IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новият хибрид на Mercedes трябва да ви откаже от дизела

Задвижващата система ще дебютира при CLA в три варианта на мощност

В момента новият Mercedes-Benz CLA се предлага само с електрическо задвижване, но до няколко седмици на пазара трябва да се появи и една от хибридните му версия. Германският производител подготвя пускането на нов агрегат, който трябва да накара потребителите да забравят дизелите и чиято технология ще се използва в по-големи модели в бъдеще.


Mercedes


Mercedes вече инвестира милиарди евро в разработването на изцяло нов бензинов двигател, на който се разчита много. Това ще дебютира именно на CLA съвсем скоро, тъй като марката все още се опитва да привлече клиенти с електрическата версия.

Вътрешно наречен „M252’’, новият бензинов двигател на Mercedes е хибрид, който има четири цилиндъра и работен обем 1,5 литра. Той работи с електрически мотор, който осигурява максимална мощност от 27 к.с. и се захранва от енергията, съдържаща се в 48-волтова батерия с капацитет 1,3 kWh. Електрическият мотор е монтиран в осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.

Целият този арсенал от технологии обещава висока ефективност, като се предлага в три максимални мощности – 136, 163 и 190 к.с. Последната е със задвижване на четирите колела 4MATIC, за да активира на задната ос, когато е необходимо. Mercedes не разкрива данни за разхода, но обещава да бъде толкова нисък, колкото тези на дизел, което означава рядко зареждане с гориво.


Mercedes


В Mercedes вече са наясно, че тяхната plug-in хибридна технология не се харесва на клиентите и затова възлагат огромни надежди на този двигател. Вече е известно, че производителят на премиум автомобил ще използва технологията, която е разработил съвместно с Volvo и Geely, в своя 3,0-литров редови шестцилиндров двигател.

По този начин компанията от Щутгарт ще увеличи ефективността на по-големите си модели, без да се налага да прибягва до plug-in хибрид, който е по-малко ефективна технология, поне по отношение на теглото за батерията с по-голям капацитет.

Според информациите в Mercedes обмислят да оставят PHEV задвижването само за най-мощните версии и да използват два хибридни двигателя - по един във всяка архитектура, като те по-леки и съвместими с взискателния стандарт за емисии Eвро 7. Крайното решение обаче ще бъде взето, едва след като се види как се справя 4-цилиндровият агрегат.


0 от 500