През есента шофьорите все по-често забелязват, че светлината на въздушната възглавница не изгасва при стартиране на двигателя. За мнозина това е само малък проблем, но в действителност е сигнал, че системата за сигурност може да не работи правилно. Когато лампичката на въздушната възглавница светне, въздушните възглавници или обтегачите на колана може да са неактивни и да не се задействат в случай на сблъсък.

По това време на годината повечето случаи са причинени от една причина - влага, която попада в интериора на автомобила и причинява проблеми с електрическата система. През есента водата, донесена върху обувки или дрехи, лесно влиза в кабината, а при по-ниски температури водните пари често се кондензират в кътчетата на интериора.
Водата и влагата се утаяват под килими, около седалките и в кабелните конектори. Тук се намират критичните елементи на SRS (Supplemental Restraint System), която отговаря за работата на въздушните възглавници. Дори малко количество влага може да причини контактна корозия или временно прекъсване на веригата и това е достатъчно, за да задейства светлината на въздушната възглавница.
SRS системата е много чувствителна към всякакви прекъсвания във веригата. Под седалките има много връзки и проводници, които могат да се разхлабят при преместване на седалките. Когато се появи влага, контактът е прекъснат и водачът записва грешка.
През студените дни батерията също губи производителност, а временните спадове на напрежението могат да задействат светлинния индикатор, дори ако самата система за възглавници е в изправност. При по-старите автомобили износването на постелката за присъствие на пътника, която изпраща грешни сигнали, също може да бъде проблем.
Предишни незначителни сблъсъци или ремонти, след които не всички елементи на системата са заменени, също са важни. В тези ситуации водачът може да открие несъответствия на данните.
Механиците единодушно посочват, че най-честата причина за светването на светлината са повредените електрически връзки под седалките, които често корозират или разхлабват. Също така се случва постелката, която открива присъствието на пътник, да се повреди по време на вътрешно почистване или по време на монтажа на детска седалка.
Друга причина може да са дефектни сензори за сблъсък, които изпращат грешни сигнали, когато са изложени на влага. Самият системен контролер на SRS се проваля по-рядко, но това се случва и при по-старите автомобили.
Струва си да запомните, че простото изтриване на грешката не решава проблема. Ако причината не бъде отстранена, предупредителната лампа ще светне отново след няколко стартирания на двигателя. Следователно е необходима компютърна диагностика, за да се определи точният източник на повредата.
На първо място, трябва да проверите дали въздушната възглавница на пътника не е изключена от превключвател - в много автомобили тя се намира в жабката или отстрани на таблото от страната на пътника Ако това не е причината, трябва да отидете в сервиз. Механикът ще прочете грешките, съхранени в SRS модула, и ще посочи дали проблемът се крие в сензора, конекторите или контролера. Едва след отстраняване на грешката грешката може безопасно да бъде изтрита от паметта на компютъра.
Не се препоръчва да се опитвате сами да нулирате системата. Изключването на батерията или подправянето на конекторите може да причини повреда на контролера или дори случайно разгръщане на възглавницата. Също така си струва да знаете, че автомобил с включена лампа на въздушната възглавница няма да премине техническия преглед.

