fallback

Новите батерии на Toyota ще издържат 40 години

Твърдотелните акумулатори на японците трябва да бъдат готови през 2028

Ако нищо не се промени, твърдотелните батерии са бъдещето на електрическите автомобили, тъй като ще осигурят осигурят много висока автономия и ще издържат висока мощност. А според Toyota, нейната технология, който ще развие, ще им позволи да издържат поне 40 години.

Според Кейджи Кайта, президент на Центъра за развитие на неутралното въглеродно разширено инженерство на Toyota, сегашната литиева батерия, която японската компания ползва с нормално употреба изкарва 10 години с 10% деградация. При новите твърдотелни батерии деградацията ще бъде същата, но за 40 години. Кайта също така обясни, че въпреки че цената на тези батерии може да бъде по-висока в началото, с течение на времето тази разлика ще бъде компенсирана от тяхното дълголетие. Самите батерии ще бъдат по-леки, като ще подобрят безопасността на клетките, което означава, че рискът от пожар може да бъде по-нисък. Производителите на батерии твърдят, че тези нови акумулатори ще издържат много по-дълго. В момента стандартната гаранция на батерията обикновено е осем години или 160 000 км, с максимално влошаване от 30%. От Tesla обаче посочват, че нейните литиево-йонни батерии средно изкарват 320 000, запазвайки около 90% капацитета.

Много важен е и броят на зарежданията. Базираната в Колорадо компания Solid Power, която работи с BMW за разработване на батерии в твърдо състояние, казва, че нейният продукт може да може да издържи повече от 1000 цикъла на зареждане. А екип на Харвардския университет обяви, че е разработил батерия, която е запазила 80% от първоначалния си капацитет след 6000 цикъла. Потенциалните ползи могат да бъдат по-малко заместители, по-ниски разходи през целия живот на превозното средство и значително намаляване на въздействието върху околната среда на производството на батерии. В кой автомобил на Toyota ще видим първата твърдотелна батерия? Жил Прат, главен учен на марката и директор на Изследователския институт на компанията, по-рано заяви, че първото приложение може да бъде в хибрид, но все още чакаме да видим какъв точно ще бъде този автомобил.

fallback
  • #16
    Димов ( преди 3 седмици )
    Всеки месец има по две такива новини за революционни супер батерии и до там......след това нищо.
  • #15
    До 5 ( преди 3 седмици )
    Кога е казвал, че иска всички други технологии да бъдат заклеймени и забранени?
  • #14
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Коя батерия имаше 8000 цикъла гаранция? Защо чак през последните две години започнаха да инсталират масово батерии за съхранение на енергия, щом ги е имало още от 1999? На практика само преди две години в България нямаше нито една такава батерия, а днес са с мощността на блок на АЕЦ Козлодуй, а до края на 2026 трябва мощността да е по-голяма от две атомни централи като АЕЦ Козлодуй. Централи, не блокове. Защо сега а не още през 1999?
  • #13
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    "Батериите са си същите каквито бяха и преди 20 години. От 1999г има масови литиеви батерии на пазара. Само им променят формата и почнаха да правят по големи нови цилиндрични стандарти за клетките." Щом твърдиш че още от 1999 батериите са същите, Ще ми кажеш ли кой автомобил от онова време зареждаше 520 км за 5 минути С 1300 kW?
  • #12
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Фактите - Toyota лъжат за тези твърдотелни батерии от 2010 година. Аз тогава все още им вярвах, защото за разлика от Тесла са сериозна фирма. Тесла тогава имаше само roadster и обещаваше 500 км за Тесла модел s само с 40 минути зареждане от 20 до 80%, а никой не им вярваше, че това е възможно с батерии от лаптоп. По онова време Toyota обещаваше 600-700 км пробег с твърдотелните батерии и само 20 минути зареждане.
  • #11
    Хаха ( преди 3 седмици )
    Тойота взеха да лъжат,но не могат да надминат Мъск и Точко ТротиНетката.
  • #10
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Чак съм изненадан, че още се публикуват статии за бъдещи батерии. Дайте да видим в по-старите статии какво ни обещаваха за днес. "стандартната гаранция на батерията обикновено е осем години или 160 000 км, с максимално влошаване от 30%" обаче видиш ли те издържали много повече - ами увеличете гаранцията тогава?!? Докато ги внедрят тези батерии и хората ще спрат да купуват електромобили
  • #9
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Борбата с реалността винаги е била трудна, Но продължавай да опитваш ПСУВАЙКИ.. край на цитата. Това е последния коментар В статията BYD изпревари volkswagen. Знам всички номера на троловете от ролфермата и мога да напиша сценария как ще се развия всяка една тема И какво ще кажеш. Винаги е борба с фактите чрез лъжи кой какво бил казал, както и вадене от контекста на казаното
  • #8
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    Е Не е като да не го предвидих преди час. Антитрол ( преди 2 часа )Просто отсега знам какво ще стане когато започна да хваля твърдотелните батерии на Toyota. Ще изпаднеш в когнитивен дисонанс. Точно както вече започна да повтаряш моите тези, че водородът и синтетичните горива нямат бъдеще и се извъртя на 180 градуса като фурнаджийска лопата. Вече не говориш Дали , А кога и къде електромобилите ще станат масови и ще се захранват от възобнояема енергия зареждайки за 5-10 минути. Борбата с реално ...
  • #7
    Антитрол ( преди 3 седмици )
    За технически неграмотни хора които не знаят физичните закони, няма никаква техническа или икономическа пречка пред водорода и синтетичните горива. Особено пък когато им липсват знания по математика за осми клас и не могат да разберат аргументите на останалите. Защото пречките пред водорода не са технологични, а физически ограничения които не могат да бъдат прескочени. Най-краткия път между фотоволтаика и колелата винаги ще е батерията.
fallback
Последни