IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

11 милиарда евро дефицит заплашва Volkswagen

Групата е принудена да засили мерките за намаляване на разходите

Групировката Volkswagen рискува да се изправи пред дефицит от 11 милиарда евро през 2026 година, съобщава германският вестник "Билд", като се позовавай се на собствени източници. Следователно, компанията ще трябва да намали инвестициите, да съкрати повече персонал и евентуално да се освободи от някои активи.


VW


Спадът в притока на капитал ще принуди Volkswagen да харчи по-малко за разработване на нови модели, подобряване на технологиите и модернизиране на съоръженията си. Източници съобщиха на изданието, че вече е започнал нов кръг от усилия за намаляване на разходите, но не е изключена продажбата на някои от компаниите на групата. Сред тях са производителят на двигатели Everllence (бившата MAN Energy), развойната фирма IAV и дизайнерското студио ItalDesign. Възможността за продажба на последната беше съобщена още през май.

Експертите на изданието смятат, че евентуалното понижаване кредитния рейтинг на групировката е неочевидна последица от финансовите затруднения. Ако външните инвестиции във VW се считат за високорискови, тя ще трябва да заеме капитал при по-високи лихви, което в крайна сметка отново ще увеличи разходите.

Bild отдава последните промени в ръководството именно на финансовите затруднения. Главният изпълнителен директор Оливер Блуме, който изпълняваше същата длъжност и в Porsche, се оттегли от втория пост, за да се съсредоточи върху управлението на цялата група. Мястото му в Porsche ще заеме Михаел Лайтерс, бивш изпълнителен директор на McLaren и Ferrari.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    И какво е РЕШЕНИЕТО, което ще върши работа след 2035, когато светът, включително Европа се нуждае от десетки GWh батерии годишно за батерии за съхранение на енергия и електромобили? През 2035 с или без Европа, Китай вече ще произвежда както евтини натриево-йонни, така и по-скъпи от тях твърдотелни, но на по-ниска цена от днешните литиево йонни. Първите ще предлагат реални 500 км с 5 минути зареждане, а вторите над 1000 км Бензина и дизела вече ще са поскъпнали, заради синтетиката.
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    11 млрд загуби заради инвестиции в миксери - какво има да се дефинира повече? Със забрани и диктатура не става и хората не купуват миксери, въпреки глобите, субсидиите и впрягането на цялата пропагандна машина за трилиони долари.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Само да добавя - акциите им напоследък само падат - бяха с по-голяма капитализация и от БМВ и от Мерцедес, а сега са след тях. Порше и те са надолу.
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    ФВ май скоро ще трябва да ги спасяват. Погрешно заложиха на електромобили - марката им Скаут в САЩ е провал, а сега гледам, че спират производството в някои заводи заради чипове от Нексперия
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До антиелектрика. Дефинирай проблема на европейските производители? А след това предложи РАБОТЕЩО и след 2035 РЕШЕНИЕ на този проблем? Ако не можеш да го направиш си поредния мрънкач, който не е дошъл да води градивна дискусия, а да псува по някой. В твоя случай по европейските лидери. Аз също ги псувам, но защото смятам, че решението в дългосрочен план за 2035 и по-късно е именно инвестициите в батерии, които ще са ключови не само за автомобилите но и за енергетиката и индустрията.
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 1 месец )
    Видя се до къде ги доведе електрическото бъдеще. То не бяха милиарди инвестиции в шведска фирма за батерии, която фалира, то не бяха милиарди инвестиции в софтуерна американска компания, която е пред фалит, а на всичко отгоре нашия лъжлив батериофил, веднага се е изходил, че трябва да продължат в същия дух, да гонели китайците. Пълно слабоумие.
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    "Следователно, компанията ще трябва да НАМАЛИ ИНВЕСТИЦИИТЕ, да съкрати повече персонал и евентуално да се освободи от някои активи." За да бъдат настигнати китайците, ИНВЕСТИЦИИТЕ в прогресивни технологии БЪРЗО ТРЯБВА ДА СЕ УВЕЛИЧАТ. Инвестициите в разработка на нови електрически задвижвания, КОИТО ДА БЪДАТ ЖЕЛАНИ ОТ КЛИЕНТИТЕ. Хайде познайте в какво ще инвестират ограничените си инвестиции от volkswagen? В ЗА ВРЪЩАНЕ КЪМ ДВГ - вместо да тичат напред ще пълзят назад.