IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България е сред страните, в които е най-трудно да се научиш да шофираш

Дори Мексико се нарежда пред нас в тази класация, в която на абсолютното дъно е съседна Румъния

Да се научиш да караш кола във всяка страна изглежда различно. Трудността му зависи от фактори като пътна безопасност, обем на трафика и разходи, свързани с гориво и поддръжка на автомобила. Така че си струва да зададете въпроса - къде е сравнително лесно овладяването на изкуството на шофиране на автомобил, и в кои страни изисква много търпение и практически умения?
  
    
млад шофьор, момиче зад волана

Оценени по четири критерия

Тази тема беше повдигната преди време от американската компания Zutobi, която предлага учебни курсове. Анализаторите на компанията анализираха различни фактори в много страни, за да видят къде учениците изпитват най-голям стрес и къде е по-вероятно да издържат изпита. Всяка държава беше оценена по четири критерия: задръствания, смъртни случаи по пътищата, брой регистрирани превозни средства и качество на пътищата. На всеки от тези фактори е присвоена стандартизирана оценка по скала от 10 и след това се изчислява средната стойност на четирите точки.

Най-стресиращата страна за обучение - Румъния

Оказва се, че най-стресиращата страна за шофиране на учащи е Румъния, която отбеляза само 2,38 от 10 точки в анализа. Авторите на доклада подчертават, че страната се бори със сериозни проблеми в областта на пътната безопасност - смъртността при пътни произшествия там е 9,6 на 100 000 жители. Освен това качеството на пътната инфраструктура е изключително ниско – едва 2,96, а обемът на трафика достига 48 процента, което прави средата за учениците изключително стресираща. Всички тези фактори значително затрудняват научаването да шофирате в Румъния.
  
    
Букурещ, трафик
Незабравимият трафик на Букурещ има сериозен принос Румъния да е първа отзад напред
  
     
Източна Европа окупира дъното на класацията

Второто място е заето от Полша, която получи резултат от 2,50 от 10 в анализа. Според авторите на доклада страната се характеризира с умерен брой превозни средства по пътищата - около 67 000 на 100 000 жители. Полша обаче се бори с проблеми в областта на пътната безопасност, като смъртността при произшествия е 6,5 на 100 000 жители. Освен това качеството на пътищата в Полша е оценено на 4,14, а нивото на задръстванията от 36,67 процента прави ежедневното шофиране още по-трудно.

На трето място е Унгария, която получи оценка 2,86 от 10. Ниската оценка се влияе от относително ниското качество на пътната инфраструктура с оценка 3,89. Освен това смъртността при пътнотранспортни произшествия е 7,4 на 100 000 жители, а обемът на трафика е висок и достига 46 процента. Всичко това прави ученето да шофирате в тази страна изключително предизвикателно преживяване.

Следва Чехия, която получи обща оценка от 2,92 от 10 точки и веднага след нея са България и Латвия с резултат 2.98 от 10 точки. Мексико е следваща с резултат 3.16 от 10 точки, следвана от Литва с резултат 3.27 от 10 точки. Предпоследната позиция в челната десетка беше заета от Филипините, които получиха оценка 3,33 от 10 точки, докато Нова Зеландия затваря с резултат 3,45 от 10 точки.

Най-добрите държави за начинаещи шофьори

В другия край на скалата има страни, в които процесът на обучение по шофиране е най-удобен за учениците. Лидер в тази класация е Сингапур, който получи оценка от 8,87 от 10 точки. Освен умерения обем на трафика от 29 процента, страната се отличава с високото качество на пътната инфраструктура и най-ниската смъртност при пътнотранспортни произшествия сред всички анализирани страни - само 1,9 на 100 000 души.
  
    
сингапур, трафик
Сингапур, който прилага строг контрол върху броя на автомобилите на територията си, е най-доброто място да се учиш да шофираш според проучването
   
    
Швеция се класира точно след Сингапур с резултат от 8.28 от 10 точки. Ниските задръствания (22 процента), ниският процент на смъртност при пътнотранспортни произшествия и доброто качество на пътя правят Швеция отлична среда за учащите се по шофиране.

