Възраждането на вдъхновения от рали-спорта седан Mitsubishi Lancer Evolution остава в плановете на японския производител, като новият модел ще получи хибридно или електрическо задвижване. Това разкри един от водещите инженери на марката Каору Савасе пред The Drive, като допълни, че компанията му разполага с всичко необходима за възраждане на проекта.

„Това е и моята лична мечта. Разполагаме с нужните технологии и естествено, като се има предвид глобалната среда, и времената, в които живеем, електрификацията ще бъде посоката, в която ще вървим", коментира Савасе.
Сред тези технологии е електрифицираната мощност, включително бензиново-електрически plug-in хибридни системи, които Mitsubishi е разработила за модели като Outlander. Популярният SUV разполага с четирицилиндров бензинов двигател и два електромотора.

Самият Савасе се счита за „кръстник" на Super All-Wheel Control – или S-AWC – система за задвижване на четирите колела на Mitsubishi. Това е запазената марка на семейството Evo, и се използва в електрифицирана форма в plug-in хибридния Outlander.
Електрическите двигатели могат да променят въртящия момент по-бързо, отколкото бензиновият двигател може да увеличава или да намали оборотите, добавяйки ново ниво на възможности към мощния автомобил.

Evolution X е базиран на последното поколение на Lancer, пуснато на пазара през 2008. Седанът се задвижва от 2,0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор „4B11" с 300 к.с. и 366 Нм, съчетан с петстепенна механична или шестстепенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Това е изцяло разработка на Mitsubishi, въпреки че двигателят е слабо свързан с 2.0-литровия турбо мотор в днешния хечбек Hyundai i30 N, основно с някои спецификации на двигателния блок.


0