IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Знаете ли къде е ключът към отключването на автоматика?

Или какво да правим, ако не можем да преместим скоростния лост от позиция "P" на "N"

В динамиката на съвременния автомобилен свят, където автоматичните скоростни кутии са вече стандарт, един потенциален проблем остава скрит за повечето шофьори – какво се случва, ако акумулаторът откаже или има електрическа неизправност, а лостът на трансмисията е заключен на позиция "Паркинг" (P)?


автоматик


В такава ситуация, колата не може да бъде преместена, нито дори избутана, за да освободи пътя или да бъде качена на платформа. Тук на помощ идва една малка, почти митична функция, позната като "Shift Lock Release" (отключване на блокировката на скоростите).

Тази особеност представлява малък, често скрит бутон или отвор, разположен близо до лоста за скоростите. При повечето автомобили с автоматична трансмисия, превключването от "P" е невъзможно, освен ако не е натиснат педалът на спирачката (което изисква електричество). Когато електричеството липсва, този механизъм за ръчно освобождаване е единственият ви изход.

Къде да го търсите:

В близост до лоста: Най-често представлява малък, кръгъл или квадратен капак, понякога маркиран с миниатюрен символ на скоростен лост.

Под декоративен елемент: В някои по-луксозни модели, той може да е скрит под пластмасовия панел около самия скоростен лост.

За да използвате функцията, трябва внимателно да отворите капачето (обикновено с помощта на плоска отвертка, ключ или дори върха на ключа за запалване) и да натиснете бутона или да вкарате ключа в отвора. Докато държите бутона натиснат, можете ръчно да преместите лоста от "P" на "N" (Неутрална). Това освобождава трансмисията, позволявайки колата да бъде избутана или издърпана..

Тази малка, тривиална подробност е съществен елемент за безопасност и е една от тези скрити „суперсили“ на вашия автомобил. Макар че се надяваме никога да не ви се наложи да я ползвате, знанието за съществуването ѝ може да ви спести много нерви и време в критичен момент. Производителите рядко я рекламират, но тя е задължителна част от всеки автоматик – тих гарант, че дори при пълен отказ на електрониката, вашият автомобил няма да се превърне в неподвижна пречка на пътя.

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Костадин ( преди 2 месеца )
    Сега да видим какво ще кажат по-умните. Стой та гледай бисери като на приемен изпит.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Коко ( преди 2 месеца )
    Идва пътна помощ с акумулатор и си готов. Колкото до електрическия проблем,едва ли възниква ей така от само себе си,когато автомобила е спрян и лоста е на ,,P"
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А още по- добре е с манивела. Въртиш ръчката и колата пали
  • #1
    13 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде пак по-сложното било по-хубаво... А, като си "с ръчка" този проблем го нямаш - винаги можеш да превключиш на неутрална без да трябва да имаш ток, "суперсила" или "тих гарант" и да ровиш изпод декоративни елементи.