Третото място заеха съвместно Нидерландия и Дания с резултат 7.56 от 10 точки. И двете страни имат добра пътна инфраструктура, нисък процент на смъртност при произшествия и управляеми задръствания, което прави обучението да шофирате по-малко стресиращо.
  
      

0 от 500
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Унгария ( преди 1 месец )
    Аз през унгария съм минавал през магистралата от Германия за Сърбия и беше много спокойно една права магистрала жез дупки,без завои нямаше попти никакъв трафик и отстрани равни полета тук там с някоя бензинонстанция вътре с красиви усмихнати унгарки.
  • #10
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Има и по зле ( преди 1 месец )
    Абе и австрийците май са в тая йласация бил съм в селски раьони из планините и по пътища тесни кллкото за каруци и мини автомобили с постоянни скокчета и бабунки карат с 70 а пътя реално е за 30 макс 40 ако караш като откачен. Трябваше да отбивам да пускам полицейските коли да си хвурчаъ и другите местни камикадзета. А по испанските между селски пътища е пак подобно тясно отстрани с камани и отзад ти се нареждат на бронята със 100км в час а пътищата тесни колкото за един smart с джип е ужас
  • #9
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Американски тъпотии ( преди 1 месец )
    В щатите смъртността при птп е по- висока от всяка една държава в ЕС. Ае чао.
  • #8
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    точно такъв трябва да е маханизма за ограничаване на лицата които искат да притежават и да управлявят автомобил депозит от 100 к еуро и си карай на спокойствие
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В сингапур ще вземеш лесно книжка но няма да можеш да си позволиш кола след това. 100.000 долара за регистрация на голф 7. На печеливщите честитУ
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    На балканите (2) ( преди 1 месец )
    Санкциите при несъобразяване с правилата на играта ги има, и са сериозни, но не просто глоби финансови. А отнемане правото за шофиране с години. Влизане в регистър на рискова група, в която има усложнения. Обратен път има, но се иска примерно отношение и постоянство. С две думи, "Помагат" на младия провинен шофьор, да разбере, че сам си спъва живота. Да се сложи просто глоба, както е в Бг, си е чиста "такса хулиганщина", плащаш си и си хулиганстваш. Не ги спират, и резултата го гледаме 2025
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    На балканите.. ( преди 1 месец )
    За младите току-що взели книжка, отдавна е необходим подход подобен на този в Канада. Първата година е изпитателна, и в нея трябва мн да се внимава. Всякакви безразсъдни поведения с колата са крайно нежелателни, понеже се анализират от гледна точка, че представляваш заплаха за семейства на пътя и вс останали. Ако все пак има инциденти се следи естеството на причината, неопитност или простащина. Година след този срок младия шофьор няма право да шофира сам на магистрала.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абсолютно всеки ден, виждам безразсъдни егоцентрични откачалки в (относително) скъпи коли, много настойчиво напиращи да летят в "бързата" лента. Няма правила, няма ограничения.Естеството и произхода на парите зад гърба им, им дава самочувствие на недосегаемост.Новите коли пък им дават могновенна тяга и скорост, които много лесно се яхват от его в самовъзприемане за недосегаемост. По-изострен или по-загладен този факт се наблюдава във всички възрасти.
  • #3
    20 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблема на балканите е в манталитета.Разбиване със 160км/ч в дъжд, това не е защото има как да бъде овладяна кола излитаща със 160км/ч от мокра настилка, а поради безразсъдство. Из Европа се кара спокойно, защото хората са съдържани. Осъзнават отговорността, вкл и колко лесно може да стане беля, която никой не желае. На балканите ***, има масово проблем със различни его комплекси, всеки е мн голям и важен. Примитивна е основата, колкото и да дълбаем причините.
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    sameman ( преди 1 месец )
    Всичко след Сърбия нататък, кара в пъти по-добре от Сърби-Българи-Румънци.