IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Volvo се предаде - запазва ДВГ поне още 15 години

Шведската марка отново отложи крайния срок за раздяла с конвенционалното задвижване

В началото на 2020 започна състезание за определяне на крайна дата за класическите двигатели с вътрешно горене. Volvo пое ранно лидерство, като в началото на 2021 обяви, че до края на десетилетието ще премине изцяло към електромобили. Но както много други автомобилни производители, малко по-късно компанията се оттегли от амбициозното си обещание. В крайна сметка шведската марка ревизира целите си и ще направи почти всички модели от гамата ѝ plug-in хибриди или изцяло електрически автомобили едва през 2040.

 
Volvo XC70  
 

Ситуацията не се развива много добре, защото през септември продажбите на електромобили са спаднали с 21% в сравнение със същия период през 2024. Plug-in хибридите също отбелязаха лек спад от 1% на годишна база. Заедно, PHEV и EV съставляват 227 317 единици, или само 44,2% от общите продажби. Въпреки това, Volvo все още вярва, че дните на двигателя с вътрешно горене са преброени.

Миналия месец главният изпълнителен директор Хакан Самуелсон прогнозира, че „индустрията ще бъде електрифицирана до около 10 години“. Въпреки това, изглежда, че марката, собственост на Geely, ще се задържи вътрешното горене още известно време след това. В интервю 74-годишният мениджър призна, че бензиновите двигатели вероятно ще останат част от портфолиото поне до края на следващото десетилетие.

Шведите готвят и други промени в стратегията си

Volvo залага на PHEV като преходна технология и планира да продава обновения XC70 извън Китай. Вече е потвърдено, че моделът ще се предлага в Европа, макар че Самуелсон казва, че вероятно няма да пристигне на континента преди 2027. Той обясни как спазването на различните изисквания за емисии и безопасност отнема време, както и адаптирането на информационно-развлекателната система.


Volvo XC70  
 

Модели като новия XC70 са подходящи за Volvo поради тяхната конфигурация на хибридни автомобили с голям пробег. SUV-ът разполага с мощна батерия с капацитет 39,6 киловатчаса, която осигурява пробег до 180 км на електричество. Тази цифра се базира на по-либералния китайски тестов цикъл CLTC. Тя най-вероятно би била по-ниска при стандартите WLTP или EPA.

Ще има и електромобили с удължен пробег 

На друго място също беше потвърдено, заместването на XC90. Пълноразмерният луксозен SUV претърпя втори фейслифт преди около година, но на 10-годишна възраст вече си личи, че е остарял. Неговият наследник може да не се появи преди 2028. Когато това стане той ще бъде наличен като електромобил с удължен пробег (EREV).

Самуелсон вижда потенциал в EREV. За разлика от plug-in хибридните автомобили, при които двигателят задвижва колелата директно, двигателят с вътрешно горене на EREV действа единствено като генератор за зареждане на батерията. Тази конфигурация решава проблема с пробега, без да се налага използването на масивна батерия.

Самуелсон нарича EREV „второ поколение хибриди“ или „по-скоро електромобили с резервен двигател“. Независимо дали става дума за PHEV или EREV, двигателят с вътрешно горене все още има бъдеще в гамата на Volvo, въпреки по-ранните планове за изтеглянето му от пазара. Компанията спря производството на дизелови двигатели миналата година, но възнамерява да запази бензиновите двигатели засега.
 

0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно и във Волво вече са разбрали, че трябва да отпишат Европейския пазар и да си гледат търговията в останалия свят. В Европа ще ни продават електрически ФВ по 50 к евро и друго просто няма да има, я заради мита, я заради политически забрани.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Кибик ( преди 1 месец )
    Еликтрички и климат. "Бил Гейтс заби нож на климатичните фанатици". И на зеленоглавите дерибей е ЕК.
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Е кой точно двигател настояват да запазят от Волво? Добри са в електричките, да се фокусират там. Като искат да продават скъпо, с EV могат да се сравняват с конkyрeнцията по-лесно. Иначе с ДВГ нещо не виждам кой ще им плаща тези пари. И французите от DS са същата работа - големи мераци, но под капака косачки.
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А дори когато вече си задават въпроса КОГА, са по-големи оптимисти и от мен, след като отговарят 2035, което според мен е ПРАКТИЧЕСКИ невъзможно.
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    В 100% ел. вярват другите сектанти. А всеки нормално мислещ човек знае, че истината винаги е по средата.. Но ето как се промени мисленето и на най-хард сектантите на Toyota. Вече и за тях не стои въпроса ДАЛИ НЯКОГА, електромобилите ще преминат 30% пазарен дял в което се съмнява техния гуру, а риториката се измести към КОГА.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Далеч не е достатъчно само цените да се изравнят. За да се случи някаква по-масова електрификация е нужна подходяща инфрастуктура каквато няма. При много късмет до 35та може да се стигне до 50% дял на ЕЛ, но ме съмнява. В момента EV има 20% дял благодарение на това, че и хибридите се броят в кюпа. До 100% BEV надали и 2135та ще се стигне. И да не забравяме, че ЕЛ все още има много стимули. Че Продажбите са основно Европа и Китай. И че Света е малко по-голям...
  • #9
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Не вярвам някой да не знае тезата ми кога ще се случи прехода, която коренно се различава както от сектантите на Toyota, които не вярват че някога електромобилите ще преминат 30% пазарен дял, така и от сектантите които до 2030 щели да спират продажбите на ДВГ. Преходът въобще ще започне КОГАТО ЦЕНИТЕ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ СЕ ИЗРАВНЯТ С ДВГ. За всяка държава по различно време. Чак след това продажбите на ДВГ ще се сринат лавинообразно, но дори от този момент ще минат поне 5 г инерция.
  • #8
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Въпросът за 50% дял на електромобилите за всеки трезво мислещ човек е КОГА, а на въпроса за водорода, дори не е дали, а директно НЕ. А въпросът за синтетичните горива е внимавай какво си пожелаваш за да не ти се случи, защото ще засегне и 30-годишните ДВГ, а не само новите.
  • #7
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    'Тинтири_минитири ( преди 20 минути )само шепа сектанти останаха да вярват, че ЕЛ е единственото бъдеще" бих казал обратното.. малко сектанти вече си задават въпроса дали бъдещето принадлежи на водорода и синтетичните горива накъдето е тръгнала Toyota.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Наскоро си прибраха всички плъг-ин хибриди, заради риск от пожар