IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България е сред страните, в които е най-трудно да се научиш да шофираш

Дори Мексико се нарежда пред нас в тази класация, в която на абсолютното дъно е съседна Румъния

Да се научиш да караш кола във всяка страна изглежда различно. Трудността му зависи от фактори като пътна безопасност, обем на трафика и разходи, свързани с гориво и поддръжка на автомобила. Така че си струва да зададете въпроса - къде е сравнително лесно овладяването на изкуството на шофиране на автомобил, и в кои страни изисква много търпение и практически умения?
  
    
млад шофьор, момиче зад волана

Оценени по четири критерия

Тази тема беше повдигната преди време от американската компания Zutobi, която предлага учебни курсове. Анализаторите на компанията анализираха различни фактори в много страни, за да видят къде учениците изпитват най-голям стрес и къде е по-вероятно да издържат изпита. Всяка държава беше оценена по четири критерия: задръствания, смъртни случаи по пътищата, брой регистрирани превозни средства и качество на пътищата. На всеки от тези фактори е присвоена стандартизирана оценка по скала от 10 и след това се изчислява средната стойност на четирите точки.

Най-стресиращата страна за обучение - Румъния

Оказва се, че най-стресиращата страна за шофиране на учащи е Румъния, която отбеляза само 2,38 от 10 точки в анализа. Авторите на доклада подчертават, че страната се бори със сериозни проблеми в областта на пътната безопасност - смъртността при пътни произшествия там е 9,6 на 100 000 жители. Освен това качеството на пътната инфраструктура е изключително ниско – едва 2,96, а обемът на трафика достига 48 процента, което прави средата за учениците изключително стресираща. Всички тези фактори значително затрудняват научаването да шофирате в Румъния.
  
    
Букурещ, трафик
Незабравимият трафик на Букурещ има сериозен принос Румъния да е първа отзад напред
  
     
Източна Европа окупира дъното на класацията

Второто място е заето от Полша, която получи резултат от 2,50 от 10 в анализа. Според авторите на доклада страната се характеризира с умерен брой превозни средства по пътищата - около 67 000 на 100 000 жители. Полша обаче се бори с проблеми в областта на пътната безопасност, като смъртността при произшествия е 6,5 на 100 000 жители. Освен това качеството на пътищата в Полша е оценено на 4,14, а нивото на задръстванията от 36,67 процента прави ежедневното шофиране още по-трудно.

На трето място е Унгария, която получи оценка 2,86 от 10. Ниската оценка се влияе от относително ниското качество на пътната инфраструктура с оценка 3,89. Освен това смъртността при пътнотранспортни произшествия е 7,4 на 100 000 жители, а обемът на трафика е висок и достига 46 процента. Всичко това прави ученето да шофирате в тази страна изключително предизвикателно преживяване.

Следва Чехия, която получи обща оценка от 2,92 от 10 точки и веднага след нея са България и Латвия с резултат 2.98 от 10 точки. Мексико е следваща с резултат 3.16 от 10 точки, следвана от Литва с резултат 3.27 от 10 точки. Предпоследната позиция в челната десетка беше заета от Филипините, които получиха оценка 3,33 от 10 точки, докато Нова Зеландия затваря с резултат 3,45 от 10 точки.

Най-добрите държави за начинаещи шофьори

В другия край на скалата има страни, в които процесът на обучение по шофиране е най-удобен за учениците. Лидер в тази класация е Сингапур, който получи оценка от 8,87 от 10 точки. Освен умерения обем на трафика от 29 процента, страната се отличава с високото качество на пътната инфраструктура и най-ниската смъртност при пътнотранспортни произшествия сред всички анализирани страни - само 1,9 на 100 000 души.
  
    
сингапур, трафик
Сингапур, който прилага строг контрол върху броя на автомобилите на територията си, е най-доброто място да се учиш да шофираш според проучването
   
    
Швеция се класира точно след Сингапур с резултат от 8.28 от 10 точки. Ниските задръствания (22 процента), ниският процент на смъртност при пътнотранспортни произшествия и доброто качество на пътя правят Швеция отлична среда за учащите се по шофиране.

Третото място заеха съвместно Нидерландия и Дания с резултат 7.56 от 10 точки. И двете страни имат добра пътна инфраструктура, нисък процент на смъртност при произшествия и управляеми задръствания, което прави обучението да шофирате по-малко стресиращо.
  
      

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Илия ( преди 1 месец )
    И страната дето най-лесно можеш да умреш на пътя
  • #20
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Азклм ( преди 1 месец )
    Великата задокеанска демокрация къде е в класацията? Пишете за България и Румъния, ама в САЩ имат почти два пъти повече жертви от катастрофи - БГ и Румъния сме около 80 на 1млн., а в САЩ са 130 на 1млн.
  • #19
    22 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 1 месец )
    Проблемите:Ширина на пътя без оглед на потока коли, улица строена 86-та при 5000 коли в София непроменена до 2025-та при 200000 коли в София. Няма как да се регулира ефективно трафик така.Недостатъчно паркоместа строене на нови жилища без мозък мисъл и проект за широчини на улици и паркоместа.Невнимателни шофьори.Купуване на дори нови коли с минимални екстри за сигурност. Българина повече го интересува радиото отколкото системите за сигурност.Каране без дъобрязяване с околния трафик.
  • #18
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Фантомас ( преди 1 месец )
    Ако няма корупция с издаването на шофьорските книжки по принцип в България е много трудно да вземеш изпит по листовките Аз смятам че трябва да се облекчи изпита с листовките Но осезаемо да се увеличат часовете по шофиране
  • #17
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Само хора, загубили децата си, искат промяна и се опитват да направят каквото могат по своите сили. Но няколко човека не могат да убедят послушковците из държавните службици да започнат да работят за това, за което се очаква да са там според закона. Онова момче, дето правеше карта с катастрофите, също го спират, което не го разбирам. Покажи поне къде са районите с най-много катастрофи, за да може разумните шофьори да внимават на тези места... Ама на, манталитет. Как ще има такива места?!
  • #16
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Гледам заглавието и се чудя. В България не само е трудно да се научиш да шофираш, но според мен граничи с невъзможност. Никой няма желание да промени ситуацията. За институциите това си е тема за събиране на глоби и постоянно врънкане за нови пътища (корупция), нови коли (за корупция и да се крият по кьошета). За бизнеса - ако прави достатъчно пари, не му пука дори от рушветите на ДАИ. За хората - нормалните си купуват големи коли, а другите ги пишат вечер в новините... Кой иска промяна?
  • #15
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Аз не знам за друга държава, в която може да си неграмотен, но да вземеш изпит с листовки, после и книжка!
  • #14
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Джипкобибибко ( преди 1 месец )
    Когато пишете глупости колко лоша е пътната инфраструктура в Румъния само трьгнете от Варна минете Дуранкулак бившата граница и като влезете в Румъния направете разлика с нашия скапан пьт с дупки и крьпки по асфалтс
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    JEEP ( преди 1 месец )
    По принцип, колкото повече има да губи човек, толкова по му е мил живота, познайте защо в БГ и румъния се кара безрасъдно
  • #12
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Унгарците и румънците са много нагло и арогантни на пътя. Залепят се за бронята ти и почват да пресвяткат и да свирят с клаксона.