С новия CLA германският производител Mercedes-Benz не само стартира електрическата си гама с 800 волтова технология, но и пусна бензинов двигател, оборудван с лека хибридизация, който, изненадващо или не, се оказва с китайски произход. Агрегатът с 4 цилиндъра е разработка на компанията Geely, с която Mercedes споделя собствеността на марката Smart.

Засега германците не разкриват дали двигателя е създадена от HORSE – съвместно предприятие между Geely и Renault. Известно е само, че 1,5-литровият мотор, който ще се предлага в три варианта на мощност – 136, 163 и 190 к.с., е част от FAME (Family of Modular Engines). В хибридната система той работи заедно с електрически агрегат с 34 к.с., който се захранва от 48V батерия с капацитет 1.3 kWh. Скоростната кутия е осемстепенна автоматична.
Ако навлезем в повече подробности, двигателят работи по цикъла на Милър, като има забавено затваряне на всмукателните клапани и съотношение на компресия 12:1. Картерът е изработен от алуминий, има глава на цилиндъра с частично интегриран колектор и турбокомпресор с променлива геометрия.
Системата обаче не бива да се нарича „лек хибрид’’, както е прието напоследък, а по-скоро „междинен хибрид’’, както при механиката на Stellantis, тъй като CLA може да се движи в електрически режим при стартиране на маневри за паркиране или скорост, с ниска доза ускорение, при максимум 100 км/ч.
Изборът на чужд двигател може да бъде изненада за някой, но в края на краищата Mercedes-Benz използва известния K9K дизелов блок на Renault от много години и този тип партньорство между различни марки заради намаляване на разходите е доста често срещано. А ако погледнем отново CLA, неговата електрическа версия 250+ разчита на заден електромотор с 272 к.с. И неговите характеристики съвпадат напълно с тези на Smart #1 и #3, чието задвижване е разработка на... Geely.


4