IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Rimac показа ултрабързо зареждащи се батерии и нови мощни двигатели

Твърдотелна с капацитет 100 киловата се пълни от 10 до 80% само за 6,5 минути

На автомобилното изложение в Мюнхен, хърватската компания Rimac, прочута със своя суперавтомобил Nevera, захранван от батерии, представи редица нови разработки в областта на електрическата мобилност. Това са прототипи на твърдотелни батерии, които могат да се зареждат много бързо, и двигатели, генериращи до 6250 Нм. Твърди се, че всички разработки ще станат серийни през следващите години, а една от системите вече има договор за доставка.


Rimac


Твърдотелната батерия, разработена съвместно с компаниите ProLogium и Mitsubishi Chemical, е лека, издръжлива и има висока плътност на съхранение на енергия. 100-киловатовата батерия може да се презареди от 10 до 80% само за 6,5 мин. Показани бяха и подобрени версии на съществуващите батерии на компанията, включително тези за хибридни превозни средства. Масовото производство ще започне следващата година, а твърдотелните батерии ще бъдат налични до края на 2027 г.

Двигателите Sinteg 300 и Sinteg 550 пък са предназначени за употреба в автомобили със спортен характер, независимо от вида на каросерията и пътя, по който се движат - от хечбеци до пълноценни SUV-ове. Това са e-Axle агрегати, които включват в дизайна си не само двигатели и инвертори, но и скоростни кутии. Според официални данни, те генерират мощност от 204 до 483 сили, а наличното количество сцепление на изхода варира поради промени в характеристиките на двигателите и предавателното число от 2500 до 6250 Нм.


Rimac


Единствените технически подробности, която бяха съобщени, са ултралек ротор и иновативен дизайн на магнита. Производството на една от най-мощните версии на агрегата в хърватския завод ще стартира през 2026 г., но Rimac още не е уточнила за кой производител на автомобили ще бъдат предназначени двигателите. Същевременно, главният оперативен директор на Rimac Technology Нурдин Питаревич заяви, че показаните в Мюнхен агрегати ще намерят своето приложение през следващите години в стотици хиляди автомобили.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Джипко Бибитков ( преди 2 месеца )
    На вниманието на разбирачите преди мен. Първо, батерията на BYD HAN не се зарежда толкова бързо, колкото тази на Rimac - батерията на BYD е 83kWh и се зарежда от 16% до 80% за 10 мин, а другата е 100kWh и се зарежда 20-80% за 6мин ... Има разлика май ;) И второ - и при двете има уловка - нуждаят се от специални мегаватови зарядни станции, 1000 волтови и т.н. , каквито все още не се намират. Така че споровете ви за момента са чисто теоретични ...
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Предишният коментар беше до #2
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Аргументирай се? Защото аз мога. Тази батерия на. Rimac зарежда със същата скорост като BYD HAN, но по-бавно от новите батерии на CATL, чието производство вече е започнало и до края на годината ще бъдат инсталирани в 67 масови електрически автомобила от различни марки. На това му се казва факти. Както и факта, че ти си злобен заядлиевец без аргументи.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Китайците представиха ВЕЧЕ автомобили от среден клас, с твърдотелни батерии. Но все още не са масови. Основния производител за другите е CATL, а те още не са почнали масово производство. BYD основно слага на своите модели, и те не са още пуснали серийното производство. Китайците прилагат и батерии с ДВА типа елементи. За оптимизация на скорост, тегло, и температурен обхват.
  • #1
    4 rate up comment 12 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Тоест след години и с цена милиони ще започнат да произвеждат батерии, които се зареждат толкова бързо, колкото китайските автомобили по улиците днес, които струват 30 000 долара? И това с твърдотелни батерии, при положение че китайците ползват най-обикновени желязо в фосфатни батерии, които са най-евтината химия която не съдържа дефицитни и скъпи материали.