IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Китай отказа да подкрепи собствените си електрически автомобили

Колите на ток отпаднаха от стратегическия план на Пекин за следващите 5 години

Китай премахна електрическите превозни средства от списъка със стратегически индустрии в петгодишния си план за развитие за 2026–2030, съобщава агенция Reuters, позовавайки се на официални документи.

Проблеми със свръхпредлагането

Индустрията беше премахната от плана за първи път от повече от десетилетие поради проблеми със свръхпредлагането на пазара. Производителите на електрически превозни средства може да загубят държавни субсидии поради отсъствието на индустрията от стратегическия план.
  
    
BYD
   
  
Вместо електромобили - квантови технологии и водород

В новия си дългосрочен план китайското правителство възнамерява да инвестира в квантови технологии, биопроизводство, водородна енергия и ядрен синтез. Автомобилите, най-вече тези, задвижвани изцяло с електричество, обаче не са включени в новата държавна стратегия.

Китайският автомобилен пазар се превърна в най-големия в света през последните години, но секторът страда от свръхкапацитет и в резултат на това от прекомерна конкуренция и ценови войни. Проблемите на китайските електрически превозни средства са свързани и с трудностите при износа към международните пазари, особено в западните държави.

В ЕС и САЩ, например, китайските електромобили са изправени пред тарифи, които водят до повишаване на цените им. Досега това се компенсираше до някаква степен с помощта на държавни средства, които обаче сега ще бъдат спрени. И това поставя под сериозен риск много от китайските автомобилни компании.


0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да не забравяме че голяма част от митата, които налагат ЕС и САЩ върху електричките са заради държавната намеса, сега Китай иска да каже че спазва правилата и всичко е ок
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 8. Е, то и за водородно задвижване не става въпрос в статията, но виж какво ме пита #6? На такъв въпрос, какво да му отговоря? "Удобно" си пропуснал "водородна енергия" за какво се отнася?
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Истината е... ( преди 1 месец )
    Че постигнаха целите си - 70-80 процента от световното производство на батерии, пълен контрол върху ключови технологии, полезни изкопаеми,най-големият износител на автомобили... Ел.колите са капка в морето, вижте колко струва ЕДИН електрически автобус, а такива има с хиляди по целия свят, в европейските цехове и заводи електрокари на BYD.
  • #8
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Loco ( преди 1 месец )
    Квантовото задвижване и ядреното задвижване съществуват засега само във вашия мозък, другарю антитрол. "Квантови технологии" се отнася до изчислителна техника, "ядрен синтез" - до енергетика. Отделяйте си малко време за сън и за освежителни хладни душове между хилядите трескави коментари, с които ни ощастливявате всеки ден
  • #7
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Не си дочел статията и си пропуснал че освен водородно задвижване, ще финансират и в квантово задвижване и в ядрено задвижване. Въобще едни такива хубави задвижвания за технически неграмотните хора, които не разбират статията, но това не им пречи да псуват отдолу и да си изсипват простотията, агресията и злобата, но не и да отговорят на елементарния въпрос - какви ще са последствията за електромобилите, след като спрат субсидиите на вече печелившия бизнес, което е логична стъпка.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До бъстърчо ( преди 1 месец )
    Нали според теб няма смисъл да се инвестира във водородно задвижване? Защо любимите ти китайци го правят?
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как да ги подкрепи ,като знае що за ментета са - видях в Англия, купи си MG - ууу , перфектна кола , вървя добре 2-2,5 години и ..айде проблемите
  • #4
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Потърсете грешки в сметките и аргументите?Ако не намерите, карайте по утъпкания сценарий на правилата на тролфермата. "Когато не можеш да отговориш смислено на аргумента на опонента, измисли му прякор. Напсувай го. Измисли някоя лъжа по негов адрес. Пиши от негово име някоя глупост. Гарнирай с обилни обиди по негов адрес и кажи, че ЩЕ МУ СМЕНИШ ФИЗИОНОМИЯТА. Прати в лудницата. Кажи, че е бременен от Мъск. НО НИКОГА В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ говорете по ТЕМАТА НА ДИСКУСИЯТА! НИКОГА!! Генерирай мнения
  • #3
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Хайде като сте толкова отворени, да се обзаложим Какво ще се случи с продажбите на електромобили в Китай през следващите години? Или не сте длъжни да отговорят една въпроси или да се правите на баба Ванга? Но въпреки това ще ме псувате всеки път когато ви кажа че продажбите на електромобили в Китай ще продължат да растат и през следващите години? Знаете че съм прав, знаете че така ще стане, НО НЕ ВИ ХАРЕСВА. ЩЕ РАСТАТ ЛИ ПРОДАЖБИТЕ НА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ В КИТАЙ?
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Абе тротинетка, ако върви така, той Акио Тойода ще се окаже направо оптимист с неговите 30% електромобили с батерии. Ха-ха!