fallback

Новите батерии на Toyota ще издържат 40 години

Твърдотелните акумулатори на японците трябва да бъдат готови през 2028

Ако нищо не се промени, твърдотелните батерии са бъдещето на електрическите автомобили, тъй като ще осигурят осигурят много висока автономия и ще издържат висока мощност. А според Toyota, нейната технология, който ще развие, ще им позволи да издържат поне 40 години.

Според Кейджи Кайта, президент на Центъра за развитие на неутралното въглеродно разширено инженерство на Toyota, сегашната литиева батерия, която японската компания ползва с нормално употреба изкарва 10 години с 10% деградация. При новите твърдотелни батерии деградацията ще бъде същата, но за 40 години. Кайта също така обясни, че въпреки че цената на тези батерии може да бъде по-висока в началото, с течение на времето тази разлика ще бъде компенсирана от тяхното дълголетие. Самите батерии ще бъдат по-леки, като ще подобрят безопасността на клетките, което означава, че рискът от пожар може да бъде по-нисък. Производителите на батерии твърдят, че тези нови акумулатори ще издържат много по-дълго. В момента стандартната гаранция на батерията обикновено е осем години или 160 000 км, с максимално влошаване от 30%. От Tesla обаче посочват, че нейните литиево-йонни батерии средно изкарват 320 000, запазвайки около 90% капацитета.

Много важен е и броят на зарежданията. Базираната в Колорадо компания Solid Power, която работи с BMW за разработване на батерии в твърдо състояние, казва, че нейният продукт може да може да издържи повече от 1000 цикъла на зареждане. А екип на Харвардския университет обяви, че е разработил батерия, която е запазила 80% от първоначалния си капацитет след 6000 цикъла. Потенциалните ползи могат да бъдат по-малко заместители, по-ниски разходи през целия живот на превозното средство и значително намаляване на въздействието върху околната среда на производството на батерии. В кой автомобил на Toyota ще видим първата твърдотелна батерия? Жил Прат, главен учен на марката и директор на Изследователския институт на компанията, по-рано заяви, че първото приложение може да бъде в хибрид, но все още чакаме да видим какъв точно ще бъде този автомобил.

fallback
  • #26
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Откакто има интернет, google и изкуствен интелект, който да прави критичен анализ на новини мнения и изказвания, борбата на троловете от тролофермата с реалността става безмилостно жестока. Ядат бой на поразия като всеки ги замеря с факти от реалността, които веднага съборват в техните вярвания, предразсъдъци и всякакви техни опити за манипулация и дезинформация. Ето какво казват фактите:
  • #25
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Относно живота на батерията, интересно как производителите дават 10 години и 8000 цикъла живот на батериите за съхранение на енергия в мрежата, след като още на осмата година според тебе ще са за смяна дори да си ги ползва само за 10 цикъла, защото ще им е свършил календарния живот според твоите вярвания?
  • #24
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    А откъде ще дойде това свръхпроизводство през деня, ако има батерии които да го оползотворяват?
  • #23
    Димов ( преди 3 седмици )
    Батериите освен брой цикли живот ,имат и календарен живот около 8 години.40 години са само във мечтите на електричарите. Батериите стават само за краткотрайно съхранение на електроенергия,през деня зареждаш за да имаш за през ноща.За дългосрочно съхранение синтетичните горива и водорода са по подходящи,може свръхпроизводството на електроенергията от лятото да си го ползваш през зимата.Течните горива има 30 пъти по голяма енергийна плътност от революционната батерия.
  • #22
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Коментара ми се отнася за психотрола с ник анти.
  • #21
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Ето например поредната патологична лъжа на психотрола "А ти вярваш в развитието на една единствена технология и искаш всички други да бъдат заклеймени и забранени" Аз не вярвам, защото не съм сектант като някои тук. Аз не съм АНТИ, като антиелектриците. АЗ СЕ АРГУМЕНТИРАМ С ЦИФРИ И ФАКТИ, защо нито водорода нито синтетичните горива които се произвеждат от водород и въглероден диоксид уловен от въздуха, нямат шансове срещу батерия, която директно се зарежда от фотоволтаик. ЦИФРИ И ФАКТИ
  • #20
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    "анонимен ( преди 1 минута )Дасе толерират психически нестабилни хора в коментарите е доказателство за менталното състояние на списвателите на тоя сайт." Напълно подкрепям. Нито един сайт няма нужда от психопати които идват само за да псуват коментиращите, които се аргументират с факти и цифри и дават реални практически примери. Всеки обиден коментар бива изтрит в нормалните сайтове, но тук се толерира психопатията - патологични лъжци, които налагат психически тормоз върху коментиращите
  • #19
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Но има и приятни изключения. Например BYD и CATL без гръмки анонси, без обещания, без подгряване на публиката с години напред, директно започнаха производство на батерии които зареждат за 5 минути на колко стотин километра с мощност измервана в мегавати и то с най-евтината и пожаробезопасна химия батерии - LFP. Честно казано, дори и аз не очаквах такъв скок и си мислех, че е физически невъзможен точно за тази химия. И на всичко отгоре подобрили и енергийната плътност - над 200 Wh/кг
  • #18
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дасе толерират психически нестабилни хора в коментарите е доказателство за менталното състояние на списвателите на тоя сайт.
  • #17
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Прав си Димов. Правят се редица открития, но както видяхме от Тесла, дори като почнеш производство на 46 80 батерии, не означава че си решил всички проблеми. Лесно се правят постижения в лаборатория, но трудното е да го постигнеш на практика. Десен пример е и технологията на твърдотелните батерии, графена и какви ли не чудесии през годините
fallback
Последни