IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Името също подведе хиперколата на Rimac

Трудно някой би платил 2 млн евро за „хладилник“, макар и с над 1900 коня

Хиперколата Rimac Nevera дебютира през 2022 г. Веднага беше обявено, че новият автомобил ще бъде пуснат в ограничен тираж от 150 копия. Въпреки това до лятото на 2024 г. бяха продадени само 50 бройки. Шефът на компанията Мате Римац посочи някои от причините, като една от тях е.. името.|


Rimac Nevera


Даването на име на нов продукт не е лесна задача. Особено ако планират да го продават в различни страни, говорещи различни езици. Често благозвучното име на един език звучи напълно неприлично на друг. Историята познава много примери за това как търговците са били принудени набързо да преименуват определена кола, за да избегнат провал. Honda, например, продава компактен хечбек под името Fit на родния си пазар, но за Европа той се казва Jazz. Оказа се, че на шведски fit звучи като нецензурна жаргонна дума, а на италиански fitta означава „силна болка“.

Mitsubishi се сблъска с подобен проблем в испаноговорящите страни. SUV-моделът Pajero трябваше да бъде преименуван на Montero, тъй като на испанския оригинално име означава „онаниращ“. Именно испанският се оказва и сериозен проблем за хиперколата на Rimac, защото Nevera се превежда като „хладилник“.


Rimac Nevera


Името е неудачно по много причини. Първо, производителите на електрически автомобили правят всичко възможно да избягват асоциациите с домакински уреди, с които често ги сравняват. Няма как да наречете „хладилник“ флагмански електрически автомобил, който развива над 1900 к.с. и вдига 100 км/ч за 1,82 секунди.

Проблемът е, че испанският език е един от най-популярните в света, така че продажбите на Rimac в държавите, в които се говори на него, са ниски. Едва ли испанскоезичен милионер би си купил хладилник за 2 млн евро, дори на шега.

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Интересно ако Ферари или Порше кръстят модел така, ще имат ли подобни проблеми с продажбите. Но все пак испаноезичните милионери са пословични потребители на мегаскъпи електрички. Още от времето на конкистадорите битува тази традиция испанец с пари да кара електрическа хиперкола ....
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Също толкова удачно като китайка електричка Бао Бао ;))) или китаец на име Х..й (познавах лично такъв, и му говорех винаги на фамилия)
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    На нашата елктричка кодовото име е Зануси... Занусито това, Занусито онова, постоянно присъства в изречение :D
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    nixx ( преди 3 месеца )
    защото испаноговорящите милионери са болшинството и таргет аудиторията за хипер автомобили...
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Те и китайските модели са така...
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да му сложат едни цифри и букви и готово. Няма име, няма проблем. Вместо име сериен номер на принтер. Германците са му намерил цаката. 911, М5, X6, 320i, C200, G500 V8, S63 AMG, лесна работа. Издялано в Германия.