IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов радар засича колко души сте в колата

Само за 20 дни първите десет машини глобиха над 4 400 нарушители

"Черните радари" са най-новият ужас за неспазващите правилата шофьори в няколко европейски държави - макар засега да не съществуват у нас. Тяхната функция е не да засичат превишена скорост или изтекли застраховки или винетки, а да... броят колко души пътуват в автомобила. 
  
    
черен радар, бърза лента, Париж, Fareco
  
       
Лявата лента - забранена за самотни шофьори

Все повече страни в Европа въвеждат появилия се първо в Америка модел, при който бързата лява лента на магистралите и големите булеварди е запазена само за автомобили с двама и повече пътници. Целта на мярката е да се ограничи единичното използване на автомобили, да се подтикнат хората да пътуват поне по двойки, и съответно да се намалят задръстванията и замърсяването. По различни проучвания между 72% и 90% от автомобилите в големите градове са само с един човек на борда. 

Вече действа по Periferique в Париж

В Испания системата се нарича Bus-VAO, но най-нашумялото й приложение до момента е в Париж, на легендарния Periferique - околовръстното шосе на френската столица. Там преди няколко години бе въведена максимална скорост от 50 км/ч (въпреки четирите пътни ленти в посока), а най-лявата лента е запазена вече за коли с повече от двама души. Подобна схема действа също в Лион, Рен и Страсбург, както и по някои магистрали във Франция, отбелязва Le Figaro. 

Радарите са мъчно забележими заради цвета

За много хора, бързащи за работа и заседнали в останалите ленти, е твърде съблазнително да нарушат забраната и да използват лявата лента, макар да са сами в колата. Но френските власти отговарят на това с най-новото технологично допълнение в арсенала на полицията: "черните радари" на компаниите Fareco и Pryntec. Монтирани ниско в зоната между двете платна, те обикновено са черни или тъмносиви, за да не се забелязват (в цивилизована Европа радарите за скорост най-често са яркожълти, за да се виждат и да помагат за намаляване на скоростта. В България стремежът е да са незабележими, за да има повече глобени).
  
   
Това ВИДЕО на Fareco показва как работят черните им радари: 

 

Не можете да ги излъжете с кукли

И двете компании, които произвеждат черните радари, уверяват, че технологията не може да бъде излъгана. Много хитреци вече са пробвали да го сторят, слагайки пластмасови манекени или големи кукли на пътническата седалка. Радарът на Fareco обаче използва и инфрачервена камера, засичаща телесната температура, а този на Pryntec има термален сензор, който изпълнява същата роля. 

В добавка, новите радари използват и изкуствен интелект, който анализира снимките от интериора на автомобила. Това действа дори при затъмнени стъкла, и може да провери автомобили, движещи се със скорост до 130 километра в час. Системата работи твърде добре: само за първите 20 дни след инсталирането на първите 10 черни радара на околовръстното в Париж бяха глобени 4,400 нарушители в специалната лента. Глобата за това провинение във френската столица е 135 евро. 
  
    

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    как се спазва закон който е писан преди четвърт век и с ограничителни знаци които са били императивни за автомобили произведени преди едно столетие за които скоростта от 100 км е на предела на техническите възможности и шапкарите по цял ден се крият по храстите незнам тези същества толкова ли не могат да си намерят личностна реализация гледам всичкото безделници са превзели даи маи данс манс мрв пожарна гранична тол мол и много стресирани се пенсионират на по 50 с по 20 заплати за спане
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Важното е да капят пари в празната хазна
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Алековият герой веднага започва да търси, как да мине метър, но не и да спазва закона.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 4. Вероятно може и това ще работи докато не те хванат. Тогава ще разбереш колко реално струват тези камери, като те накарат да ги платиш. А те не са евтини, повярвай. Ако се безстойността им е примерно 10 000 евро, то държавната поръчка е изписана поне на 100 000. Да не мислиш, че тези схеми са измислени в България? А при толкова много камери по улиците, Не само че ще те снимат докато го извършваш, А и ще те проследят докато се качваш в автомобила, а след това докато се прибереш вкъщи.
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    има фенерчета които правят дупки в макетно ножче един приател пита какво ще стане ако се насочи към камерите
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вдигаш температурата в салона до телесна и ИЧ камерата вече не може да различи отделните пътници.
  • #2
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Интеуект! Марш в Сибир тогава. Да видиш там какво се прихваща :D
  • #1
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Нищо ново! ( преди 1 месец )
    От еврогайовете освен простотии друго не може да се прихване!