IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридната Toyota RAV4 се оказа негодна за полицейска служба

Органите на реда в Австралия се оплакват от проблеми с прегряване на батерията (ВИДЕО)

Toyota RAV4 беше най-продаваното превозно средство в света миналата година, въпреки че наближаваше края на жизнения си цикъл. Репутацията му на надежден хибриден SUV е доказана, но изглежда, че същото не може да се каже за използването му от органите на реда, поне според австралийската полицейска служба на Куинсланд (QPS).


Toyota RAV4


През януари 2025 QPS обяви планове за прибавяне на 400 бройки от хибрида RAV4 към своя автопарк, заменяйки полицейските превозни средства като седана Camry в целия щат. Последните информации обаче показват, че не всичко е вървяло по план по време на обучението на шофьорите при високи натоварвания на автомобила.

Според 7News Brisbane, тестващите са установили, че хибридната батерия на RAV4 „може да прегрее при екстремни условия на рязко спиране, съчетано с високо ускорение’’. Посочва се още, че „ако се появят предупредителни светлини, служителите трябва да спрат спешното шофиране и да позволят на системата да се охлади’’.

Оказва се, че при екстремни обстоятелства превозното средство може да влезе в авариен режим, който ограничава работата му. Също така при даване на повече газ по време на тренировъчните курсове система за контрол на сцеплението се активира, което има отрицателен ефект върху прецизността на управление.



След инцидента говорител на Toyota каза пред CarExpert: „Техническите екипи на Toyota Australia инспектираха въпросните превозни средства и установиха, че функционират според конструктивните им особености. В екстремни сценарии като обучение на полицейски водачи,

Около 200 подготвени от полицията RAV4 хибрида в момента са в експлоатация в Куинсланд. Говорейки пред 7 News Brisbane, президентът на полицейския съюз Шейн Прайър постави под въпрос решението за тяхното разполагане, опасявайки се, че тяхното използване може да постави служителите под сериозен риск. Той е категоричен, че тестовете е трябвало да бъдат направени преди покупката на колите.


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    По мощен вентилатор? Ти бъзикаш ли се? Какво ще охлаждат? Маломощната батерия или маломощния електродвигател, които са изчислени само за кратки претоварвания? Наясно ли си, че максималната мощност на двигателите и батериите понякога е над 10 пъти по висока от номиналната? Правиш ли разлика между максимална и номинална? Максималната може да се поддържа само няколко секунди, а номиналната е тази на която може да се движиш неограничено време.
  • #20
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Гледали са да минат тънко австралийците. Сега ще си доплатят за съответната модификация, предполагам по-мощен вентилатор, и от Тойота ще им решат проблема.
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Разбира се, пропов. Но ако един инвалиден кон е по-бърз от всяко ДВГ на нюрбургринг, какви се явяват ДВГ?
  • #18
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Хибридите и EV са годни да се карат само яваш яваш като болни коне, защото са си Болни коне, коли - инвалиди.
  • #17
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чудя се тези които купуват Тойота и Киа не са ли запознати колко елементарно се крадат и не ги ли притеснява, аз преди да купя кола проверявам всичко.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Напълно съгласен съм, че България винаги е получавала газ на завишени цени. Но всъщност никога не сме имали по-евтина алтернатива от руския газ и вероятно няма да имаме. Тоест в българския интерес е да бъде избрана най-евтината енергия. Ако американците бяха предложили по ниска цена, спокойно можеше да загърбим "братушките" без никакви скрупули, докато си изграждаме независимостта от газа по най-бързия начин. По-евтина енергия от безплатната НЯМА. А слънцето и вятъра са безплатни.
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До 14. Както знаеш, и аз смятам че пълната независимост от вноса на чужди горива е крайната точка към която трябва да се стреми България. Но както антиелектриците, така и ти изпадате в крайности и смятате че всичко става с щракане на пръсти - днес решаваме нещо и утре го изпълняваме. Не можеш да отрежеш клона на който стоиш без да паднеш. Преди да го отрежеш трябва да си стъпил някъде другаде здраво. А както преминаването към ВЕИ, така и към електромобили е ДЪЛЪГ ПРОЦЕС. Не става от днес за утре
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    до антиелектриченцет ( преди 1 месец )
    Моето момченце, заслужил си си умалителните, защото А) акълът ти е на ниво първокласник, и то не от най-умните, и Б) националните предатели не заслужават уважение.
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Българският интерес е да имаме независима и диверсифицирана енергетика. Поради слугинажът на про-московските ни "политици" имахме ТОЧНО ОБРАТНОТО и в един момент изби. Нито вноса на газ, нито на ядрено гориво ще ни даде независимост и ниска цена, а москофилите точно за това натискат - газ и атоми. Истината е в маломащабни мощности като солати и вятър и многжество системи за съхранение, включително на ниво дом. Това е единственият начин за дълготрайно ниски цени на електроенергията и независимост
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Българският интерес не е да използва евтина московска газ, защото видяхме колко е евтина. Путин на 2 пъти да ни спира газта в наш интерес ли е? Едно е евтина газ, друго е ОБЕЩАНИЕ за такава. А в БГ газта НИКОГА не е била евтина. Добре известно е, подкрепено с документи, че още преди 1989 Московия ни е продавала енергоносители НАД пазарната стойност под заплаха от дулото на танк. Това продължи и след 89.