На автомобилното изложение в Мюнхен, хърватската компания Rimac, прочута със своя суперавтомобил Nevera, захранван от батерии, представи редица нови разработки в областта на електрическата мобилност. Това са прототипи на твърдотелни батерии, които могат да се зареждат много бързо, и двигатели, генериращи до 6250 Нм. Твърди се, че всички разработки ще станат серийни през следващите години, а една от системите вече има договор за доставка.

Твърдотелната батерия, разработена съвместно с компаниите ProLogium и Mitsubishi Chemical, е лека, издръжлива и има висока плътност на съхранение на енергия. 100-киловатовата батерия може да се презареди от 10 до 80% само за 6,5 мин. Показани бяха и подобрени версии на съществуващите батерии на компанията, включително тези за хибридни превозни средства. Масовото производство ще започне следващата година, а твърдотелните батерии ще бъдат налични до края на 2027 г.
Двигателите Sinteg 300 и Sinteg 550 пък са предназначени за употреба в автомобили със спортен характер, независимо от вида на каросерията и пътя, по който се движат - от хечбеци до пълноценни SUV-ове. Това са e-Axle агрегати, които включват в дизайна си не само двигатели и инвертори, но и скоростни кутии. Според официални данни, те генерират мощност от 204 до 483 сили, а наличното количество сцепление на изхода варира поради промени в характеристиките на двигателите и предавателното число от 2500 до 6250 Нм.

Единствените технически подробности, която бяха съобщени, са ултралек ротор и иновативен дизайн на магнита. Производството на една от най-мощните версии на агрегата в хърватския завод ще стартира през 2026 г., но Rimac още не е уточнила за кой производител на автомобили ще бъдат предназначени двигателите. Същевременно, главният оперативен директор на Rimac Technology Нурдин Питаревич заяви, че показаните в Мюнхен агрегати ще намерят своето приложение през следващите години в стотици хиляди автомобили.


0