Британската компания Gordon Murray Automotive приключва работата по своя суперавтомобил с V12 двигател, наречен T.33. Тъй като този модел, който ще бъде произведен в ограничен тираж, е предназначен за обществените пътища, той трябва да отговаря на всички изисквания за безопасност, за да бъде хомологиран.
Компанията показа някои от жестоките тестове, на които подлага автомобила, за да се гарантира, че е готов за употреба в реалния свят. Във видеоклипа по-долу подробно се описва процесът на настройка на отварянето на въздушните възглавници. Този процес е много по-сложен, отколкото изглежда на пръв поглед. Той включва не само писане на софтуерен код, но и тестване в реални тежки условия.
Блокът за управление на въздушните възглавници е електронен компонент, който ги активира при удар. Той разчита отчасти на данни от акселерометри, които записват внезапни промени в скоростта на автомобила. Въздушните възглавници обаче не трябва да се отварят при всеки инцидент. Например, ако се ударите в камион на магистралата, те трябва да се задействат, но ако нацелите бордюр в града, нямате нужда от тях. За да научат колата да прави разлика между силни и леки сблъсъци, инженерите умишлено я насочват към бордюри.
В допълнение към шофирането по неравни пътища като павета, които често се срещат в европейските градове, и повърхности с ефекта на дъска за пране при скорост от 88 км/ч, тестовете включват скокове от рампа, сблъсък с 80-килограмова торба при 72 км/ч (симулация на удар с глиган) и шофиране върху голяма купчина чакъл.
Тези тестове не минават без да оставят следа върху автомобила. От сблъсъка с торбата има щети по предната броня и пробит радиатор. Ударът в бордюр води до разрушаване на спирачния диск, а драскотините по каросерията и долната част са твърде много, за да бъдат изброени. След ремонта този автомобил ще бъде използван за калибриране на двигателя и по-нататъшното му тестване.