IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридната Toyota RAV4 се оказа негодна за полицейска служба

Органите на реда в Австралия се оплакват от проблеми с прегряване на батерията (ВИДЕО)

Toyota RAV4 беше най-продаваното превозно средство в света миналата година, въпреки че наближаваше края на жизнения си цикъл. Репутацията му на надежден хибриден SUV е доказана, но изглежда, че същото не може да се каже за използването му от органите на реда, поне според австралийската полицейска служба на Куинсланд (QPS).


Toyota RAV4


През януари 2025 QPS обяви планове за прибавяне на 400 бройки от хибрида RAV4 към своя автопарк, заменяйки полицейските превозни средства като седана Camry в целия щат. Последните информации обаче показват, че не всичко е вървяло по план по време на обучението на шофьорите при високи натоварвания на автомобила.

Според 7News Brisbane, тестващите са установили, че хибридната батерия на RAV4 „може да прегрее при екстремни условия на рязко спиране, съчетано с високо ускорение’’. Посочва се още, че „ако се появят предупредителни светлини, служителите трябва да спрат спешното шофиране и да позволят на системата да се охлади’’.

Оказва се, че при екстремни обстоятелства превозното средство може да влезе в авариен режим, който ограничава работата му. Също така при даване на повече газ по време на тренировъчните курсове система за контрол на сцеплението се активира, което има отрицателен ефект върху прецизността на управление.



След инцидента говорител на Toyota каза пред CarExpert: „Техническите екипи на Toyota Australia инспектираха въпросните превозни средства и установиха, че функционират според конструктивните им особености. В екстремни сценарии като обучение на полицейски водачи,

Около 200 подготвени от полицията RAV4 хибрида в момента са в експлоатация в Куинсланд. Говорейки пред 7 News Brisbane, президентът на полицейския съюз Шейн Прайър постави под въпрос решението за тяхното разполагане, опасявайки се, че тяхното използване може да постави служителите под сериозен риск. Той е категоричен, че тестовете е трябвало да бъдат направени преди покупката на колите.


0 от 500
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Ти май не си от най-схватливите. Съвсем ясно съм ти написал 6 кВтч електрическа енергия през батерията, не 20. При това за РАВ4.
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Упс не през батерията, а до колелата. А всъщност не са 25% повече. 18 е 25% по-малко от 24kWh което е 25% по-малък разход. Но всъщност не трябва да сравнявам с 18, а с 16 и не трябва да гледам колко по-малко, а колко повече. 24 киловатчаса за 100 километра на Toyota hybrid всъщност са 50% повече енергия отколкото за електромобил да измине същите 100 километра, който харчи 16kWh .
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Аха, А как ще коментираш, че на един електромобил 2000 килограма са му необходими 16 киловатчаса за да измине 100 км, А за значително по лека Toyota corolla сах и необходими 20 киловатчаса електрическа енергия плюс още 60 киловатачаса енергия от горивото? Пак перпетомобиле? Както знаеш в природата енергия нито се създава нито се унищожава, къде изчезва останалата енергия? Нима смяташ че през батерията на хибрида минава 25% повече енергия отколкото през батерията на електромобил за 100 км?
  • #48
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно и там първо раздават парите на правилните хора и после се питат "що така стана"
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Безсмислено е да броиш спирания, защото батерията приема и отдава енергия постоянно, дори при постоянна скорост. Затова гледаме енергията спестена от батерията. 2л бензин съдържат 18кВтч. При 33% кпд на двигателя, това са 6кВтч, т.е. колкото 4 пълни цикъла на батерия 1.5 кВтч на 100 км. За 250 000 км това прави 10000 цикъла.
  • #46
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    А за да изчислим колко енергия преминава през батерията за 100 км, просто ще трябва да ми кажеш колко такива цикли на спиране са извършени за тези 100 км. Само част от тази енергия ще се върне до колелата. Елементарна математика без много възможности за спекулации. Цифрите никога не лъжат, за разлика от рекламите на Toyota.
  • #45
    1 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    А иначе си забравил да ми кажеш мощността на електродвигателя на RAV4, за да ти сметна колко точно енергия можеш съхраниш за вин цикъл от 5 секунди спиране, като умножим максималната мощност по времето и получим енергията. А след това да сметнем това колко процента от капацитета на батерията е и да видим колко такива спирания се равняват на един цикъл. Тогава изведнъж тези 12 500 цикъла спирания се оказват няколко стотин пълни цикъла.
  • #44
    2 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    До хибридния. Да видим колко енергия преминава през батерията? За движение в смесен режим са достатъчни около 16-18 киловат часа на 100 км, но хибридната Toyota вместо дахарчи 80 киловат часа, харчи само 60 киловатчаса, докато opel кадет Капка произведен през 1995 година харчи 45 киловатчаса. Така че въпросът не е откъде идват спестените киловат часа от два литра гориво, А къде отиват останалите над 40 киловатчаса в сравнение с електромобил или 20 киловатчаса в сравнение с дизел.
  • #43
    3 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Е така де. Когато Тесла прегрява е лошо, когато Toyota не само прегрява а направо спира, Това е супер защита и перфектния автомобил. Нищо че Тесла от 2012 година ограничава мощността като позволяват движения с до 180 км в час, а по-късните версии ограничават мощността дотолкова че можеш да поддържаш и максималната възможна скорост. А xiaomi ограничава мощността след прегряване до толкова че започваш да правиш четвърт миля за 10 секунди вместо за 9. Но спирането на място на Toyota е супер
  • #42
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този откачения като прочете Тойота в заглавието и двете му мозъчни клетки такъв ток почва да ги бие, колкото целия соларен парк в европа средата на юли по обяд не вади