BMW официално навлезе в ерата си Neue Klasse, след като представи iX3 на автомобилното изложение в Мюнхен миналия месец. Електрическият SUV не само поставя началото на нов период за по-широката моделна гама на BMW, но има всички предпоставки самият той да се превърне в един от най-търсените автомобили на пазара.

По-малко от два месеца след представянето в Мюнхен шефът на продажбите на BMW Group в Германия - Кристиан Ах, разкри, че интересът към iX3 е надминал дори най-оптимистичните прогнози. Само за първите шест седмици след излизането на пазара компанията е получила над 3000 поръчки само за германския пазар. Тези 3000 бройки може да звучат скромно в сравнение с цифрите от Китай, но това е обяснимо. През миналата година Германия регистрира 2,8 млн продажби на нови леки автомобили, докато Китай надхвърли 31 милиона.
Реакцията на потребителите изглежда още по-впечатляваща, като се има предвид, че BMW все още предлага тест-драйв на модела. В Германия цените на iX3 започват от 68 900 евро, но догодина се очаква още по-евтина версия, която да стартира близо до границата от 60 000 евро. Засега обаче е наличен само един вариант за продажба - iX3 50 xDrive, който има два електромотора с 463 к.с. и пробег от 644 км.

Ах допълни, че планираните от BMW производствените темпове до 2026 няма да могат да отговарят на голямото търсене на модела. Скоро към него ще се присъедини и електрически седан – i3, който също използва основата Neue Klasse. Технически електрическата 3-Series ще повтаря до голяма степен iX3.
В същото време баварският концерн продължава да разчита и на моделите с ДВГ за увеличение на продажбите. В BMW са убедени, че дизеловото гориво има още дълъг живот пред себе си и инвестират, за да направят двигателите с него по-ефективни и по-чисти. Германският производител работи и върху ново поколение ДВГ, които ще дебютират съвсем скоро.

Решението на BMW е напълно логично с оглед на резултатите. Освен рекордни продажби на електромобили през миналата година концернът е записал е най-висок резултат на доставки на автомобили с V8 двигател. 4,4-литровият туин-турбо се поставя на моделите на марката от най-висок клас, като при някои е в стандартен вариант, а при други е част от plug-in хибридна система с мощност до 750 к.с.


2