Беше време - не толкова отдавна - когато Nissan Qashqai бе най-продаваният нов автомобил у нас, със солидно рамо от реекспорта. През този година интересът към доста поскъпналото трето поколение рязко намалява (-34% спрямо 2024), но пък все повече купувачи се насочват към Qashqai на старо. От началото на годината до края на септември в страната са регистрирани още 2113 бройки Qashqai втора ръка, с 11% повече на годишна база. Интересът е разбираем - става дума за SUV, който при това бе доста евтин като нов, за разлика от сегашния, и това се изразява в достъпни цени и за употребяваните машини. Освен това има репутацията на японското качество, независимо, че всъщност се произвежда в Съндърланд, Великобритания. Заслужена ли е обаче тази репутация? Нека видим какви са предимствата и най-честите проблеми при Qashqai второ поколение.
Nissan Qashqai на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Огромното мнозинство автомобили са с т. нар. Xtronic - вариаторен безстепенен автоматик, произведен от Jatco, който е и най-честият източник на ядове в този модел. Само версиите след фейслифта с новия 1.3 турбо и 1.5 дизел предлагат като алтернатива 7-степенна роботизирана трансмисия с два съединителя, произвеждана от Getrag (7DCT300). Тя е далеч по-добрият избор, а ако търсите максимална надеждност, най-добре да заложите на 6-степенната ръчна трансмисия.
Вариаторът от Jatco е в три различни варианта според модела, но и трите са, нека не бъдем твърде деликатни, боклук. Трансмисията никак не толерира високи натоварвания, но дори и при много ласкаво боравене пак трудно ще изкара до 150,000 километра (при версията Jatco JF016E, вървяща в комбинация с 2.0 бензин - даже и до 100,000 км).


0