fallback

Skoda приключва с ръчните скорости

Чешката компания вече е информирала служителите в Млада Болеслав за решението

Skoda е на път да се сбогува с един от ключовите елементи, които правят моделите ѝ по-достъпни. Чешката фирма вече е информирала служителите си в централата си в Млада Болеслав за важно решение, което засяга не само чешката, но и други марки от групата Volkswagen. То засяга производството на скоростни кутии.

Skoda вече е една от най-важните компании в групата, тъй като не само произвежда автомобили, но и проектира и произвежда най-малките двигатели, използвани във Volkswagen, включително тези, поставяни на най-малките модели на Audi. Едновременно с това чехите са и лидери в производството на скоростни кутии.

Марката обаче също е засегната от новата стратегия да намаляване на разходите на VW Group. След като произведе не по-малко от девет милиона пет- или шестстепенни ръчни трансмисии от 2000 насам, Skoda е на път да се сбогува с тях. Устройството, известно като "MQ 200", е на път да бъде премахнато от производство, но това няма да стане наведнъж, а постепенно, като първо производството ще бъде намалено.

Точната дата е неизвестна, но е известно, че от ноември тази година, според двуседмичното списание на синдиката на Skoda, ще започне постепенното премахване на съществен елемент за по-малките модели на марката, който несъмнено ги прави по-евтини. Но трябва да се вземе предвид и друг въпрос. През 2024 Skoda произведе повече от един милион трансмисии, от които почти 355 000 бяха ръчни, а около 711 000 - седемстепенни автоматични DSG с двоен съединител.

Реалността е, че от известно време продажбите на автомобили с ръчни трансмисии намаляват значително, като се набляга повече на удобството на автоматичните трансмисии. Затова не е изненадващо, че този тип трансмисия изчезва.

Логично е всяко спиране на производството да води до съкращаване на персонала в една от фабриките. Спирането на производството на тази скоростна кутия ще приключи с третата фабрична смяна - нощната, но Skoda засега не обмисля съкращения. Според източници, чешката марка планира да компенсира производството на ръчни скоростни кутии в централния завод в Млада Болеслав с производството на електрически трансмисии.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно за ръчка ще купуваме Дачия. Цените им по-ниски от ФВ и Шкода.
  • #10
    Алф ( преди 1 месец )
    До анонимният който смята, че дизеловите автомобили били като редосеялки и щял да ме отвее с електричка...!Тук въпроса не е да спорим едната технология срещу другата ! Трябва човек тръгнал с парите си да има право да избере каквото той иска , а не каквото му налагат ! Иначе за градска кола нямам нищо против да е електричка или хибрид (какъвто карам и сега) , но за дълги разстояния дизелов мотор с по-голяма кубатура за мен е фаворит !!!Освен това с аналогово табло, а не "таблет" !
  • #9
    анонимен ( преди 1 месец )
    на светофара не на пазара
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Еми кой кара тракащ дизел 2025-та година в 21 век?? Нали като те отвее безшумната електричка на пазара а ти редиш скоростите на тракащия пушещ дизел и бръмчиш като редосеялка целия този цирк може да бъде избегнат! Не ти ли е смешно дизела ти да трака като селскостопански комбайн,а до теб на светофара електричката да е напъл но безшумна, не само това, но и много по-бърза от жалкия дизел с турбо дупка и липса на обороти?
  • #7
    анонимен ( преди 1 месец )
    първо да направят автоматик и тогава да намалят ръчките
  • #6
    Алф ( преди 1 месец )
    Защооо-защооо ?!След дизеловите двигатели, ще изчезнат и ръчни скоростни кутии...Аз (а и доста други хора) като си купувам нова кола, искам да имам правото да реша каква конфигурация да е !Сега например ако тръгна по шоурум и представителства да си поръчам Нова кола с мои изисквания, Примерно : дизелов двигател над 2х.куб. и ръчна скоростна кутия. Трудна работа, да не кажа почти невъзможна Вече !
  • #5
    Ха ха ( преди 1 месец )
    Те тия е най - добре да приключат и с производството си на "автомобили" въобще, но ако упорстват да произвеждат с отпадъците от ФВ скоро ще минат на такова на рикши за индийския пазар, че там им е силата!
  • #4
    До 2 ( преди 1 месец )
    Ей така го пишете, да газирате психопатите в тоя сайт - "конкYренция"!
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    От ръчка има смисъл при коли от типа на хюндай i20n, mx5, bmw m2 или mustang gt. За нормален семеен автомобил един хидротрансформатор е единственото, което ти трябва, а не разни cvt и трошливи DCT/DSG
  • #2
    шак ( преди 1 месец )
    ви е*eм и конглокенцията! оправете си ауто коректа
fallback
Последни