Беше време - не толкова отдавна - когато Nissan Qashqai бе най-продаваният нов автомобил у нас, със солидно рамо от реекспорта. През този година интересът към доста поскъпналото трето поколение рязко намалява (-34% спрямо 2024), но пък все повече купувачи се насочват към Qashqai на старо. От началото на годината до края на септември в страната са регистрирани още 2113 бройки Qashqai втора ръка, с 11% повече на годишна база. Интересът е разбираем - става дума за SUV, който при това бе доста евтин като нов, за разлика от сегашния, и това се изразява в достъпни цени и за употребяваните машини. Освен това има репутацията на японското качество, независимо, че всъщност се произвежда в Съндърланд, Великобритания. Заслужена ли е обаче тази репутация? Нека видим какви са предимствата и най-честите проблеми при Qashqai второ поколение.
Nissan Qashqai на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
При двигателите отпреди фейслифта препоръчваме да избягвате 1.2-литровия турбобензин с код HR12DDT (идентичен с Renault H5Ft) - агрегат, който се среща и при Clio, Captur, Megane. И който си спечели печална репутация заради ред сериозни недостатъци.
Най-честите проблеми с този мотор са прекомерна консумация на масло, недостатъчно смазване на обтегача на уж "вечната" ангренажна верига (с потенциал да доведе до основен ремонт или брак на двигателя), слаби бутални пръстени, смесване на горивото с масло. Ресурсът на тези агрегати е твърде ограничен, за да рискувате с тях втора употреба.


10