IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Десет V6 двигателя, които доказват, че няма нужда от V8

Благодарение на електромотори или турбокомпресори тези агрегати са впечатляващи

Повече от половин век Porsche 911 е доказателство, че не се нуждаете от V8 – или дори двигател с повече цилиндри, за да постигнете производителност от световна класа. Неговият 6-цилиндров боксер задвижва поколения спортни автомобили, които постоянно изпреварват конкурентите си с по-големи двигатели.


Nissan V6


Но 911 не е единственият, който доказва, че шестте цилиндъра могат да осигурят сериозна скорост. В целия автомобилен свят широка гама от автомобили, повечето задвижвани от V6 двигатели, които демонстрират, че интелигентното инженерство и модерните технологии могат да направят шестте цилиндъра също толкова вълнуващи, колкото двигателите с по-голям брой цилиндри.

Днес подобрения като турбокомпресор и суперкомпресор издигнаха V6 до нови висоти, произвеждайки огромна мощност и въртящ момент, които съперничат или надминават традиционните V8. Добавете хибридна технология и не е необичайно съвременните V6 машини да осигуряват производителност на ниво хиперавтомобил.

Дори Ferrari, отдавна синоним на V8 и V12, заложи на електрифицирания V6, при това за най-новия си флагман. Колегите ни от Carbuzz подготвиха списък с 10 автомобила с V6 двигатели, които показват, че не се нуждаете от V8 за впечатляваща производителност.


Десет V6 двигателя, които доказват... (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #18
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Подобрител ( преди 1 месец )
    Кой ще си купи електрическо Ферари бе збърканяци смотани. Той иска V12 и не го *** нито цената на бензина,нито подръжката. Не е заради вървежа,а заради емоцията,звука и т.н. Електричката е като да гледаш филм без звук. Боклучак.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 12 - не съм съвсем съгласен. На двигател с повече цилиндри и същия обем е много по-лесно да му вдигнеш оборотите и съответно мощността - не е само тегло и равномерна работа. Ти си казал, че силите са по-големи, но и пълненето на по-голям обем изисква повече време и не можеш да му увеличиш много оборотите, защото ще го направиш неефективен - ще надхвърлиш оптималното време за пълнене/изгаряне
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Един познат си купи стаааара Х5 не го знам двигателя колко е хубав, обаче от БМВ са се постарали да вади звук. Вярно отзад яко кълбета и едва отлепя, ама звук.
  • #15
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 1 месец )
    Най-големият двуцилиндров двигател е по спомен около 14 литра, италиански, за трактор, около 100 годишен, стои в някакъв музей и не го палят, да не се повреди.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най големият 4 цилиндров двигател който е слаган в съвременен лек автомобил е 3.2DID на Мицубиши. След него е серията 3.0 D4D на Тойота. Принципно това са много добри двигатели. Много здрави защото защото няма как иначе. При този обем всичко е доста подсилено вътре. Но и това е лимитът на 4 цилиндровите двигатели. По голям обем от това вече става проблем.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колкото по големи са цилиндрите толкова по тежки са! Голямата тежест води по големи центробежни сили при въртене при което се налага значително усилване на всички компоненти в двигателя за да може да се развърта до нужните обороти. Най вече лагерите, коляновият вал и биелите трябва да се направят в пъти по дебели. Също и блокът трябва да е по масивен за да не се разпадне от вибрациите. При еднакъв работен обем двигател с 4 цилиндъра ще бъде по тежък от двигател с 8 цилиндъра.
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Идеята на по големият брой цилиндри е постигане на по добър баланс и по гладка работа. Също и по ниско тегло! Това е и причината да не се правят двигатели с малко цилиндри и голям обем. Иначе технологично може да се направи примерно двигател с 3 цилиндъра и 6 литра обем. По 2 литра на цилиндър и ще има същата мощност като V8 6.0. Но ще тежи повече и няма да работи много приятно. Ще е шумен, тежък мотор с повече вибрации и по висок разход на гориво.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Кочо ( преди 1 месец )
    Аз да питам автора, от къде да си купя "суперкомпресор" за дачията?
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Do 9 и 5 ( преди 1 месец )
    В Корея си имат даже атмосферен 6-так на течна газ!
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 5 - в ЕС няма - в САЩ и Япония си има атмосферни V6