IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 5-Series (E60): Икона или скъпоструващ боклук?

Покупката на един от най-противоречиви модели на баварците е за хора със здрави нерви и сериозен бюджет

BMW 5-Series E60/E61 (2003 – 2010) остава един от най-противоречивите и същевременно желани модели в историята на баварската марка. Разработен под ръководството на Крис Бенгъл, този дизайн предизвика фурор при появата си, прекъсвайки традиционните линии на марката.


BMW 5-Series (E60)


Днес, години след края на производството му, "петицата" Е60 е достъпна на пазара за употребявани автомобили и изкушава с комбинацията от лукс, технология и динамика. Но преди да протегнете ръка към ключа, трябва да знаете, че този автомобил изисква както страст, така и здрав бюджет.

Един от най-големите плюсове на модела е неговото изключително шофиране. E60 е върхът на инженерната мисъл от своето време, предлагайки прецизно кормилно управление, минимално накланяне в завоите и усещане за директна връзка с пътя, което малко от по-новите модели могат да постигнат. Това е истински "драйвърски" автомобил, особено когато е оборудван с шестцилиндровия редови двигател, който предоставя онзи характерен звук и баланс, превърнал BMW в легенда.

От друга страна, точно тази техническа сложност е и най-големият му минус. E60 е наситен с електроника, най-вече чрез системата iDrive, която за първи път беше въведена масово в този модел. Макар да е революционна, тя може да доведе до скъпи проблеми с централния дисплей, контролера или различни сензори. Освен това, моделът страда от специфични проблеми, като течове от резервоара за течност на чистачките, които често наводняват електронните модули.


BMW 5-Series (E60)


Когато говорим за двигатели, бензиновите шестцилиндрови агрегати N52 и особено по-старите M54 се отличават с отлична надеждност, но само при правилна поддръжка. Те обаче могат да имат повишен разход на масло. Дизеловите версии са изключително популярни заради впечатляващата си мощност и ефективност, но тук трябва да се внимава с проблемни компоненти като вихровите клапи на всмукателния колектор и турбокомпресорите при неглижирани екземпляри.

Основният недостатък, с който всеки бъдещ собственик трябва да се примири, са разходите за поддръжка. E60 не е евтин за обслужване. Резервните части, особено за окачването (което често е алуминиево) и сложните електронни системи, могат да бъдат значително по-скъпи от тези за конкурентите. Търсенето на екземпляр с пълна сервизна история и без ръжда е абсолютно задължително, ако искате да избегнете "финансови ями".

В заключение, BMW E60 предлага уникална комбинация от стил, лукс и несравнима динамика на достъпна цена на вторичния пазар. Това е автомобил, който все още привлича погледите и доставя чисто удоволствие от шофирането.

Ако търсите емоция, а не просто средство за придвижване, и сте готови да инвестирате във висококачествена поддръжка, E60 е отличен избор. В противен случай, технологичната му сложност може бързо да превърне мечтата в скъп кошмар. Подходът към покупката трябва да бъде разумен и детайлен, с акцент върху техническото състояние, а не върху най-ниската цена.

