fallback

Край на приказката: Електромобилите ще плащат по 5.8 евро такса на 100 км

Швейцария е първата страна, която ще въведе компенсиращо облагане за EV

Швейцария е на път да стане първата държава в Европа, която ще въведе компенсиращо данъчно облагане за електромобилите, съобщава ANSA. Федералният съвет на страната е открил конституционна процедура, която да позволи да бъдат таксувани електромобилите и средствата да отиват за поддръжка и разширяване на пътната мрежа.          Към март тази година в Швейцария имаше регистрирани 202 530 електрически автомобила (4.5% от целия автопарк) и 100 918 плъг-ин хибрида            5.8 цента на километър или 22.8 цента на киловатчас?

Предложението предвижда две възможности - или такса на изминато разстояние в размер на 5.40 швейцарски франка (5.78 евро) на 100 километра, или така при зареждане на електромобилите в размер от 22.8 цента на киловатчас. Новото правило трябва да бъде потвърдено от референдум, но според социолозите ще го спечели с лекота, и се очаква да влезе в сила до 2030 година.

Как да се компенсират загубените приходи от акциз?

Швейцария търси решение на проблем, пред който са изправени и всички други държави в Европа. Поддръжката на пътищата на континента най-често се финансира с приходите от данъци върху автомобилите, и най-вече от акциз и ДДС върху горивата. Електрическите автомобили обаче не плащат тези данъци, а за да се насърчи масовизацията им, на много места са освободени и от други такси, като ДДС при покупката, данък МПС и пътен данък. 

В Швейцария пътната инфраструктура се финансира от FOSTRA, Фонда за националните пътища и трафика. Събраните средства в него се ползват и за пътища, и за подобряване на градската среда в населените места.                     Електромобилите амортизират пътищата повече

Идеите на Федералния съвет се подкрепят напълно от Швейцарския туристически клуб, TCS - най-влиятелната организация на автомобилистите в страната. TCS разпространи становище, че "независимо дали използват електрически мотор или вътрешно горене, всички шофьори в бъдеще ще трябва да участват в инфраструктурните разходи". 

Някои експерти дори изказват мнение, че електромобилите трябва да плащат повече, защото като цяло са значително по-тежки от конвенционалните автомобили и съответно амортизират в по-голяма степен пътната мрежа.           

fallback
  • #10
    . ( преди 1 месец )
    Но пък обърнете внимание на най-важното. Това решение ще бъде взето С РЕФЕРЕНДУМ. После няма да има тинтири минтирита, които да обвиняват Урсула, Путин, Тръмп, слънцето, луната, жената и кучето, че са виновни.
  • #9
    РУК ( преди 1 месец )
    Мисля вече да се прекръстя на Нострадамус !Но пък на Точко му отива РУК все да му е в устата!Да не излезе, че му крада репликите, но това развитие на нещата го предвидих преди повече от 4 години. Както много пъти съм казвал - "Другари, никога няма да карате по-евтино от колкото днес". Точко може да заповяда пак със сметките си как с инвестиция в солари и батерии от 200 000лв, се избива за една година докато караш беплатно и продаваш ток на 200 елеткрически камиона на ден!Правя пуканки!
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всеки който кара прекалено много трябва да бъде облаган прогресивно, тези дето ми се хвалят как карали 50к годишно трябва да си платят и едно 5-10к евро данък защото и ползват повече.
  • #7
    . ( преди 1 месец )
    До антиелектрика. А с какво едното пречи на другото? Не мислиш ли че ще работят дори в симбиоза? Освен ДДС в касовата бележка имаш и включена такса от 22 цента за всеки киловатчас на мегаватовите зарядни станции свързани към батериите СЛЕД трансформаторите. Батерията ВИНАГИ е след трансформатора и НЕ ГО НАТОВАРВА, А РАЗТОВАРВА. Точно обратното на внушенията които правите, че мегаватовите зарядни станции ще претоварят мрежата.
  • #6
    . ( преди 1 месец )
    Гостенино, само антиелектриците имате нереалистични очаквания, че субсидии ще се плащат во веки веков и електромобилите няма да плащат сини зони. Това е просто морков, който ще е временен за да се даде старт на процеса. Морковите вече свършиха работа. Почват тоягите. А фотоволтаиците и батериите от които да си зареждаш електромобила, не са проблемът, А РЕШЕНИЕТО на акциза и другите МРЕЖОВИ такси и данъци. Няма мрежа, няма проблем. Произведеното от фотоволтаика не минава през електромер.
  • #5
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Ама тези швейцарци и те големи москофили се оказаха. Как така поддръжката на пътищата била от акциз на горивата, като тук анонимните нобелови лауреати ни обяснваха, че това е лъжа и руска пропаганда. Как така тези бедняци не са се сетили да накупят до всеки трафопост 1 MW батерия, тежаща 20-на тона и да продават електроенергията от ВЕИ-та, като така хем ще има пари за пътища, хем ще има ток на корем за всички. Толкова е просто, само трябва да питат ChatGPT.
  • #4
    . ( преди 1 месец )
    И защо някога си имал илюзиите, че няма да се случи? Тези пътища не се поддържат сами. Но от друга страна как ще ограничат зареждането от домашен контакт? Още преди години съм дал работещо предложение - то от такса която се начислява на реално изминат километър, а не защото си оставил климатика да работи цял ден в електромобила. Освен това независимо дали автомобилът е електрически или ДВГ, тази такса може да бъде обвързана към теглото на автомобила - разрушителя плаща повече.
  • #3
    Гост ( преди 1 месец )
    Аз казах ли ВИ! Облекченията за електрокарите приключват,като субсидия от държавата,липса на данък, безплатно зареждане, безплатно паркиране.Очаква се вдигане на акциза на тока и въвеждане на акциз за битовите потребители.Точко си троши фотоволтаичните панели на покрива от яд.
  • #2
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Пак добре, че хората не се подлъгаха и сега все още имат избор
  • #1
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Ха ха ха - маските мадат - всичко което антиелектриците предвиждахме се случва
fallback
Последни