Беше време - не толкова отдавна - когато Nissan Qashqai бе най-продаваният нов автомобил у нас, със солидно рамо от реекспорта. През този година интересът към доста поскъпналото трето поколение рязко намалява (-34% спрямо 2024), но пък все повече купувачи се насочват към Qashqai на старо. От началото на годината до края на септември в страната са регистрирани още 2113 бройки Qashqai втора ръка, с 11% повече на годишна база. Интересът е разбираем - става дума за SUV, който при това бе доста евтин като нов, за разлика от сегашния, и това се изразява в достъпни цени и за употребяваните машини. Освен това има репутацията на японското качество, независимо, че всъщност се произвежда в Съндърланд, Великобритания. Заслужена ли е обаче тази репутация? Нека видим какви са предимствата и най-честите проблеми при Qashqai второ поколение.
Nissan Qashqai на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Двулитровият атмосферен бензинов мотор MR20DE (и по-късната версия MR20DD) определено има по-голям ресурс от агрегатите с турбокомпресор, но и той не е напълно безпроблемен - чести са оплакванията от загуба на масло, ранна повреда на повдигачите на клапаните, проблеми с термостата с потенциал да доведат до големи бели, често дефектиращ кислороден датчик. С внимателна поддръжка, този мотор може да изкара доста километри. Но се среща рядко в Европа заради по-високите си емисии. По-вероятно е да го откриете при внос от Близкия изток.


4