IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китайски хибрид постави световен рекорд по пробег

Hongqi HS6 измина повече от 2300 км без зареждане с гориво

Китайският автомобилен гигант FAW обяви забележително постижението на новия си хибриден кросоувър Hongqi HS6. Колата измина 2327,343 км без зареждане с гориво и презареждане на батерията, което беше нов рекорд за хибридните SUV.


Hongqi HS6


Началото на предварителните продажби в Китай е насрочено за 15 ноември 2025, а моделът е позициониран като петместен кросоувър. Външно автомобилът се откроява със затворена радиаторна решетка с шарка на водопад, украсена с 12 вертикални хромирани ивици и характерното червено лого на марката. Размерите на HS6 са 4995 мм дължина, 1960 мм ширина и 1760 мм височина, а междуосието достига 2920 мм. В зависимост от конфигурацията теглото на автомобила варира от 2040 до 2285 кг.

Под капака има 1,5-литров двигател с турбокомпресор, който развива 148 к.с. и 225 Нм въртящ момент. Декларираната топлинна ефективност на двигателя е 45,21%. На купувачите ще бъдат предложени версии с предно задвижване и задвижване на четирите колела, максималната скорост достига 205 км/ч.


Hongqi HS6


Общата мощност на хибридната инсталация е 225 к.с. или 495 к.с., в зависимост от модификацията. За HS6 се предлагат батерии с капацитет 23,9 и 39,5 kWh, които осигуряват чисто електрически пробег на цикъла CLTC от 152 до 250 км.

Интериорът е в модерен стил - на предния панел има два комбинирани екрана - централен и за пътника, както и цифрово табло и многофункционален волан. Оборудването включва 50W безжично зареждане за смартфони, чифт поставки за чаши, хладилник и аудио система с 12 високоговорителя.


Hongqi HS6


Предните и задните седалки са електрически регулируеми, оборудвани също с вентилация и отопление. Особено внимание се обръща на предната пътническа седалка: тя е оборудвана с масажна функция с 10 точки и прибираща се поставка за крака. Обемът на багажника е 503 литра, а със сгънати задни седалки се увеличава до 1977 литра. Освен това са осигурени 49 литра скрито място за съхранение.


0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оня ден направих едно спускане с дизеловия дръгел Е6d, за около 100 км със средна скорост 89км/ч ми даде разход 2.4л ще рече с 59-литровия резервоар гоня 2500км пробег, но в реалността малко пъти съм минавал 1000
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 1 месец )
    Това показва че такъв автомобил е безсмислен. 2000 км са гд София Париж.Искаш да кажеш че аз ще се кача в тоя кутук и ще чътувам два дена вместо да взема самолета за 2 часа.А за в града за какво са ми 2000км пробег като за тия пари вземам електрика и пътувам безплатно.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Джина ( преди 1 месец )
    Много добри показатели! Купувам зеления дракон!
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Октосмотанизъм ( преди 1 месец )
    Освен това по китайските магистрали, особено в такива "тестове", знаем че карат с до 100км/ч, еле па с трафик. Та и негативен ефект от висока скорост няма. При тия условия хибрид на тойотка вероятно ще даде фрапиращ резултат, камо ли шкодичка :-D
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Октосмотанизъм ( преди 1 месец )
    Ако тия 3км спускане се осъществят за първите 100-200 км и после е равно, би бил относително прав за пренебрежителен ефект спрямо цялото. Единствените подробности, които можем да научим от пропагандните статии, са няколно междинни града. От тях, 3-те км спускане се осъществяват равномерно през първите около 1200км, което са чудесни условия за минимален разход, после е сравнително равно. Уважаващи себе си тестове се правят с една и съща начална и крайна точка, за да се неутрализира денивелацията.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Sf ( преди 1 месец )
    Искам да попитам само едно нещо .....колко точно километра е изминал ???2300 км или 2327343 ? БЛАГОДАРЯ ВИ !!!!
  • #5
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Пак търсиш под вола теле. Разбира се че ще изберат да се спускат, но това ще им даде 50-60 км повече. Но пък карането с ниска скорост ще им даде 1000 км повече. Някой да е споменал За колко време са стигнали? Пък и 3000 м денивелация правят по-малък наклон и по-висок разход на 100 км, отколкото да стигнеш от квартал Симеоново в София с 800 м надморска височина до Бургас. От София до морето наклона е по-голям, отколкото по маршрута в статията.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Октосмотанизъм ( преди 1 месец )
    Направих си труда да погледна маршрута. Тръгват от Шангри-Ла (3160м надморска височина) и стигат до Гуанжоу (21м надморска). Смятайте за какво сумарно спускане иде реч. За сравнение, дизелака шкода сюперб направи 2800км, тръгвайки и пристигайки в Лодз, минавайки през Париж.
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Бургас ( преди 1 месец )
    До Долния: И какво искаш да кажеш с тези незнайно откъде проценти. Тук с това се подчертава колко ефективен е автомобила, а не на кого колко пъти ще му се спира.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Не виждам най-важната характеристика - колко му е резервоара.