IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Volvo ще преоткрие предпазния колан

Компанията, която ни даде това откритие преди 66 години, сега го променя из основи

Напоследък автоиндустрията се е съсредоточила толкова много върху разработването на нови асистенти и автономно шофиране, че всякаш забравя за подобряването на познаните ни вече системи. Но има и изключения: шведската Volvo например е на път отново да промени из основи най-познатия символ на безопасното шофиране - триточковия предпазен колан. Именно Volvo го изобрети преди 66 години и предостави безплатно патента на света. Сега, с новото EX60, шведите планират да направят следващата крачка. 
  
     
Volvo, предпазен колан, мултиадаптивен колан
  
    
Мултиадаптивен колан

Става дума за така наречения "мултиадаптивен" предпазен колан, за който се твърди, че осигурява по-добра защита от съществуващите системи. Коланът се адаптира спрямо трафика и човека, който го ползва, като използва данни в реално време от сензори вътре и отвън. 
Коланът взема предвид височината, теглото, позицията на седене и формата на тялото на човека в седалката. По-едрите пътници ще бъдат задържани от по-висока настройка на натоварването на колана, докато за по-слабите пътници пределът ще е по-ниско, за да се намали вероятността от счупване на ребра. Системата ще използва общо 11 различни профила. 
   
    
Volvo, предпазен колан, мултиадаптивен колан
  
       
Няма две еднакви катастрофи

Няма две еднакви катастрофи, подчертават от Volvo. Всеки сблъсък има уникални характеристики: посока, скорост и положението на пътниците в момента на удара. При удар системите анализират тези характеристики за милисекунди и предпазният колан избира най-подходящата настройка. 
Дизайнът на системата се основава на повече от пет десетилетия изследвания и се опира на база данни с информация за повече от 80 000 пътници, участвали в реални инциденти. Системата може да бъде непрекъснато усъвършенствана чрез дистанционни актуализации, тъй като се събират все повече данни. 

"Екосистема на безопасността"

Новият колан е част от по-широката „safety ecosystem“ на Volvo и се интегрира безпроблемно с въздушните възглавници, системите за откриване на пътници и системите за подпомагане на водача. Той е тестван и усъвършенстван в лабораторията за сблъсъци на Volvo Cars Safety Centre и се смята, че надхвърля нормативните изисквания за автомобилна безопасност.
  
     
Volvo, предпазен колан, мултиадаптивен колан, Нилс болин, изобретател
Изобретателят на модерния предпазен колан Нилс Болин (вляво) и реклама на Volvo Amazon, една от първите серийни коли с триточков колан
  
      
Историята на предпазния колан

Оригиналният триточков колан е разработен от първия инженер по безопасност на Volvo, Нилс Болин. Бивш експерт от авиационния отдел на Saab, Болин е работил върху оборудването за безопасност на пилотите, преди да се прехвърли към леките автомобили. 

По онова време двуточковите диагонални колани се предлагат като допълнителен аксесоар от много модели, но според инженерите на Volvo те далеч не са задоволителни. Съществуват по-сложни системи, разработени за военните самолети (американският патент за тях е още от 1952), но проблемът при тях е, че катарамата е разположена над корема, а това може да увреди вътрешните органи при удар. Идеята на Болин е катарамата да се премести встрани, така че коланът се опъва плътно по тялото при сблъсък.
  
      

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Прав си, в момента в който заработят заводите за чипове, които са в проектиране и строеж в САЩ - ще изоставят Тайван.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    тези монитори ги искат азиатците които поръчват музиката и европейците им играят по свирката само като гледам как се развива китайската автоиндустрия и пазарните търсения вече не се интересуват от европейските автопроизводители ауди прави бренд без пръстени скоро бмв и мерседес ще лепят само емблеми върху чисто китайски модели най голямата грешка на русия америка и европа че се заиграха с китайското драконче и си навлякоха проблеми които тепърва ще ескалират имаме сделка тайван вече е китай
  • #4
    1 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    предпазните коляни съществуват от времето дилижансите но волво си приписват заслуги в няколко теста на АМС колана на тестваните волва се самонатягаше по време на движение и щеше да задуши кристиян менцел но те скандинавците са такива със специални образователни потребности но трябва да признаем че именно викингите са измислили и кръглите кУелела допреди това са били квадратни също и топлата вода е тяхно изобретение общо взето радвайте се на живота докато не сте си купили волво джереми кларксон
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тези дето си купуват 30-40 годишни Автомобили нямат табла, светещи като коледна елха.Онези Автомобили са направени да служат, а не са проектирани, след изитичане на даден период от време да се разпадат.Решаваш например да смениш цялото окачване за 5-8 хиляди и знаеш, че то ще изкара още поне 200-300 000 км.Погледни колко автомобили от 80-те и 90-те имат съвсем малко ръжда, сравнени с ръждоляците днес. Виждал съм Мерцедеси и Аудита от новия век, който преди 10-та им година са кафЕви от ръжд ...
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    да, тия, дето си купуват 30-годишните Е-класи, те въобще не ги ремонтират никога :D
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като всяко сложно изобретение и това ще се чупи често, което ще е добре за компанията, която ще смъква още и още парици от потребителите.Сега разбирам хората, които стават все повече, дето инвестират в автомобили от 80-те и 90-те. Новите коли, бъкани с електроника, отдавна ги проектират да ти изпразват регулярно джобовете.