IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz W140 - автомобилът, изпреварил времето си

Тази S-Class въведе редица технологични особености, които днес приемаме за даденост (ВИДЕО)

Когато през 90-те години на миналия век на сцената излезе Mercedes-Benz W140 S-Class, автомобилният свят замълча. Този модел не беше просто поредният флагман; той беше инженерен манифест, който изпревари времето си с десетилетие.


Mercedes-Benz W140


Създаден безкомпромисно като "най-доброто от най-доброто" по времето си, W140 въведе редица технологични особености, които днес приемаме за даденост, но тогава изглеждаха като научна фантастика. Нека се потопим в най-интригуващите и отличителни черти на „Кораба“ (както е известен моделът).

Иновации, които днес са стандарт

W140 е колата, която въведе толкова много иновации, че заслужено си спечели прозвището "Първопроходец". Много от системите, които днес са част от масовия автомобил, дебютираха именно тук.


Mercedes-Benz W140


Двуслойни звукоизолиращи стъкла (Double-paned glass): За първи път в сериен автомобил! Това не само осигуряваше изключителна шумоизолация, превръщайки кабината в оазис на тишината, но и подобряваше топлоизолацията, като намаляваше образуването на конденз.

Електронна програма за стабилност (ESP): Разработена съвместно с Bosch, системата ESP дебютира в W140 през 1995 г. и промени завинаги автомобилната безопасност. Тази технология, която коригира поведението на автомобила при загуба на сцепление, беше толкова ефективна, че бързо бе приета от почти всички останали производители.


Mercedes-Benz W140


"Меко" затваряне на вратите (Soft-closing doors and trunk): Вратите и багажникът се притегляха и затваряха сами с хидравлична прецизност. Това не просто беше демонстрация на лукс, а елегантно решение, елиминиращо необходимостта от рязко затръшване.

Паркирането – мисията възможна

Размерите на W140 бяха внушителни, което правеше маневрирането в тесни пространства предизвикателство. Инженерите на Mercedes-Benz обаче намериха две гениални решения, които днес изглеждат почти архаични, но тогава бяха върхът на технологиите:



Задни паркинг антени (Rear-parking markers/guide rods): До 1995 година, при включване на задна скорост, от задните ъгли на багажника се издигаха две къси телескопични пръчки. Тези маркери даваха на водача ясна визуална представа за края на автомобила и значително улесняваха паркирането. Тази система беше по-късно заменена от базирания на сонар Parktronic.

Електрически сгъваеми странични огледала: Функция, която днес е стандартна, но тогава беше новаторска. Тя позволяваше на водача да сгъва огледалата с натискането на един бутон, което улесняваше преминаването през тесни улици или гаражни врати.
 

Mercedes


Лукс до последния детайл

Салонът на W140 беше проектиран да бъде ултимативното място за релаксация и комфорт, независимо от позицията на седене.

Климатичен контрол, работещ след изключване: Климатичната система можеше да бъде настроена да работи до 20 минути след като двигателят е бил изгасен, поддържайки приятна температура в купето, докато собственикът напусне автомобила.

Отопляеми седалки във всички позиции: Луксът не беше запазен само за предните пътници; W140 предлагаше отопление на седалките и за четирите места (при някои конфигурации).


Mercedes
 

Ортопедични седалки (Orthopedic seats): Скъпа опция, включваща въздушни възглавници, които можеха да бъдат надувани и спадани, за да се постигне перфектната лумбална опора и позиция за сядане.

Mercedes-Benz W140 беше автомобил, който наистина изпревари епохата си, комбинирайки класическата германска инженерна мисъл с технологична смелост, правейки го една от най-важните и особени S-Class генерации в историята.

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Реалист ( преди 1 седмица )
    Последният Мерцедес с харизма! В момента нито S class, нито BMW 7 има нещо немско в дизайна си - ако им махнеш емблемите, могат да минат КИА, Хюндай или Нисан. Audi A8 донякъде все още прилича на немски автомобил, ама да не забравяме, че скоро и тя ще получи нов модел и сигурно и там ще прецакат нещата!
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    W221 ( преди 2 седмици )
    Не се сърдете на хейтърите, те всички просто не могат да си позволят S клас и им е кисело гроздето. А относно марката да четат кой е измислил автомобила, че без него нямаше да ги има и другите плагиати.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    W221 ( преди 2 седмици )
    Не се сърдете на хейтърите, те всички просто не могат да си позволят S клас и им е кисело гроздето. А относно марката да четат кой е измислил автомобила, че без него нямаше да ги има и другите плагиати.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Зайко байко многозна ( преди 2 седмици )
    Чета в коментарите мнения на хора които си нямат понятие от немски коли и особено Мерцедес и се превивам от смях!
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Зайко байко многозна ( преди 2 седмици )
    Чета в коментарите мнения на хора които си нямат понятие от немски коли и особено Мерцедес и се превивам от смях!
  • #12
    4 rate up comment 14 rate down comment
    до 11 ( преди 2 седмици )
    Точно така карал си през 2000-та защото досега тоя ръждив кло зет отдавна е претопен
  • #11
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Пропов ( преди 2 седмици )
    За мен W140 е най смелата, най изпипаната, най добре конструираната, най добре изработената, и най солидната кола правена някога изобщо в цялата история на автомобила. Така се случи че след този модел за автомобилите настъпиха трайно лоши времена. Зелените Човечета превзеха политиката и настана Еко геноцид , особено жесток по отношение на автомобилите. W140 е лебедовата песен на автомобилите като цяло. После дойдоха и IT-тата, маркетолозите, твърде многото счетоводители и... знаем резултата.
  • #10
    3 rate up comment 27 rate down comment
    Мда ( преди 2 седмици )
    Защо ли през 2025 се броят на пръсти тия "качествени" гби лочи а ми защото отдавна са превърнати в консерви за русенско варено.
  • #9
    23 rate up comment 10 rate down comment
    Отекчен ( преди 2 седмици )
    Винаги има техн.неграмотни който коментират неща без да мислят! Мерна винаги е бил и ще бъде еталон за високо технологичен автомобил! Всеки уважавам себе си човек кара Мерцедес Бенц
  • #8
    5 rate up comment 44 rate down comment
    до долния ( преди 2 седмици )
    За кое да съм завислив бе за немския гни лоч ли. Я виж за тоя период къде са Линкълн Кейдилак и тн и тоя немски варел и тогава говори.