IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да проверите дали има въздушни възглавници в употребяван автомобил

При закупуване на кола на старо не е изключено да се опитат да ви измамят

Не са рядкост случаите, когато употребяван автомобил е без въздушни възглавници. Това се случва, тъй като търговци купуват ударени автомобили с отворени еърбегове, възстановяват ги, но понеже въздушните възглавници са скъпи, не монтират нови а запълват мястото най-често с монтажна пяна и претапицират скъсаната тапицерия с нова.


еърбег


Ако в закупената кола има такива пълнежи вместо въздушни възглавници, възстановяването им може да струва доста. Затова е по-добре да се уверите, че въздушните възглавници са си на мястото и са в изправност още преди покупката. Ето и три от начините, които ще ви помогнат да разпознаете липсата на еърбегове.

1. Проверете всеки елемент с инициалите Airbag (възглавниците са затворени с такива тапицерии). Ако се различават по цвят от съседната пластмаса, има изпъкналост на елемента или забележими пропуски, най-вероятно възглавниците са „гръмнали“ по време на инцидент и вместо това са заменени с ненужен пълнеж.


еърбег


2. Датата, отпечатана върху предпазните колани трябва да съответства на датата на производство на автомобила. Ако няма съвпадение, значи колата е претърпяла инцидент. При катастрофа коланите зацепват в едно положение, след което само се подменят. Вероятността ако коланите са сменяни, да няма въздушна възглавница не е малка.

3. Светлинна индикация на арматурното табло. При стартиране на двигателя всички контролни сигнали за неизправности светват на панела, включително тези с надпис Airbag. Ако всичко е наред с възглавниците, тази икона трябва да светне и да изгасне малко по-късно от всички останали. Ако крушката изгасне едновременно с другите, значи може и няма въздушни възглавници, а майсторите са си поиграли с електрониката.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Корпоративен ( преди 1 година )
    Както написах търговците са много корпоративни в България.Купих кола на две години с гърмяли аербеци и това е.Всичко замазани ни се знае кога може да гръмне пасажерски аербег.И да извади очите на пасажера.Нещо страшно е с БГ търговците.Таблото блестеше на слънце не може да се кара не се забелязват дупките.Като дадох още осем хиляди лева за арматурно табло и два аербега нещата си дойдоха както трябва за европейските норми.
  • #5
    17 rate up comment 0 rate down comment
    измамници ( преди 1 година )
    До номер 3 - тук не става въпрос за цената на автомобила, а да знаем какво купуваме. Ако възглавници няма нека продавачът го обяви да се знае, аз ще си купя нови не е голям проблем. Проблема е в лъжците, моята също се оказа с изгорял airbag модул и автокъщата вързала две жички на късо за да не дава грешка, а аз си мисля че имам възглавница. Съвсем случайно го открихме това. Смениха ми модула за 900лв, но проблема пак казвам е в измамата.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Българите като си купят кола махат катализатор, филтър изключват esp и производните му и не на последно място прибират възглавниците в килера.
  • #3
    6 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хем искате кола на малко километри, да е за без пари, пък после ми търсите под вола - теле
  • #2
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Препоръка! ( преди 1 година )
    Включвате на " спорт" и се засилвате яко към стена или поне здраво дърво, без да спирате! Последното е особено важно, защото ако спрете ще пробвате само коланите, а не въздушните възглавници!
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ако в автомобилите ви има Takata и производни ZF TRW AutoLiv по добре отстранете пиро патроните опасността да се взривят в лицето ви е огромна от няколко години има регистрирани множество фатални случаи на експлозии на еърбегмодули по време на движение