Звукът, излъчван от ауспуха на спортните модели, е една от най-важните им атракции, като Mercedes е първата марка, която спазва една от най-рестриктивните европейски директиви. Въвеждането на нов регламент принуждава спирането на производството на почти дузина от най-екстремните AMG модели в гамата на германския производител.

Някои хора казват, че емблематичните двигатели, някога смятани за истински произведения на изкуството заради огромната си производителност, сякаш са „замлъкнали“. Звукът им все още е този на много мощен автомобил, но е и значително омекотен, защото европейска директива за контрол на шумовите емисии го изисква. Mercedes беше една от първите марки на континента, които се съобразиха с тази директива, поради което най-дивите им AMG-та не предават какво наистина се крие под капака. Тази регулация дори предизвиква объркване сред феновете на тези спортни автомобили, предвид архитектурата на двигателя, която използват.
Европа затяга регулациите относно звуците и шумовете от ауспуха
Сега марката с трилъчевата звезда и нейното подразделение за производителност отново попадат под светлината на прожекторите. Германски източник се е сдобил с интересен документ - вътрешно съобщение от отдела за управление на продукти на марката, датирано отпреди по-малко от месец. Той информира дилърите за прекратяването на производството на серия AMG модели, като се посочват датите, от които производството ще бъде спряно. С тази мярка Mercedes изпреварва новите разпоредби за шума и емисиите, които ще влязат в сила на 1 юли 2026.
Всъщност това е прилагането на третата фаза от регламента за външен шум UN-R51.03, който не само установява по-строги ограничения за шума от изгорелите газове на автомобилите, но и отчита по-реалистични условия на шофиране. Те включват ускорение, смяна на предавките и вариации в скоростта. Следователно, тези, които се интересуват от автомобили с ауспуси, оборудвани с активни контролни клапани, които генерират силно емоционално въздействие, вече могат да се сбогуват с тях. Производителите предполагат, че подобни звуци ще бъдат невъзможни за преминаване в бъдеще.
Европа налага модификации за големи двигатели, особено V8. Спирането не е окончателно, но ще продължи толкова дълго, колкото е необходимо на луксозната марка, за да намали звука на тези двигатели до приемливи нива. Mercedes-AMG C 43 4MATIC и AMG GLC 43 4MATIC, в съответните им версии седан, комби и купе (в случая на SUV-а), ще бъдат спрени през третата седмица на февруари 2026 г., както и AMG GLA 35 4MATIC.
Мощният и радикален AMG GLA 45 S 4MATIC+ е изключен от това „спиране“ и поръчки се приемат без ограничения. Mercedes, който работи върху решение за C 63 AMG SE Performance и ще продължи да го прави, но също така реши да спре производството на тази версия, както и на AMG GLC 63 SE Performance. Четири модела едновременно ще изчезнат от гамата, считано от края на третата седмица на май 2026. Това съвпада почти точно с очакваното представяне на обновената гама C-Class, която ще донесе значителни подобрения на топ версията.


1