IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes се отказва от луксозната си стратегия

Компанията подготвя нов модел, ценово и визуално подобен на A-класата

Mercedes-Benz очевидно изоставя концепцията за лукс в корпоративната си стратегия. Според германския вестник Handelsblatt, компанията планира отново да предлага премиум автомобили във всички ценови диапазони. Съответните планове са в сила от лятото и сега предстои да бъдат изпълнени.


Mercedes


Вътрешно, концепцията за лукс е била източник на конфликт от известно време, тъй като е била смятана за поляризираща и твърде ексклузивна. Дори на висше управленско ниво терминът "лукс" е бил единственият, който се е използвал. "Луксозната стратегия, както Mercedes я представи преди три години, беше тихо и дискретно погребана от ръководството", казва автомобилният анализатор на UBS Патрик Хумел пред Handelsblatt. Инго Шпайх от Deka Investment също вижда тази промяна като потвърдена: "Ако Ола Келениус представи нов модел от начално ниво, неговата луксозна стратегия окончателно ще бъде история".

От 2022 г. насам главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус се опитваше да увеличи рентабилността под мотото "маржът преди обема". Луксозните амбиции обаче се провалиха на пазара: през първите три тримесечия на годината печалбата преди данъци и лихви спадна с почти 60% в сравнение със същия период на 2024-та. Освен това Mercedes в момента е единственият германски автомобилен производител, който отчита спад в продажбите на всички основни пазари.

Според Handelsblatt, бордът работи върху нов модел от начално ниво от септември. Компанията иска да се върне към предишните си ценности, с по-традиционен дизайн на автомобила и новото обещание на марката "Добре дошли у дома". Новият модел е предназначен да бъде ценово и визуално подобен на A-класата, чието производство Калениус първоначално искаше да намали. Новият автомобил от начално ниво обаче ще се произвежда в Кечкемет, Унгария, където производствените разходи са със 70%.

Твърди се, че Според доклада, Калениус има за цел да привлече по-млади купувачи и да ги насочи към по-скъпи модели в дългосрочен план. Началната цена за марката не би трябвало да е твърде висока: A-класата започва от около 34 000 евро, а следващият най-скъп модел, CLA, е с около 10 000 евро по-скъп. Новата моделна серия отново ще бъде хечбек и седан, насочен предимно към европейските клиенти.

Технически, той ще бъде базиран на вече разработената платформа MMA, предназначена предимно за електромобили. Новият електрически CLA, предстоящият нов CLA Shooting Brake и следващите поколения на компактните SUV-ове GLB и GLA, очаквани през 2026 г., също използват тази платформа. Остава неясно дали новият базов модел ще се предлага и в множество електрически и хибридни версии.

Вместо да предлага само четири компактни модела, както беше планирано, сега ще има пет - само B-класата ще бъде спряна от производство, както е планирано, в края на годината, според доклада. С тази стратегическа корекция Mercedes-Benz отново се фокусира повече върху продажбите. "Mercedes се е насочил твърде силно към лукса и иска да намери нов баланс с тази коригирана стратегия, така че данните за продажбите да не спадат твърде рязко", посочва Хумел. Що се отнася до поддържане обемите на продажба, компанията е била твърде оптимистична с фокуса си върху лукса.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Ола Калениус е пълен шизофреник и отдавна трябваше да бъде дисциплинарно уволнен. Той самолично и еднолично съсипва тази марка и не знам защо акционерите не са го линчували досега. Особено след C 63 AMG W206...
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    демократ ( преди 2 седмици )
    Къде набута Кадилак до умрелите Ланчя и Роувър не е ясно
  • #8
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Аз карам истински мерцедес от 90-те сега вече няма такива здрави стилни и комфортни возила , всичко лампички и смръдлива пластмаса!
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 седмици )
    И така, крайно лакомите и люксозни амбиции на шефь на еМ-Бе4ките - Бате ви 0тт0 обаче драстично се провалиха на Световния пазар: през първите 3 тримесечия на годината печалбата преди данъци и лихви спадна с почти 60% в сравнение със същия период на 2024-та. Освен това Mercedes в момента е единственият германски автомобилен производител, който отчита спад в продажбите на всички основни пазари! С други думи, - всяка прекалено демонстрирана крайност води до евентуален ПРОвал.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Ко? ( преди 2 седмици )
    А А-класата е луксозна ли? И ще има нещо подобно на нея, но на по-ниска цена? Ако искам Рено или Ситроен, ще си ги купя.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 седмици )
    Mercedes се отказва от луксозната си стратегияТочно в това е проблема - отказва се от луксозната (някога) стратегия и прави евтини сапунерки, които се опитва да пробута като лукс класа заради емблемата.
  • #4
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Хм... ( преди 2 седмици )
    "Маржът преди обема" е глупава стратегия за пренаситен пазар с идентична стока. Може да разчиташ на марж ако си уникален. А Мерседес не са. Не успяха с електрическите, а в същото време орязаха и ДВГ - АМГ с 4 цилиндъра? Да не говорим, че акулоподобният дизайн е много споре. Но кой съм аз да давам акъл на меринджеи с милиони годишен доход...
  • #3
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    ако са решили да правят скъпи Рена - не мисля, че ще просперират...
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Те знаят, но младите вече не ги интересува псевдолуска ни най-малко, нито вече на 99% от хората не и прави впечатление на какво се возиш ама изобщо, повечето се вълнуват главно от новите технологии и колко е модерно едно нещо и колко ги улеснява, снобарщината се свива до минимални размери и няма как.
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Непрекъснатия стремеж към увеличаване на продажбите съсипя доста легендарни марки, къде са сега Ланча, Ягуар, Кадилак? Хората не се учат от грешките на другите, много се стараят да ги направят сами, сигурно да са абсолютно унедени, че са грешки. Мерцедес отдавна не е това, което беше, сега са се запътили към баналния мейнстрийм ,на високи цени. Дано да знаят какво правят, но, според мен, не знаят