Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
2.0-литровият четирицилиндров двигател на Mitsubishi Outlander Sport се нарича 4B11 и води началото си от пускането на последното поколение компактен седан Lancer през 2007. Двигателят с двойна горна камера управлява системата на Mitsubishi Innovative Valve Electronic Control (MIVEC) както на всмукателните, така и на изпускателните гърбици, като помага за генериране на повече мощност, когато е необходимо, и както за по-добра ефективност.
Разпределителните валове с верижно задвижване намаляват разходите за поддръжка, а изцяло алуминиевата конструкция помага да се поддържат блокът и главите леки. По-здрави вариации с турбокомпресор влязоха в моделите Lancer Evolution и Ralliart.


0