През годините сме свикнали да виждаме автомобили AMG, разработени на базата на модели на Mercedes. В Афалтербах създават високопроизводителни версии на всичко - от GLA до GLS, включително на електрическия SUV EQE, като те се отличават именно с мощните си двигатели. Нещата обаче се променят и по ирония на съдбата първият самостоятелен модел на AMG няма да има ДВГ.

Прототип на бъдещия модел беше забелязан по време на тестове в Алпите. За него е известно, че използва платформата AMG.EA, разработена специално за електрически автомобили, без да има еквивалент с трилъчева звезда в емблемата. Това масивен SUV, който ще трябва да се справи с Lotus Eletre и първото електрическо Porsche Cayenne, чийто дебют ще се състои до часове.
Въпреки тежкия камуфлаж, разширените арки на колелата веднага издават, че това не е класически SUV. И тъй като не трябва да споделя базата с модел на Mercedes, дизайнерите на AMG са получили свобода на действие. Всъщност това ще бъде SUV на базата на концепцията GT XX – суперседан с 1341 к.с., който развива 360 км/ч. Той също ще получи сериен вариант, който ще излезе след 2 години заедно с производствената версия на заснетия SUV.
Вече е известно, че Mercedes-AMG подготвя още по-мощен нов V8, но архитектурата на този SUV е проектирана изключително за електрически модели. Ако той следва схемата на седана, енергията ще дойде от три аксиални електромотора, разработени от контролираната от Mercedes компания Yasa.
Концепцията GT XX дори получи функция за възпроизвеждане на фалшив V8 звук чрез два високоговорителя, интегрирани във фаровете, за да имитира усещането за термичен автомобил.
Вероятно тези „трикове“ също ще бъдат пренасочени към бъдещия SUV, въпреки че остава да се разбере колко клиенти наистина ще оценят този тип изкуствена театралност. Във всеки случай AMG SUV-овете с двигател с вътрешно горене няма да изчезнат - този нов модел ще добави към гамата, без да замени нищо, и вече това е успокояващо.
По размер, той трябва да бъде позициониран между EQE и EQS, така че дължина около 5 метра звучи логично. Теглото ще бъде чувствителен проблем, особено като се има предвид, че при SUV AMG EQE то вече надвишава 2600 кг.

