fallback

Новите батерии на Toyota ще издържат 40 години

Твърдотелните акумулатори на японците трябва да бъдат готови през 2028

Ако нищо не се промени, твърдотелните батерии са бъдещето на електрическите автомобили, тъй като ще осигурят осигурят много висока автономия и ще издържат висока мощност. А според Toyota, нейната технология, който ще развие, ще им позволи да издържат поне 40 години.

Според Кейджи Кайта, президент на Центъра за развитие на неутралното въглеродно разширено инженерство на Toyota, сегашната литиева батерия, която японската компания ползва с нормално употреба изкарва 10 години с 10% деградация. При новите твърдотелни батерии деградацията ще бъде същата, но за 40 години. Кайта също така обясни, че въпреки че цената на тези батерии може да бъде по-висока в началото, с течение на времето тази разлика ще бъде компенсирана от тяхното дълголетие. Самите батерии ще бъдат по-леки, като ще подобрят безопасността на клетките, което означава, че рискът от пожар може да бъде по-нисък. Производителите на батерии твърдят, че тези нови акумулатори ще издържат много по-дълго. В момента стандартната гаранция на батерията обикновено е осем години или 160 000 км, с максимално влошаване от 30%. От Tesla обаче посочват, че нейните литиево-йонни батерии средно изкарват 320 000, запазвайки около 90% капацитета.

Много важен е и броят на зарежданията. Базираната в Колорадо компания Solid Power, която работи с BMW за разработване на батерии в твърдо състояние, казва, че нейният продукт може да може да издържи повече от 1000 цикъла на зареждане. А екип на Харвардския университет обяви, че е разработил батерия, която е запазила 80% от първоначалния си капацитет след 6000 цикъла. Потенциалните ползи могат да бъдат по-малко заместители, по-ниски разходи през целия живот на превозното средство и значително намаляване на въздействието върху околната среда на производството на батерии. В кой автомобил на Toyota ще видим първата твърдотелна батерия? Жил Прат, главен учен на марката и директор на Изследователския институт на компанията, по-рано заяви, че първото приложение може да бъде в хибрид, но все още чакаме да видим какъв точно ще бъде този автомобил.

fallback
  • #36
    Подобрител ( преди 2 седмици )
    Ако ще и 200 да издържат. Това е като да гледаш филм без звук. Едно V6 или V8 да ти напълни душата като го настъпиш. А електричките и три цилиндровата НеуДачия си ги карайте зелените боклучаци.
  • #35
    На баба ви дедовеца ( преди 2 седмици )
    Е, ово йе стандарт! Батерията оцелява дори след като колата е утилизирана!?
  • #34
    Тесо ( преди 2 седмици )
    Не знам, но дизайните им са отчайващи, все едно са правени за конглокса - "Най-грозният печели".
  • #33
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Иван Вазов е по-голям т рол от мен. Знаеш ли колко страници роман е написал? А троловете от тролфермата понеже сега написали останалите 12 коментара псувни, лъжи и обиди само това са смислените коментари според вас, а не 20 коментара изпълнени с факти доказателства практически примери и въпроси на които така и не благоволявате да отговорите. Все пак не сте тук за да научите нещо. Не сте тук за да споделите нещо полезно психотроловете упражнявате психически тормоз и вербална агресия
  • #32
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Всички електричари лъжат,ама им са къси кабелите.
  • #31
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Да не би току-що да каза че е Toyota лъже?
  • #30
    Хаха ( преди 2 седмици )
    Ще,ще,ще разберем след 10 години,че няма да изкарат 40 години.
  • #29
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Интересно. Този последния коментар " не се е публикувал" ( по-скоро е изтрит защото прилагам психическа атака и съм психически нестабилен защото говоря с факти. В същото време много полезните обидни коментари със псувни по коментиращите без нито един факт или полезна информация, си стоят непокътнати. Това много говори за нивото на сайта.
  • #28
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    2.Ново поколение LFP (Shenxing, M3P, подобрени LiFePO4)20-25 години календарен живот5000-8000 цикъла .По-висока стабилност при високи токове и температури. 3) Удължен живот в стационарни приложения (контролирани условия)25-30+ години календарен живот6000-10 000 цикъла в някои BESS системиПричината: циклирането при ниска C-rate е най-щадящо (0.25-0.5C), температурите са оптимални, няма вибрации. Край на цитата.
  • #27
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    2.Ново поколение LFP (Shenxing, M3P, подобрени LiFePO
fallback
Последни