Във време, когато много съвременни двигатели могат да причинят проблеми само след 150 000 км, този дизел е истинско изключение. Механиците имат положително мнение за него, а потребители твърдят, че той може да измине над 400 000 км без никакви проблеми. Става въпрос за агрегата 1.6 dCi R9M, разработен съвместно от Renault и Nissan, известен още от моделите на Mercedes като OM622 или OM626.
Двигателят 1.6 dCi дебютира през 2011 и бързо придоби популярност. Използван е от модели като Renault Megane, Scenic, Koleos, Espace, както и Nissan Qashqai и X-Trail. Среща се също и на Renault Trafic, Nissan NV300 и Mercedes Vito.
1.6 dCi на Renault-Nissan – плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят R9M е с четирицилиндров дизайн с чугунен блок, 16-клапанова алуминиева глава с хидравлични кранчета и ангренажно задвижване с верига. Системата за впръскване на Common Rail на Bosch работи при налягане до 1600 бара, което позволява много прецизно дозиране на горивото. Агрегатът се предлага в две версии - с един турбокомпресор със 130 к.с. и Twin-Turbo със 160 к.с.
Инженерите са се погрижили и за съвременни решения - двигателят е оборудван със система Start-Stop, маслена помпа с променлив обем и DPF филтър за твърди частици. Това позволява на 1.6 dCi да отговаря на строгите стандарти за емисии Euro 5 и Euro 6.


0