IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите батерии на Toyota ще издържат 40 години

Твърдотелните акумулатори на японците трябва да бъдат готови през 2028

Ако нищо не се промени, твърдотелните батерии са бъдещето на електрическите автомобили, тъй като ще осигурят осигурят много висока автономия и ще издържат висока мощност. А според Toyota, нейната технология, който ще развие, ще им позволи да издържат поне 40 години.


toyota


Според Кейджи Кайта, президент на Центъра за развитие на неутралното въглеродно разширено инженерство на Toyota, сегашната литиева батерия, която японската компания ползва с нормално употреба изкарва 10 години с 10% деградация. При новите твърдотелни батерии деградацията ще бъде същата, но за 40 години.

Кайта също така обясни, че въпреки че цената на тези батерии може да бъде по-висока в началото, с течение на времето тази разлика ще бъде компенсирана от тяхното дълголетие. Самите батерии ще бъдат по-леки, като ще подобрят безопасността на клетките, което означава, че рискът от пожар може да бъде по-нисък.

Производителите на батерии твърдят, че тези нови акумулатори ще издържат много по-дълго. В момента стандартната гаранция на батерията обикновено е осем години или 160 000 км, с максимално влошаване от 30%. От Tesla обаче посочват, че нейните литиево-йонни батерии средно изкарват 320 000, запазвайки около 90% капацитета.


lexus


Много важен е и броят на зарежданията. Базираната в Колорадо компания Solid Power, която работи с BMW за разработване на батерии в твърдо състояние, казва, че нейният продукт може да може да издържи повече от 1000 цикъла на зареждане. А екип на Харвардския университет обяви, че е разработил батерия, която е запазила 80% от първоначалния си капацитет след 6000 цикъла.

Потенциалните ползи могат да бъдат по-малко заместители, по-ниски разходи през целия живот на превозното средство и значително намаляване на въздействието върху околната среда на производството на батерии.

В кой автомобил на Toyota ще видим първата твърдотелна батерия? Жил Прат, главен учен на марката и директор на Изследователския институт на компанията, по-рано заяви, че първото приложение може да бъде в хибрид, но все още чакаме да видим какъв точно ще бъде този автомобил.

0 от 500
  • #6
    10 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    А че хвърляш огън и жупел,за развитието в Тойота, било в продажби, хибриди или електрички, всички знаем!Но тези дни отново си типечен въртигъзъ, вчера плюеше по Тесла, въпреки че цел свят знае какъв тесльо си, днес се радваш на Тойота. Типечен неграмотен въртигъзъ
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Дори аз,според теб отявлен антелектрик,ползва тези технологии,за разлика от теб,дизеловия псевдоелектрик.Разликата между хора като мен и зомбита като теб,е че искаме прогреса и считаме,че той е в свободата.А ти вярваш в развитието на една единствена технология и искаш всички други да бъдат заклеймени и забранени.В един коментар се радваш на развитието на една технология и отричаш други технологии и възможността за развитието им!Това е късогледа,некомпетентна,зомбирана и неграмотна гледна точка.
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тия истории за батериите ги слушам и чета от 20 години. А реално почти нищо не се е променило. Батериите са си същите каквито бяха и преди 20 години. От 1999г има масови литиеви батерии на пазара. Само им променят формата и почнаха да правят по големи нови цилиндрични стандарти за клетките. Сега всеки твърди че има нова революционна технология. То ако беше вярно за всичките тези години досега щяхме да имаме вечни батерии. Но явно всички лъжат.
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Психотроле,ще се опитам да ти го обясня културно,въпреки,че знам колоко си проsт и,че за теб всичко е черно или бяло.Тези които наричаш антиелктрици,по същество сме хора които не удобряваме настоящата куца технология,натрапвана със субсидии и забрани!За щастие това натрапване не успя,иначе днес всички щяха да карат електрички с 400км теоретичен пробег и 40мин зареждане от 20 до 80%.Прогреса се случва въпреки субсидии и забрани.И той не е само при батерии,имаго и ще го има и при водород и e-fuel.
  • #2
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Другият когнитивен дисонанс - дали при 1500 км с едно зареждане за 10 минути електромобилите пак НИКОГА няма да минат 30% пазарен дял и бъдещето принадлежи на водорода, защото зарежда 500 км за 5 минути? Или принадлежи на синтетичните горива защото зареждат 800 км за 5 минути? Въпреки, че електричеството струва в по-евтино от бензина, а синтетичните горива и особено водорода струват много повече от бензина?
  • #1
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ето че не мина и час и се сбъдна кошмарът на антиелектриците. Изпаднаха в когнитивен дисонанс и сега се чудят дали да плюят по тази батерия, след като са против електромобилите или да я хвалят защото е на Toyota? За разлика от тях аз се радвам на всяко развитие на батериите и ще се радвам ако Toyota този път наистина успее, а не е поредния маркетинг, който започнаха през 2010 и поддържат и до днес без никакъв реален продукт налице.