fallback

Край на приказката: Електромобилите ще плащат по 5.8 евро такса на 100 км

Швейцария е първата страна, която ще въведе компенсиращо облагане за EV

Швейцария е на път да стане първата държава в Европа, която ще въведе компенсиращо данъчно облагане за електромобилите, съобщава ANSA. Федералният съвет на страната е открил конституционна процедура, която да позволи да бъдат таксувани електромобилите и средствата да отиват за поддръжка и разширяване на пътната мрежа.          Към март тази година в Швейцария имаше регистрирани 202 530 електрически автомобила (4.5% от целия автопарк) и 100 918 плъг-ин хибрида            5.8 цента на километър или 22.8 цента на киловатчас?

Предложението предвижда две възможности - или такса на изминато разстояние в размер на 5.40 швейцарски франка (5.78 евро) на 100 километра, или така при зареждане на електромобилите в размер от 22.8 цента на киловатчас. Новото правило трябва да бъде потвърдено от референдум, но според социолозите ще го спечели с лекота, и се очаква да влезе в сила до 2030 година.

Как да се компенсират загубените приходи от акциз?

Швейцария търси решение на проблем, пред който са изправени и всички други държави в Европа. Поддръжката на пътищата на континента най-често се финансира с приходите от данъци върху автомобилите, и най-вече от акциз и ДДС върху горивата. Електрическите автомобили обаче не плащат тези данъци, а за да се насърчи масовизацията им, на много места са освободени и от други такси, като ДДС при покупката, данък МПС и пътен данък. 

В Швейцария пътната инфраструктура се финансира от FOSTRA, Фонда за националните пътища и трафика. Събраните средства в него се ползват и за пътища, и за подобряване на градската среда в населените места.                     Електромобилите амортизират пътищата повече

Идеите на Федералния съвет се подкрепят напълно от Швейцарския туристически клуб, TCS - най-влиятелната организация на автомобилистите в страната. TCS разпространи становище, че "независимо дали използват електрически мотор или вътрешно горене, всички шофьори в бъдеще ще трябва да участват в инфраструктурните разходи". 

Някои експерти дори изказват мнение, че електромобилите трябва да плащат повече, защото като цяло са значително по-тежки от конвенционалните автомобили и съответно амортизират в по-голяма степен пътната мрежа.           

fallback
  • #20
    Flaviana ( преди 1 месец )
    Точка, няма как да се измъкнат електромобилите от плащания. Цената на тока ще се вдига, ясно е. Няма да върви надолу, ако ще и земята да се покрие с панели. За това ще сложат такса, както и пише, ако си чел, че ще има такса за изминати километри с електромобил. Караш - плащаш.
  • #19
    Гост ( преди 1 месец )
    Сега в Швейцария,скоро в целия ЕС.
  • #18
    Гост ( преди 1 месец )
    Даааа, Точко обърна фурнаджийска лопата.Досега лаеше за безплатно зареждане,липсата на данъци,големите субсидии от държавата, безплатното паркиране.Сега преплува на другия бряг, обърна резбата и започна да твърди точно обратното,той бил казал обратното,но пак не сме го разбрали.
  • #17
    . ( преди 1 месец )
    До 16. ЕРП няма как да разбере дали си включил бойлера, климатика или електромобила за зареждане. Ще вижда еднаква консумация без да знае какво е това. Но пропускаш, че говорим и за домашно зареждане от фотоволтаици, чиято енергия не се отчита от ЕРП, защото е след електромера.
  • #16
    . ( преди 1 месец )
    За батериите - Какво има да обяснявам на лаици, че мегаватовите зарядни станции по подразбиране ползват буферни батерии, а не са директно свързани към трансформаторите, за да ги претоварят. Дали ще има на всеки трансформатор? Надали. Но дали ще гледат да са близо до трансформатор или дори ще си изградят свой - 100% е сигурно. Кой разбрал разбрал, останалите ще го видят на живо след 10-15 години като му дойде времето.
  • #15
    до 12 ( преди 1 месец )
    Много лесно, като ти сложат задължителен измервателен уред на зарядното. Впрочем зареждането на електромобил може да се проследи още при ЕРП-то, то няма как да се обърка с някакво друго потребление...
  • #14
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 12 - както пише още в заглавието, единия вариант е такса 5.8 евро на 100 км - какво значение има къде зареждаш?!?
  • #13
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Тъй де, референдум. С дял от 4,5% на миксери от целия автопарк в Швейцария, не е нужно да си врачка, за да познаеш резултатите от този референдум и как ще им клъцнат тази привилегия. То такъв ще е резултатът навсякъде. А ти вземи им обясни как се прави с батерията до всеки трафопост, защото явно не са достигнали твоите интелектуални висоти и не са се сетили.
  • #12
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 8 - колите с ДВГ плащат повече при повече пробег - има акзиц на горивото
  • #11
    . ( преди 1 месец )
    Също така не коментирахте Как се налага тази такса при домашно зареждане? Допускам че ще е само за публичните зарядни станции няма да засегне фотоволтатите и батериите за домашно ползване.
fallback
Последни