IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Volvo се предаде - запазва ДВГ поне още 15 години

Шведската марка отново отложи крайния срок за раздяла с конвенционалното задвижване

В началото на 2020 започна състезание за определяне на крайна дата за класическите двигатели с вътрешно горене. Volvo пое ранно лидерство, като в началото на 2021 обяви, че до края на десетилетието ще премине изцяло към електромобили. Но както много други автомобилни производители, малко по-късно компанията се оттегли от амбициозното си обещание. В крайна сметка шведската марка ревизира целите си и ще направи почти всички модели от гамата ѝ plug-in хибриди или изцяло електрически автомобили едва през 2040.

 
Volvo XC70  
 

Ситуацията не се развива много добре, защото през септември продажбите на електромобили са спаднали с 21% в сравнение със същия период през 2024. Plug-in хибридите също отбелязаха лек спад от 1% на годишна база. Заедно, PHEV и EV съставляват 227 317 единици, или само 44,2% от общите продажби. Въпреки това, Volvo все още вярва, че дните на двигателя с вътрешно горене са преброени.

Миналия месец главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон прогнозира, че „индустрията ще бъде електрифицирана до около 10 години“. Въпреки това, изглежда, че марката, собственост на Geely, ще се задържи вътрешното горене още известно време след това. В интервю 74-годишният мениджър призна, че бензиновите двигатели вероятно ще останат част от портфолиото поне до края на следващото десетилетие.

Шведите готвят и други промени в стратегията си

Volvo залага на PHEV като преходна технология и планира да продава обновения XC70 извън Китай. Вече е потвърдено, че моделът ще се предлага в Европа, макар че Самуелсон казва, че вероятно няма да пристигне на континента преди 2027. Той обясни как спазването на различните изисквания за емисии и безопасност отнема време, както и адаптирането на информационно-развлекателната система.


Volvo XC70  
 

Модели като новия XC70 са подходящи за Volvo поради тяхната конфигурация на хибридни автомобили с голям пробег. SUV-ът разполага с мощна батерия с капацитет 39,6 киловатчаса, която осигурява пробег до 180 км на електричество. Тази цифра се базира на по-либералния китайски тестов цикъл CLTC. Тя най-вероятно би била по-ниска при стандартите WLTP или EPA.

Ще има и електромобили с удължен пробег 

На друго място също беше потвърдено, заместването на XC90. Пълноразмерният луксозен SUV претърпя втори фейслифт преди около година, но на 10-годишна възраст вече си личи, че е остарял. Неговият наследник може да не се появи преди 2028. Когато това стане той ще бъде наличен като електромобил с удължен пробег (EREV).

Самуелсон вижда потенциал в EREV. За разлика от plug-in хибридните автомобили, при които двигателят задвижва колелата директно, двигателят с вътрешно горене на EREV действа единствено като генератор за зареждане на батерията. Тази конфигурация решава проблема с пробега, без да се налага използването на масивна батерия.

Самуелсон нарича EREV „второ поколение хибриди“ или „по-скоро електромобили с резервен двигател“. Независимо дали става дума за PHEV или EREV, двигателят с вътрешно горене все още има бъдеще в гамата на Volvo, въпреки по-ранните планове за изтеглянето му от пазара. Компанията спря производството на дизелови двигатели миналата година, но възнамерява да запази бензиновите двигатели засега.
 

0 от 500