Имаше време, когато първото нещо, на което ви учеха, на шофьорските курсове, беше да подгреете двигателя, за да се разпределят течностите и да смажат всички компоненти за по-гладка и ефективна работа. Това беше особено важно при по-старите автомобили с карбуратор. Въпреки това, напредъкът в дизайна на двигателите и съвременните смазочни материали до голяма степен елиминираха необходимостта от работа на празен ход за загряване на автомобила.
Ако съвременните бензинови двигатели вече не се нуждаят от загряване, важи ли същото и за хибридните автомобили? Експертите твърдят, че хибридните автомобили не се нуждаят от време за загряване. Освен това работата на празен ход на хибридния автомобил може да понижи ефективността му и да консумира енергията, която помага на тези автомобили да постигнат отличен разход на гориво. Краткото време, необходимо да се настаните в хибридния автомобил, е достатъчно, за да достигне маслото до важните компоненти, така че обикновено не е необходимо да загрявате автомобила.
Единственият случай, в който може да се наложи да оставите хибридния си автомобил да загрее, е при изключително ниски температури, тъй като ефективността на акумулатора намалява с понижаването на температурата. Съвременните хибриди обаче разполагат с усъвършенствани системи за управление на двигателя и изолирани акумулаторни батерии, които помагат за достигане на оптимална температура преди или малко след като започнете да шофирате. Не е необходимо да покривате решетката, за да помогнете на автомобила да загрее, тъй като това може да запуши радиатора и да намали ефективността на охлаждането.
Предварително загряване на интериора и батерията на вашия хибрид
Хибридите са сред най-ефективните автомобили, предлагани днес, и са предпочитаният избор за шофьори, които искат да максимизират разхода на гориво. Те обаче не са най-ефективни при много студено време. По тази причина експерти препоръчват на собствениците на хибриди да затоплят интериора, докато автомобилът е все още включен в електрическата мрежа. Така се използва по-малко енергия от автомобила, отколкото при затопляне на купето по време на шофиране.
Препоръчително е да използвате подгрева на седалките и волана, ако автомобилът ви е оборудван с такива, тъй като те консумират много по-малко енергия от климатика в купето. Производителите препоръчват да зареждате plug-in хибридните автомобили веднага след шофиране, за предпочитане на покрито или защитено място, за да подобрите ефективността на зареждането. Някои plug-in хибриди са оборудвани с термични системи за управление, които предварително загряват батерията и купето, за да се постигне максимална ефективност и пробег.
В крайна сметка, хибридните автомобили не се нуждаят от загряване, но се препоръчва да се загреят купето и батерията при екстремни условия преди шофиране.

