IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ново купе показа бъдещето на Mercedes-Benz

Vision Iconic отдава и почит на емблематични модели от миналото

Mercedes-Benz представи прототип на ефектно купе, което носи името Vision Iconic. И чиято цел е да посочи бъдещето по отношение на дизайна и технологиите, на които ще залага марката.


Vision Iconic


Централният елемент на автомобила е класическата решетка на марката - един от нейните най-разпознаваемите символи. Той въвежда нова визуална идентичност, която вече видяха в новия електрически GLC, като съчетава минало и бъдеще чрез динамично осветление и вертикална звездна подсветка на капака.

Ръководителят на дизайна в компанията Горден Вагенер твърди, че при създаването на Vision Iconic той е черпил вдъхновение от емблематични модели като W108, W111 и Mercedes-Benz 600 Pullman. Според него този автомобил представлява „почит към златната ера на автомобилния дизайн на 30-те, интерпретиран отново в модерен ключ с флуидни линии и препратки към Art Deco’’.


Vision Iconic


Със своята широта на предното стъкло и интегрирани контурни светлини, емблематичната решетка се превръща в отличителен белег на новата идентичност на Mercedes. Самата светлина е дизайнерски елемент, определящ повърхностите и общия стил на автомобила.

И ако последните модели на Mercedes залагат на все повече на брой и все по-големи като размери монитори, при Vision Iconic всичко това липсва. Воланът представлява тънък пръстен с четири спици, без копчета.


Vision Iconic


На таблото се помещава окачената стъклена структура, наречена Zeppelin - елемент, който интегрира аналогови и цифрови контроли. Той светва в момента, в който вратите се отварят (много дълго) с анимация, вдъхновена от механични часовници от висок клас.

Специално внимание е отделено на материалите, със седефни повърхности и полирани месингови вложки, синьо кадифе за седалки и др.


Vision Iconic


В допълнение към дизайна си, Mercedes Vision Iconic представя серия от иновации, насочени към влияние върху следващото поколение електрически автомобили в къщата. Първо, специалната боя, която може да генерира допълнителна енергия и да увеличи автономността до около 12 000 км годишно, в зависимост от условията на околната среда.

В същото време германският производител експериментира с невроморфни изчисления, технология, която възпроизвежда функционирането на човешкия мозък, за да подобри ефективността и скоростта на обработка в системите за автономно шофиране.


Vision Iconic


Автомобилът използва изкуствен интелект, който според Mercedes може да намали консумацията на енергия на процесора с до 90% и да ускори разпознаването на сигнали, ленти и други участници в движението, дори в условия на лоша видимост. По този начин автономното шофиране от ниво 4 може да работи по-добре, осигурявайки по-голяма безопасност.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как би излгеждал мерцедес ако земята беше плоска и по улиците нямаше гърбици.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    нов поглед на майбах екселеро
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Модерна версия на колата на капитан Немо ;)))
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Поредният резултат от развихрил се ИИ с достъп до Интернет.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дано не стигне в серийно производство, поне в този си вид. Съгласен съм, че предната решетка дълги години беше разпознаваемият знак на Мерцедес, но докато в Пулман тя се вписва хармонично в цялостния дизайн, тук е някак арогантно натрапваща се муцуна (въпреки цялото ми уважеие към г-н Вагенер, който направи някои действително елегантни модели за други марки).
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Толкова е черна, че не се виждат формите и...но както и да е. До производството няма да стигне.