Някои автомобилни двигатели се проектират веднъж и се произвеждат в продължение на години, практически непроменени. Примера за това е Pentastar V6 на Stellantis. Други автомобилни мотори са проектирани да бъдат модифицирани и еволюирани с нови технологии и функции, влизащи в микса в различни итерации - четирицилиндров боксер на Subaru Forester или четирицилиндровия турбо двигател EA888 във VW Gof GTI (и много други).

Има и двигатели са проектирани за единична употреба по време на една единствена епоха, които след това не са използвани отново. Примери за това са модерният 6,2-литров AMG V8 и различни двигатели BMW M5.
В случая обаче става въпрос за някои от от най-дълго работещите и най-лесно разпознаваемите двигатели, които все още се произвеждат тази година, посочени от колегите ни от CarBuzz. Корените на някои от тях са далеч назад във времето, като през годините са модифицирани, но са запазили основата си.
Най-старите двигатели, използвани в нови автомобили (ГАЛЕРИЯ):
С работен обем от 5,7 литра, модерният HEMI V8 пристига през 2003, за да започне десетилетно пътуване до наши дни. С 90-градусова конфигурация, дизайнът на основната структура на този двигател свързва сегашните 5.7, 6.4 и 6.2-литрови варианти с компресор с оригиналния V8.
От пускането си на пазара, към оригиналния HEMI се присъединяват високопроизводителни варианти както в конфигурации със свободно дишане, така и в конфигурации с компресор, както и усъвършенствани технологии като деактивиране на цилиндрите и меката хибридна система eTorque, добавена към оригинала като част от нейната еволюция.


0