IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz избра китайски двигател за новите си леки хибриди

Електромоторът на CLA също е разработка на производител от азиатската държава

С новия CLA германският производител Mercedes-Benz не само стартира електрическата си гама с 800 волтова технология, но и пусна бензинов двигател, оборудван с лека хибридизация, който, изненадващо или не, се оказва с китайски произход. Агрегатът с 4 цилиндъра е разработка на компанията Geely, с която Mercedes споделя собствеността на марката Smart.


Mercedes


Засега германците не разкриват дали двигателя е създадена от HORSE – съвместно предприятие между Geely и Renault. Известно е само, че 1,5-литровият мотор, който ще се предлага в три варианта на мощност – 136, 163 и 190 к.с., е част от FAME (Family of Modular Engines). В хибридната система той работи заедно с електрически агрегат с 34 к.с., който се захранва от 48V батерия с капацитет 1.3 kWh. Скоростната кутия е осемстепенна автоматична.

Ако навлезем в повече подробности, двигателят работи по цикъла на Милър, като има забавено затваряне на всмукателните клапани и съотношение на компресия 12:1. Картерът е изработен от алуминий, има глава на цилиндъра с частично интегриран колектор и турбокомпресор с променлива геометрия.

Системата обаче не бива да се нарича „лек хибрид’’, както е прието напоследък, а по-скоро „междинен хибрид’’, както при механиката на Stellantis, тъй като CLA може да се движи в електрически режим при стартиране на маневри за паркиране или скорост, с ниска доза ускорение, при максимум 100 км/ч.

Изборът на чужд двигател може да бъде изненада за някой, но в края на краищата Mercedes-Benz използва известния K9K дизелов блок на Renault от много години и този тип партньорство между различни марки заради намаляване на разходите е доста често срещано. А ако погледнем отново CLA, неговата електрическа версия 250+ разчита на заден електромотор с 272 к.с. И неговите характеристики съвпадат напълно с тези на Smart #1 и #3, чието задвижване е разработка на... Geely.


0 от 500
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Германците съвсем я оплескаха напоследък. То не са въглеродни емисии , то не е ислямизация , то не е рецесия , то не е гавра експериментите с клиентите на трицилиндровите коли , то не са високи данъци за да дават на Полша и Чехия и мигранти . Лошото е че ни набутаха и нас в калта с това евро ...
  • #11
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бъркотията става все по голяма .Купуваш баба меца с китайски или френски мотор!?
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Именно попе. Точно това се дразня и аз. Критичните технологии трябваше да си останат европейска собственост, дори да се произвеждат в Китай. Ето apple може да си произвежда телефоните в Китай, но може и навсякъде по света. Китайците не могат да ги спрат. Но от друга страна, когато ти спрат продажбата на батерии, а вече и на двигатели, направо ти връзват ръцете и си напълно зависим от тях. Нямаш думата. Ще дойде момент в който Европа е една четка за зъби да не може да си произведе сама.
  • #9
    28 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    Китай тихо и нежно колонизира Европа...а заблудените и алчни европейци продължават да инвестират в Китай....това е един вид бавно самоубийство...
  • #8
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Пък аз като пиша че на ГЛА само емблемата му е на мерцедес, всезнайковците ми чупят брояча с отрицателни...
  • #7
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    HORSE правят много добри мотори, особено хибридите им са топ. Неслучайно Geely направи заводите точно с Renault. При Mercedes поне от 15 г. от GLE или от E-class нагоре са техните мотори и кутии, надолу с малки изключения (2.2 diesel и AMG версиите) беше техника на Renault, а сега на HORSE. Особено при A или B class (GLA или GLB).
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 1 месец )
    Точно. Имам 2 коли с 6-цилиндрови мотори - от 1994 и от 2011. Невероятни!
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мерцедес започва от 6 цилиндъра. Кой разбрал разбрал. Тия с A-класите и производните им винаги са ме забавлявали страшно като решат че карат Мерцедес, разбира се с голямото изключение на A45, което само потвърждава правилото.
  • #4
    34 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аз за моят Нисан често казвам, че е с двигател на Мерцедес, а хората броили торби с пари се дразнят, че двигателя им бил Рено, ами аз питам защо не проверявате какво купувате, да ви подскажа ли, 90% от купувачите на тази марка гледат само емблемата и не разбират от коли с изключение на пърформанс версиите и върховите модели.
  • #3
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    З_богом Мерцедес! Който има къде да я съхрани да си купи някоя класика от 90те и 200ните и да и се радва от време на време