IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes плаща до 500 000 евро на напускащи

Вече над 4000 служителите за приели предложението

Mercedes-Benz стартира огромна програма за доброволно напускане, по която служителите могат да получат до половин милион евро обезщетение. Досега около 4000 служители са се възползвали от предложението, като компанията е направила оферта на 40 000 души.


Mercedes


Това е една от най-големите програми за доброволно напускане в историята на германската автомобилна индустрия. Тя има за цел да помогне на производителя да се подготви за по-трудни времена и да ускори преструктурирането в ключови отдели. Ола Калениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group, който в момента е ръководител на асоциацията на европейските производители ACEA, се бори за възможността за удължаване на производството на автомобили с вътрешно горене.

План за спестяване на разходите на стойност 5 милиарда евро

Програмата, наречена „Следващо ниво на изпълнение’’, е част от план за намаляване на разходите на обща стойност 5 милиарда евро до 2027. Тя включва главно служители на административни отдели, ИТ и така наречените междинни области, т.е. тези, които не участват пряко в производството на автомобили.

Както съобщава Focus.de, обезщетението се определя индивидуално - в зависимост от възрастта, трудовия стаж, длъжността и заплатата. Например, 55-годишен мениджър на екип с 30 години опит и заплата от 9000 евро на месец може да получи повече от 500 000 евро. Човек на 45 години с 20 години опит и заплата от 7500 евро на месец - около 300 000 евро.

Избягване на колективни уволнения

Програмата може да се използва само от тези, които изразяват желанието си да напуснат и работодателят приема молбата им - така се прилага принципът на така наречената „двойна доброволност’’. Въпреки широкия обхват на програмата, Mercedes-Benz уверява, че не планира колективни съкращения по оперативни причини до 2035 като част от текущото споразумение със синдикатите.

Според данни на друго германско издание - Handelsblatt, досега 4000 души са използвали това решение, а предложенията са изпратени до 40 000 служителите на компанията.

Трансформация и риск от изтичане на умения

Mercedes-Benz обяснява, че програмата е начин за адаптиране на структурата на заетостта към новите реалности на индустрията - особено в условията на електрификацията на моделната гама, забавянето на търсенето и нарастващите разходи за суровини. По този начин компанията иска да намали разходите за персонал без принудителни съкращения и в същото време да поддържа висока мотивация в екипа.

Експертите обаче посочват, че такава широка програма за доброволно напускане може да доведе до загуба на ценни знания и опит в ключови отдели. За много служители обаче перспективата да напуснат с шестцифрен пакет за уволнение е твърде изкушаващо предложение, за да ги отхвърли. За щастие на Mercedes, програмата е доброволна от две страни - както служителят трябва да изрази желанието си да напусне, така и компанията трябва да приеме искането му.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кибик ( преди 1 месец )
    И за това да благодарим на зеленоглавите бюрократи и на Урсулата
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Давайте още санкции ( преди 2 месеца )
    И накрая Мерцедес може просто да престане да съществува !
  • #10
    1 rate up comment 7 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 2 месеца )
    Доскоро дизеловите коли бяха най-добрият избор за тези, които карат много: те са икономични, издръжливи и имат дълъг ресурс /ха-ха!. Вече обаче става очевидно, че ерата на дизела приключва, след като е отчетен огромен спад в продажбите на тези стари АМОРтизирани модели. А и като догодина в ЕС влязат в сила строгите стандарти за емисии - Евро 7, то тогава те автоматически стават икономически НЕрентабилни. . .
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Всъщност сумата е 10 пъти по-малка, защото от 40 000 оферти които са пратили, само 4000 са приети . Тоест няма и 1 милиард. Пък и не се знае как точно ще им ги плащат. Вероятно няма да е наведнъж а ще продължат да им плащат заплатите на месец без да идвате на работа през следващите две-три години.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тоест ще намаляват разходите в бъдеще като повишават разходите сега? 40 000 човека дори само по 150 000 Евро да им дадат средно това са 6 милиарда Евро или около половината от годишната печалба на цялата фирма Мерцедес. Доста пари са, но ако сметнем инфлацията явно си струва да се платят тези пари сега когато разполагат с кеш защото в бъдеще сумата може да е в пъти по голяма и може да нямат кеш тогава.
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Добре, че мъжкарската авто индустрия на майка Русия е в разцвет и затова в заводите на Лада която произвежда десетки пъти по-малко от европейските концерни минаха на 4 дневна работна седмица със съответното намаление на заплатите демек вместо да съкращават работници и да им дават хиляди евро затова иновативно намалят работното време и заплатата :D
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5 звездичките са Manгаlceдеs
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е отражение на пълния колапс на евро джендарската икономика. Не само при ***,а при всички е така.
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Бълбук, бълбук, бълбук... същия тоя Ола дето се борел за запазване на ДВГ петилетка разправяше как светлото електрическо бъдеще щяло да е нещо невероятно и отказваше да говори за производство на ДВГ. Рядък *** като бездарника Вагенер - завлякоха Мерцедес от върха до абсолютното дъно!
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Ти добре ли си? Да не си вдигни от температура да защитаваш Тесла? Знаеш ли кога Тесла ще даде на някой половин милион евро за да напусне по желание? Просто ще му кажат, че от утре не е на работа И дори един ден предизвестияще няма да му дадат. Виждаш ли разликата между обективност и заядливост? Аз мога да ти изброя всички предимства и недостатъци на Тесла или която и да е друга марка, а вие само хвалите любимите марки и плюете по всички останали. Включително и както в случая без контекст