IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Toyota Hilux мина на ток

Деветото поколение на пикапа запазва дизеловите и бензиновите двигатели, ще има и версия на водород

Пикапите не следват типичния 6-7-годишен жизнен цикъл на леките коли и SUV-овете, защото са склонни да се задържат по-дълго на пазара. Дори по тези стандарти обаче, може да се твърди, че Hilux е надхвърлил времето си. Той премина през няколко фейслифта, но факт е, че това е до голяма степен същият автомобил, пуснат на пазара преди десетилетие. Сега Toyota разкри подробности за деветото поколение на своя здрав "работен кон" и промените са много.


Toyota Hilux


За първи път японската компания проектирала изцяло електрически Hilux. Всъщност, моделът с емблема BEV е начело на представянето на гамата. Това обяснява защо всички снимки, които Toyota публикува за медиите, показват версията без ДВГ преди пускането на пикапа на пазара следващия месец.

Официалните снимки имат и нещо друго общо: всички те изобразяват Hilux с двойна кабина. Това е така, защото Toyota Europe премахва всички други видове каросерии, предлагани досега. Решението произтича от търсенето, тъй като купувачите са предпочели предимно тази конфигурация. Единичната кабина ще продължи да се предлага и на други пазари, включително Австралия. Тайланд също така получава Smart Cab (Access Cab) с по-къси врати, отварящи се задни панти.

Като се има предвид, че заменя пикапа, пуснат на пазара през 2015 г., не е изненадващо, че новият Hilux изглежда значително по-различно. Toyota е подобрила стила с по-ъгловат дизайн, в съответствие с Tacoma. Компанията също така е премахнала корпоративното лого в полза на голям надпис, ограден от тесни фарове за по-модерен вид.


Toyota Hilux


Затворената горна част на предницата показва, че става въпрос за електрическа версия. Естествено, моделите с ДВГ ще имат нужда от допълнително охлаждане, което налага традиционна радиаторна решетка. Зарядният порт е монтиран на предния калник, докато версиите с ДВГ се очаква да запазят капачката на резервоара отзад.

Дизайнът на колелата е ексклузивен за електрическата версия, а всички варианти разполагат с ново стъпало отзад за по-лесен достъп до товарното отделение. Страничните стъпала също са преработени, за да се улесни влизането и излизането. Задната врата е в стил Americana с масивен, релефен надпис Toyota. Името на пикапа е интегрирано в дръжката на вратата, точно под задължителната трета стоп светлина.

Интериорът на Hilux определено беше остарял, което накара Toyota да го обнови изцяло и приведе в съответствие с най-новите си модели. Ако централната конзола изглежда позната, това е защото е вдъхновена от тази на Land Cruiser. Подобно на екстериора, салонът е с ъгловат дизайн с геометрични форми, за да придаде по-строг вид.

Toyota отдавна е застъпник на физическите бутони и новият Hilux не разочарова. Двойните 12,3-инчови екрани са допълнени от широк набор от традиционни бутони за климатика и 4x4 хардуера. Най-често използваните функции се задействат само с натискането на един бутон, което минимизира необходимостта от превъртане през подменютата на сензорния екран. Това е функционално и лесно оформление, което се очаква от практичен пикап.


Toyota Hilux


Що се отнася до техническите спецификации, Toyota засега се фокусира върху електрическата версия. Системата с два електромотора се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 59,2 kWh, достатъчна за около 240 км пробег по WLTP. Предният мотор произвежда 205 Нм, а задният 269 Нм, което води до максимален полезен товар от 715 кг. Теглителната способност на електрическият Hilux е до 1600 кг.

Toyota знае, че електрическият пикап няма да се хареса на всички, поради което 2,8-литровият турбодизел с мека хибридна технология ще продължи да се предлага и в новото поколение. Той може да превозва до 1000 кг и да тегли 3500 кг, което го прави много по-подходящ за тежка работа от електрическия Hilux. В Източна Европа гамата ще включва и неелектрифицирани 2,8-литрови дизелови и 2,7-литрови бензинови двигатели.

С поглед към бъдещето, планът за диверсификация на Toyota надхвърля захранването от батерии. От 2028 г. към гамата ще се присъедини и версия с горивни клетки, защото Toyota все още вярва във водорода. Компанията също така си сътрудничи с BMW, за да помогне на германската компания да пусне на пазара първия си сериен автомобил с горивни клетки, iX5 Hydrogen, през същата година.

Модернизацията обхваща и други области. Новият Hilux е първият по рода си, оборудван с електрическо сервоуправление (EPS), въпреки че ще бъде ограничено до западноевропейските пазари. Източна Европа ще запази традиционната хидравлична система. Допълнителните нови технологии включват мониторинг на мъртвата зона, камера за наблюдение на водача и Safe Exit Assist.

Поддържат се облачни актуализации, заедно с по-широк набор от функции на Toyota Safety Sense, като например Emergency Driving Stop System, Low-Speed Acceleration Suppression, and Proactive Driving Assist. Електрическата версия добавя селектор за задвижване shift-by-wire, докато всички нива на оборудване получават безжична зарядна подложка и нови задни USB портове.

Новият Hilux ще се продава в Европа от декември, а производството на дизеловия мек хибрид започва следващата пролет. В Toyota очакват последният да бъде най-продаваният на континента.


Още снимки на модела - в галерията:


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    В заключение ( преди 1 месец )
    Явно сега Форд с Ranger Wildtrack, Tremor и особено с Raptor трайно заеха горната ниша на средноразмерните пикапи. Останалото се боричка в ниските класове, барабар с тази Тойота, която навремето беше за пример.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Щом си "джиткат" из ТКЗС-то да си беха взели некой мотокар или електрокар, а не това недоразумение.
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 5 - направена е за работен кон в големи стопанства. Където пикапа джитка основно в стопанстовото и до магазините в близкия град.Същата концепцията на вановете и минивановете на ток - въртят в радиус от 50км около базата за крайно разпределение на стоки. Изобщо няма да се изненадам ако първата година имат повече продажби от първата година на "убиеца на всички пикапи" ... и на автомобилния дизайн и качество - Тесла Смешкотрак
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ел версията сякаш са я направили колкото да не е без хич
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 1 месец )
    И новия хайлукс!? е далече назад от сегашния Рейнджър Раптор, та дори и от някои версии на обикновения Рейнджър. Факт!
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колата е супер в дизеловия си вариант, без хибрид. Модерна визия с доказал се агрегат и шаси. За такъв тип автомобил, това е най-важното. А за електрическата версия, тя е за хората на полето, те сложиха соларни панели на фермите си и могат да си зареждат пикапите без пари. На ден не минават повече от 200км, това не е за да го паркираш през блока и да ходиш на море по тракия с нея.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    59,2 kWh батерия. Мухахахахаха!
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Смешшковците от Тойотка не искат да правят електромобили, но пазарът ги иска, затова Тойотка мулчи и козирува. Например в Тайланд - един от най-големите пазари за пикапи, Тойотка спада, а китайските електрически пикапи лаппат дял. Тайланд е изключително благоприятен за електромобили, защото времето е постоянно топло, а скоростите на движение рядко надминават 60 км/ч, което означава рекордни пробези без зареждане.