IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо Ferrari SF90 губи стойността си толкова бързо?

Европейски сайт предлага за продажба над 300 екземпляра от хибридния суперавтомобил

Суперколата Ferrari SF90 се оказа невероятно бърза не само по отношение на ускорението, но и по скоростта си на амортизация на пазара на употребявани автомобили. Към фабричните спецификации от 1000 к.с. и 2,5 сек до 100 км/ч трябва да се добави още един, може би най-важен фактор - колко стотици хиляди долари губи тази кола от стойността си годишно.


Ferrari SF90


Например, през май тази година едно Ferrari SF90, изминало едва 300 км и купено за около 700 000 долара, беше продадено за 140 000 долара по-малко на търг. Друг екземпляр с около 2000 км на километража, купен за 760 000 долара, намери своя нов собственик за 280 000 долара по-малко. Разбира се, автомобилите се обезценяват веднага след първият им собственик ги изкара от дилърството, но чак толкова много!

И дори не всички - в противен случай производителите нямаше да се борят срещу препродажбата. Тоест, спекулациите с модели, които имат списък с чакащи. И това се случва не само със суперколите, въпреки че те са най-често засегнати. Например в Япония Toyota предприе мерки за ограничаване препродажбата на Land Cruiser 300, за която клиентите понякога чакаха до две години. А Ford яростно се бори срещу препродажбата на емблематичния GT40. Защо обаче флагманът на Ferrari се продава много по-лесно, отколкото се купува?


Ferrari SF90


Един от най-големите сайтове за автомобилни обяви в Европа в момента предлага над 300 SF90. И това не са просто 300 изключително скъпи, ултрамощни и безумно бързи суперколи от луксозен производител, от които хората искат да се избавят. Това е повече от всеки друг модел на Ferrari, включително по-популярни, по-достъпни и по-стари. Това до голяма степен се дължи на изтичащата наскоро фабрична гаранция на SF90. А хибридният му агрегат се оказа не особено надежден.

Нередки са случаите колата да се "превърне в тухла" и батерията да се влоши значително с течение на времето - особено при рядко шофиране и продължително бездействие. Ferrari дори пусна фабрична удължена гаранция (срещу заплащане, разбира се), изискваща смяна на батерията на всеки осем години. Освен това, самият хибриден фактор е престанал да вълнува купувачите - това, което беше новост по времето на LaFerrari, сега се е превърнало в нещо обичайно и е досадно за поддръжка.


Ferrari SF90


В определени кръгове е широко разпространено и схващането, че като цяло безвкусният дизайн на SF90 е изиграл роля. Необичайната цветова схема и богатите опции, както и пакетът Assetto Fiorano и каросерията спайдър, до голяма степен смекчават проблема с амортизацията - подобни автомобили все още са ценени сред колекционерите. Ще бъде интересно да се види как новият 849 Testarossa, който замени SF90 с по-харизматичен външен вид и легендарно име, ще повлияе на ситуацията. Задвижващият агрегат е подобрен, но не е ясно дали това се отнася за хибридния или по-специално за живота на батерията.

Най-ироничното в цялата ситуация е, че Ferrari тотално заблуждава клиентите си. Не само че пусна кола, която не се понрави особено и следователно значително се обезцени на пазара на употребявани автомобили, но и принуди клиентите да плащат значителна премия предварително. Според последните статистики Ferrari е безспорен лидер по маржове на печалба: марката печели 118 000 евро от всяка продадена кола, докато най-близките ѝ конкуренти, Land Rover и Porsche, само 5000. Мой това се нарича надценяване. По някаква причина обаче клиентите често разбират за това едва след покупката.

0 от 500
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Радев ( преди 1 месец )
    Има и друго - Ферари буквално всяка година вече бълват нови модели, кой от кой с претенции да е свръх, мега, ултра, хипер по-добър от предишния и т.н. Всичко това, съпроводено с агресивен маркетинг води до объркване у богатите купувачи, които, поради комплексите си, искат да притежават най-най-доброто, и съответно бързат да се отърват от "старата" си кола, която всъщност е на две-три години.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ферари е масовка производена на конвейер като всички останали автомобили и силно надценен продукт за неюмъни меринджеи
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Разбира се там където има батерия, обезценяването е най-голямо. Това е истината и хората са го написали в статията.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 1 - Прав си, но не продават много заради новобогаташи с по 1 млн - просто по света има много милионери които могат да си го позволят
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Печалбата на Ферари не е само от маржове от продажби на коли!При всичко което съм чел тук,да се дели печалбата на Ферари на броя продадени коли и да се сравнява с Порше или Роувър е черешката на глупостите!Само атракциона на Ферари в Дубай прави повече пари от всички продажби на Land Rover.Как точно се заблуждава клиент купил си колата след тест и в 99% произведена по негови капризи?Основната причина е,че се нароиха сумати новобогаташи които с първия милион купуват кола за 700 000 и после ***