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Петър ( преди 1 месец )
    По-*** статия за BMW не бях чел.Това го е писал човек който хал хабер си няма от коли,разгеле пък точно от този модел. Под резервоара на течността за чистачките няма никаква електроника.Тази кола е много, ама много мислена от инженери,а не от лаици които пишат глупости.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    до коментар #8 Така е Пропов, много си прав! Годините и километрите при BMW са без значение, стига да е добре поддържано! Все пак в България имаме най-добрите специалисти - хора, които с отвертка и кабел могат да победят немския инженеринг и логиката едновременно.
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Аз живея в Германия и познавам няколко човека с Е60 ама редови шестаци бензинови на Бензин ( не са на газ ). Моторите мъркат , окачването им е топ, сглобка и материали - 20 години без забележки. Хубаво и гледано Е60 бензин, шестак, ръчка на под 200 хил. км. тук струва над 8 хил. . Познайте какви екземпляри се вкарват в България. Хубаво БМВ евтино НЯМА. Който си е гледал колата и е влагал в нея, без пари няма да я даде. Годините и км. нямат голямо значение
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е една от трите коли, които притежавам и като цяло съм доволен. Взех я уж за жената, че е автоматик и за втора кола предимно дълъг път и уикенд, но толкова ми хареса, че си я карам аз, а на нея взех Хонда Сивик. Хубаво обслужване след покупка и досега никакви грижи. Само демферна шайба хвърли, но там аз съм си виновен, че не я прегледах и майстора ме посъветва да не я сменям. Взех я от Германия от първи собственик на реални 245к км, като свалих оригиналната демферна шайба. Доволен, засега.
  • #6
    11 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълни клозети са, антенни модули комфортни модули, спукани колектори проблемни кутии, паднали вихрови клапи преебано окачване и въздушни възглавници нивомат на е61, скъпи кормилна реки (бързи)трошливи полуоска при x drive и моторче на раздатката, течове от капак клапани на масло, течове и загуба на антифриз м57 има три термостата, цял модул има за запалването на м57 струва 300лв има чалъм да се обезвъздушаване при смяна на водна помпа тя е 360лв с термостата, тежка кола криви дискове
  • #5
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    До # 3 Заключенията са ми от десетки години каране каране на много такива и подобни по-нови и по-стари Ауди, БМВ, Мерцедес и т.н. Също така карам и Мазда CX-5 от 2020 г. основно градско, пак най-високо ниво на оборудване. Мога да ти гарантирам, че в сравнение с Е60-то е пълен *** във всяко едно отношение и бавареца ще я надживее три пъти! Явно твоя опит е само с морги, тъй като наистина 90% от Е60 в България са такива от мераклии без пари!
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карам е39 от '99та. 530д, ръчка. Колата по компютър е на 338 ххх км., реално е на двойно сигурно. Един път не ме остаряла, но с уговорката, че както всяка друга - иска поддръжка. Иска време, грижи и пари. Осигуриш ли ги - чудесна машина. Евридейка ми е - кара се зиме и лете. Кара се по асфалт и черни пътища - когато се наложи(плажове, планини и т.н.). Проблема е, че масово хората които си ги купуват, пренебрегват грижата и средствата, които са нужни за тази марка автомобили.
  • #3
    22 rate up comment 6 rate down comment
    до2 ( преди 1 месец )
    не няма да изкара, има си ресурс заложен и като го достигне започва разпада, карал си по 5-6 000км годишно и на базата на това правищ заключяения каква здрава кола е това - е не се прави така. Това е стар автомобил и тепърва ще започне разпада на кабели и ел иснталации, окачвания, течове от всякъде поради стари гарнитури, ще замине диф и т.н. аз в такава барака не бих инвестирал и един лев, но българите масово се мислят, че са голямата работа и набиват заплати в тези морги
  • #2
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Георги ( преди 1 месец )
    Аз карам от последните Е60 с M57/T2 с едно от най-високите нива на оборудване, който лично си докарах 2020 г. с пробег 289000 км. от частно лице в Германия. Направил съм обслужване на аболютно всичко, двигател вериги комплект, вихрови клапи, скорости, дпф и от тогава досега се обслужва навременно и безкромпомисно. Стои само в гараж и се ползва основно за извънградски пътувания. В момента е на 319 000 км. и смея да заявя, че при такава експлоатация ще изкара поне още толкова километри без проблем
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    17г Имам BMW, макар и не E60. Технически са ми пределно ясни. Е60 се кара доста от мн млади, предимно защото цените им паднаха много, а Е39 не се среща така вече и няма запазени. Технически сложна, макар че по-ранните Е60 са значително по-добре от по-късните. Това ще потвърди всеки който ги е имал в ръцете си, наблюдения как са като надеждност във времето. Страхотни Е39 в Германия сега има от 20тина хил евро нагоре, има и за 40. Не мисля Е60 с времето ще достигне тази цена и стойност ...