IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW предлага на шофьорите да дремнат, докато зареждат електромобилите си

Патент на баварския производител прави чакането на станцията по-приятно

Автомобилните производители работят върху всякакви различни решения за това какво да правят шофьорите, докато чакат електромобила им да се зареди. Те ускоряват зареждането, позволяват гледане ни филми в колата и дори осигуряват хранене в колата.


BMW


Най-добрата идея досега обаче е на BMW. Баварците са патентовали система, която помага на шофьора да подремне, докато колата му се зарежда. Тя позволява съчетаване на времето за сън с това за зареждане и ако се появи проблем, го удължава.

Патентът се нарича „Работа с асистент за сън по време на процес на зареждане на превозно средство". В документа BMW посочва, че на много станции за електромобили не се намират места за запълване на времето, като е напълно възможно и околните обекти да бъдат затворени. Следователно шофьорът има нужда от методи или апарати, които да му помогнат да използва времето по време на процеса на зареждане.


BMW


Именно такъв метод е „асистентът за сън‘‘, който може да работи по различни начини, като се започне от времето за стартиране. Той, например, няма да се активира през деня или ако зареждането ще отнеме само няколко минути. В същото време може да се активира както ръчно, така и автоматично – с помощта на камера, която открива автоматично кога шофьорът заспива.

Системата за заспиване ще следи времето на сън, както и колко време прогнозира, че зареждането ще отнеме. Ако искате да спите два часа, тя ще регулира скоростта на зареждане, за да съответства на времето за сън. Съответно ще събужда шофьора точно преди зареждането да приключи, като ще го прави по контролиран начин, за да не се чувства човекът зад волана сънлив. За целта ще се използва комбинация от аудио системата и визуалните системи на автомобила. Общо-взето, това ще бъде и най-скъпият будилник в света.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да пуснат възглавница и одеало за ВМВ електрички.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    PHEV VOLVO FOR LIFE ( преди 1 месец )
    Абе на вас ви е смешно, но аз и за двг-то имам нужда да мога да подремвам 20 минути за освежаване. Кел файда, че ми прави 1000 км с 1 резервоар. Гадното е, че краката отичат и трябва да съм хоризонтално положение. Засега това е без проблем в багажника на ХСто. Но ако може седалката да стане легло, ще е супер, да не се налага да гътам задните.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ами да, колко му е да дремнеш в трафопост? Супер здравословен сън ще си изкараш при едни 100-на киловата на 2 *** от тиквата ти.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До Антончо ( преди 1 месец )
    Малко си прекалил с тези 100киловата при европейските автомобили, не забравяй че Рено 5 се предлага във версия със скорост на зараждане 11.
  • #6
    9 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Най-добре да предложат времето прекарано по зарядни да се признава за трудов стаж и да влиза във формирането на пенсията!
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Ха ха ха - пазара ще бъде спечелен от първия който предложи безплатни компаньонки докато се зарежда колата :-)
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Антитрола се обездмисли китайците врче не играят.Франция пусна зареждащи магистрали коеито напълно решават проблема със зареждането бързината на зареждане и тн. Тоест Антитрол Митбъстер е толкова тъ п че му обезсмислиха живота. Котайците и те са минало както и дизеларниците
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А китайците са мазохисти. Не позволяват на шофьора да дремне и му оставят само 5 минути почивка за зареждане на всеки 520 км. Ако си тръгнал с пълна батерия която стига за 800 км, тези гадни комунистически експлоататори ти оставят само 5 минути почивка за 1300 км пътуване или само 10 минути за 1800 км пътуване. Как се издържа без сън? От bmw се грижат за шофьорите - задължител на 30 минути за сън и почивка на 300 км. Грижа за човека!
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Така е. Докато Тесла през 2017 започна да произвежда Тесла модел 3, която зарежда с 250 kW , което означава 5 минути зареждане за 100 км при средна мощност на зареждане 200 kW, европейските и японски производители за моделите си за 2026 предлагат модели с средна мощност на зареждане 100 kW и 10 минути на 100км. Тъкмо докато заредиш 200 км, имаш време за 20 минутна дрямка. Ако трябва да заредиш 300 км, вече не са 30, а 40 минути, защото към края батерията се зарежда по-бавно.
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    скоро време към зарядните ще има и стаи да почивка фитнес спа релакс център и за най тежките случаи психологическа подръжка докато си чакат реда