IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota Corolla се променя коренно

Най-продаваната кола в света сменя дизайна, ценовата политика и въвежда електрическо задвижване

През по-голямата част от 60-годишната си история, Toyota Corolla е била сравнително конвенционален и дори малко скучен компактен автомобил, който следва дизайнерските тенденции на своята епоха. Новата концепция Corolla Concept, току-що представена на Japan Mobility Show 2025, предполага, че следващото поколение на най-продаваната кола в света ще е малко по-радикално.
  
    
Toyota Corolla Concept
  
        
Бензин, хибрид и електрическо задвижване

Подробностите за прототипа все още са оскъдни, но използването на дългогодишното име Corolla подсказва, че това е важна концепция за Toyota. Въпреки че дизайнът е съществено отклонение от предишните поколения на Corolla, пропорциите и формите изглеждат изненадващо готови за производство. Може да е трудно да си представим това като следващата Corolla, но всъщност изглежда твърде близо до сериен модел. При това необикновено гъвкав модел, който ще предлага както конвенционално и хибридно, така и чисто електрическо задвижване. 
   
   
Toyota Corolla Concept
  
    
"Всички искат кола, която изглежда готино"

Президентът и главен изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато говори накратко за автомобила по време на презентацията на марката на Japan Mobility Show, казвайки, че купувачите са обединени от „Желанието да карат кола, която изглежда готино“.

„Мисля, че много от нас споделят едно и също желание“, продължи Сато, „Независимо дали става въпрос за електрически автомобил с батерии, plug-in хибрид, пълен хибрид или автомобил с двигател с вътрешно горене, какъвто и да е източникът на захранване, нека създадем красиви автомобили, които всеки ще иска да шофира. Тази кола е пълна с изобретения, насочени към превръщането им в реалност.“
  
      
Toyota Corolla Concept
  
       
Corolla може осезаемо да поскъпне

И външният вид на концепта, и някои намеци на Ланс Скот, директор дизайн в Toyota Europe Design Development, водят до заключението, че японците ще придвижат най-масовия си модел по-нагоре по ценовата стълбица. Досега Corolla винаги е била сред най-евтините варианти в своя сегмент, което обяснява и успеха й - това е най-продаваното моделно име в историята на автомобила. Следващата генерация обаче може да се опита да се придвижи по-близо до премиум сегмента. 

Концептът, показан на автомобилното изложение в Токио, очевидно е на версия с чисто електрическо задвижване, ако се съди по пълната липса на предна решетка. Възможно е бензиновите и хибридните варианти да изглеждат малко по-различно. 
  
    

Corolla - историята на най-продаваната кола (ГАЛЕРИЯ):


  
     

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Станчо куфара ( преди 1 месец )
    Това вече е и******* на нищо не прилича
  • #14
    1 rate up comment 6 rate down comment
    raiders ( преди 1 месец )
    Като купувах нова кола миналата година гледах цената на 1 място. Второ да е нов модел от същата година, 3-то дизайна да ми харесва, 4-то да има място за всички от семейството и да е с голям багажник. На нова кола надеждността не ме интересува първите 5 или 7г., принципно тесла У исках, ама т.1 е 45 000, и затова за 40 000лв. Взех дъстър.
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И с какво ще се различава от Приус? Или него ще го пенсионират.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 10 - абе не е чак напълно невярно, но е доста невярно :-) Ако беше вярно, че "Всички искат кола, която е надеждна." никой нямаше да купува нов модел, а щяха да чакат да видят дали е надежден, да си ги приберат 2-3 пъти за да си ги оправят, но в реалността всеки модел се продава най-добре нов, когато никой не знае дали е надежден
  • #11
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички започнаха да си приличат, приличат на китайските клонинги.
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Всички искат кола, която е надеждна." Противно на очакванията ти, това е напълно невярно за купувачите на нови автомобили, а Тойота произвежда и продава именно такива. Пазарът се движи на първо място от месечната вноска. На второ и трето място са външният вид и оборудването. Колко як имидж има марката също се нарежда някъде там. Надеждността е на дъното на списъка.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Лексус са толкова скъпарски, ме голяма част от моделите им губят цената си 5 пъти по-бавно от Мерц, БМВ и Алуди.
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Корола винаги е била бюджетен клас. Тези старите Короли от преди 30 години бяха перфектни работни коли. Идеята е да е максимално опростено, здраво и лесно за поддръжка. Не виждам никаква логика да отиват на по висок клас. Явно всички фирми вече вървят към тази система. Да продават по малко коли на по висока цена.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички искат кола, която е надеждна. На по-достъпна цена от пазарните тенденции и без много излишни "екстри". Тойота правят привидно нелогичен ход, но страхът им от китайците е осезаем. Поредните дето искат в премина. п.п. Колата изглежда претрупана и необоснована за името си. За щастие има Сузуки.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Новият ръбест дизайн при Тойота хич не ми допада. Малко самоцелен е. Считам че даже RAV4 има по-добър дизайн със сегашното поколение спрямо новото. CHR също има доста странен дизайн. При Prius e с една идея по-добре. Хонда бяха тръгнали по този път с резки завои в дизайна, но Сивик последните години стана доста по-балансиран. Колкото до цените на Тойота - до момента бяха ОК. Леко консервативен, но балансиран и с тествана технология. Не съм сигурен, че в един по-висок клас, ще е по-продаваем.