fallback

Край на приказката: Електромобилите ще плащат по 5.8 евро такса на 100 км

Швейцария е първата страна, която ще въведе компенсиращо облагане за EV

Швейцария е на път да стане първата държава в Европа, която ще въведе компенсиращо данъчно облагане за електромобилите, съобщава ANSA. Федералният съвет на страната е открил конституционна процедура, която да позволи да бъдат таксувани електромобилите и средствата да отиват за поддръжка и разширяване на пътната мрежа.          Към март тази година в Швейцария имаше регистрирани 202 530 електрически автомобила (4.5% от целия автопарк) и 100 918 плъг-ин хибрида            5.8 цента на километър или 22.8 цента на киловатчас?

Предложението предвижда две възможности - или такса на изминато разстояние в размер на 5.40 швейцарски франка (5.78 евро) на 100 километра, или така при зареждане на електромобилите в размер от 22.8 цента на киловатчас. Новото правило трябва да бъде потвърдено от референдум, но според социолозите ще го спечели с лекота, и се очаква да влезе в сила до 2030 година.

Как да се компенсират загубените приходи от акциз?

Швейцария търси решение на проблем, пред който са изправени и всички други държави в Европа. Поддръжката на пътищата на континента най-често се финансира с приходите от данъци върху автомобилите, и най-вече от акциз и ДДС върху горивата. Електрическите автомобили обаче не плащат тези данъци, а за да се насърчи масовизацията им, на много места са освободени и от други такси, като ДДС при покупката, данък МПС и пътен данък. 

В Швейцария пътната инфраструктура се финансира от FOSTRA, Фонда за националните пътища и трафика. Събраните средства в него се ползват и за пътища, и за подобряване на градската среда в населените места.                     Електромобилите амортизират пътищата повече

Идеите на Федералния съвет се подкрепят напълно от Швейцарския туристически клуб, TCS - най-влиятелната организация на автомобилистите в страната. TCS разпространи становище, че "независимо дали използват електрически мотор или вътрешно горене, всички шофьори в бъдеще ще трябва да участват в инфраструктурните разходи". 

Някои експерти дори изказват мнение, че електромобилите трябва да плащат повече, защото като цяло са значително по-тежки от конвенционалните автомобили и съответно амортизират в по-голяма степен пътната мрежа.           

fallback
  • #70
    Пръскам ви отгоре Га ( преди 3 дни )
    Страх от новото тресе доброволните евразийски роби
  • #69
    МИХАЙЛОВ ( преди 3 седмици )
    ...Кой замърсява повече?Този автомобил с ДВГ който изминавапет хиляди км. годишноили този който изминавадвадесет и пет хиляди км.годишно/ като и двата автомобиласа от една еко категориявид гориво и разходна гориво на 100км. /??? Ясно е че единияще замърсява пет пъти повече... пет пъти! Но и за двата автомобила съответнитеданъци и такси са еднакви!!! Това нито е справедливо,нито е логично. Но БГ властитеникога няма да допуснатсправедливи данъ ...
  • #68
    анонимен ( преди 3 седмици )
    "Повече от два пъти по-евтино отколкото да караш на бензин " - Да, но колко такси плащаш на бензина, знаеш ли? В Иран, на бензиностянцията литъра е пет стотинки. Дизелът е две. Толкова и реално струва. Да ни го докарат до тук,ще е макс два пъти повече, с ДДС-то бензина ще е 12 стотинки, дизелът 5-6. Всипко е, за да ни точат, а такива като теб, са полезни ид...идейници!
  • #67
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Аз съм н 32.Достатъчно голя, за да помня, как озоновата дуока еше краят на цивилизацията, а дизелът беше спасението на екологията и Европа натискаше всички да правят дизелови варианти на колите си. Стигнахме до 12 W дизелови двигатели... И после, от един път, дизелът лош - хибрида спасявал, обаче!
  • #66
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 64 - Акцизът на горивата също е глупост. Когато са ги правили тея закони, е било да ограничан консумацията на ресурс, който временно е бил ограничен. После казаха, че е за замърсяването. Колат от 60-те години гори 3 пъти повече и ако я оставиш за 2 минути запалена в гажаца, ще отрово някоу на тавана. Днес имат 1/20 от вредните емисии, ама акциза е по-голям. Всичко е за едни пари ...
  • #65
    Фен ( преди 1 месец )
    ***
  • #64
    Не.Спасов ( преди 1 месец )
    Без коментар, това е най голямата глупост!
  • #63
    анонимен ( преди 1 месец )
    Горивото ви е ефтимов.може да си го позволите.
  • #62
    Сандокан ( преди 1 месец )
    Нашите ще сложат такса батерия, зареждаш не зареждаш, караш не караш да плащаш :) Изобщо всичко което ви пробутват ново като решение е само да ви зарибят да набирате пари а после става както винаги. Ще сложат и данък като на другите коли, ще се плаща и паркирането. Пиявиците няма да ви оставят да не плащате :))
  • #61
    Трошача ( преди 1 месец )
    ,, Прецаканите камили"
fallback
Последни