В продължение на години някои от моделите на BMW M получаваха обозначение „Competition’’, което означаваше, че този автомобил е по-мощен и фокусиран към представянето си в с сравнение със стандартната версия. Това ограничение обаче вече е отпаднало, тъй като от него няма никакъв смисъл, разкри главният изпълнителен директор на спортното подразделение Франк ван Мийл.

Според него първоначалната идея е била много проста – в BMW са забелязали, че други марки предлага двустепенна система, така така се разделят базовата версия и варианта с с по-висока производителност. Спортното подразделение на баварците следва този модел с моделите Competition - повече мощност, по-плътно окачване и малки визуални разлики, но с с течение на времето се оказва, че от това няма особен смисъл.
„Повечето от 80 процента от клиентите избират именно Competition и затова решихме да го направим стандартно", обясни Ван Мийл и даде пример със самото развитие на моделите на BMW M. Сегашното М2 произвежда 480 к.с., като превъзхожда предишното M2 Competition. Така всеки нов продукт M започва от нивото, на което някога е достигнало своя връх при стария вариант Competition.

Тази еволюция прави името излишно, а промяната отговаря на по-широката тенденция в BMW M - по-малко обозначения и съответно повече яснота. Така спортното подразделение ще се фокусира върху три основни нива на оборудвана:
• М – основният високопроизводителен автомобил
• M CS – по-леката и по-ясна лимитирана серия
• M CSL – водещият колекционерски модел

Новият подход прави нещата прости, докато M се подготвя за следващата си глава - такава, която включва електрифицирани и изцяло електрически автомобили, построени на платформата Neue Klasse.

