IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Хибридната Toyota RAV4 се оказа негодна за полицейска служба

Органите на реда в Австралия се оплакват от проблеми с прегряване на батерията (ВИДЕО)

Toyota RAV4 беше най-продаваното превозно средство в света миналата година, въпреки че наближаваше края на жизнения си цикъл. Репутацията му на надежден хибриден SUV е доказана, но изглежда, че същото не може да се каже за използването му от органите на реда, поне според австралийската полицейска служба на Куинсланд (QPS).


Toyota RAV4


През януари 2025 QPS обяви планове за прибавяне на 400 бройки от хибрида RAV4 към своя автопарк, заменяйки полицейските превозни средства като седана Camry в целия щат. Последните информации обаче показват, че не всичко е вървяло по план по време на обучението на шофьорите при високи натоварвания на автомобила.

Според 7News Brisbane, тестващите са установили, че хибридната батерия на RAV4 „може да прегрее при екстремни условия на рязко спиране, съчетано с високо ускорение’’. Посочва се още, че „ако се появят предупредителни светлини, служителите трябва да спрат спешното шофиране и да позволят на системата да се охлади’’.

Оказва се, че при екстремни обстоятелства превозното средство може да влезе в авариен режим, който ограничава работата му. Също така при даване на повече газ по време на тренировъчните курсове система за контрол на сцеплението се активира, което има отрицателен ефект върху прецизността на управление.



След инцидента говорител на Toyota каза пред CarExpert: „Техническите екипи на Toyota Australia инспектираха въпросните превозни средства и установиха, че функционират според конструктивните им особености. В екстремни сценарии като обучение на полицейски водачи,

Около 200 подготвени от полицията RAV4 хибрида в момента са в експлоатация в Куинсланд. Говорейки пред 7 News Brisbane, президентът на полицейския съюз Шейн Прайър постави под въпрос решението за тяхното разполагане, опасявайки се, че тяхното използване може да постави служителите под сериозен риск. Той е категоричен, че тестовете е трябвало да бъдат направени преди покупката на колите.


0 от 500
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    До точката: Разбира се че номиналната мощност зависи от капацитета на охлаждането на който и да е компонент, това се учи още в увода към електротехниката. А относно циклите - на колко цикъла си представяш е батерията на хибрид на 250 000 км, че ми стана интересно? Идея нямаш какво говориш..
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Казах ти че залитането в която и да е крайност е контрапродуктивно. Какво искаш да ми кажеш, че процесът не е започнал? Че няма инсталиран нито един фотоволтаичен панел или батерия които да заменят газа и ще разчитаме само на газ и АЕЦ? Позволи ми да не се съглася. Дори в момента имаме свръх излишък на енергия, защото възобновяемите източници произвежда повече от АЕЦ Козлодуй и два пъти повече отколкото въглищата, като същевременно се зареждат 100 мегавата батерии. ПРОЦЕСА СИ ТЕЧЕ
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "е ДЪЛЪГ ПРОЦЕС". За да бъде процес, първо трябва да започне. В момента про-московското българско правителство е определило куурс към нови атомни мощности и московски газ, които ще ни заробят за още десетилетия и ще поддържат цената МНОГО висока. Всички прогнози за цената на тока от нов АЕЦ за баснословни. Ще си имаме още една прескъпа играчка да субсидираме, както в момента с ТЕЦ-овете, а същевременно цената на най-скъпото съхранение - батериите - е на половина от АЕЦ и пада.
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Да зареждаш и разреждаш 1 kWh хибридна батерия с 50 коня, което са около 40 kW означава абсолютно същото като да зареждаш 100kWh батерия на електромобил с 4000 kW което означава ускорение и спиране с 5000 коня. Сещаш ли се в какъв режим работи тази батерия? Колко хиляди цикъла ще издържи? За една гонка или тренировка заминават стотина цикъла. За 20 тренировки 2000 цикъла. Колко цикъла живот Има една батерия? Или пак ще минем на двойния Стандарт?
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Е именно де. Да не твърдиш че по-добро охлаждане ще вдигне номиналната мощност на двигателите и батерията? Дори да я вдигне с няколко процента, при ускорение се ползва максималната мощност! Колко цикъла мислиш,. че ще издържи батерията при положение че капацитетът и свършва от 100 до нула за минута, след като я пържиш на максимална мощност както при разряд така и след секунди на зареждане?
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Без значение от мощността, прегряването е резултат от недостатъчно охлаждане, а това е проблем който се решава с по-мощна система за охлаждане. И не пиковата мощност води до прегряване, а продължителното поддържане на мощност над номиналната.
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Също така отново доказваш двойният Стандарт на любителите на Toyota. Когато през 2012 Тесла си ограничава мощността заради прегряване на батерията при шофиране с над 200 км в час, Това е огромен проблем и недостатък, а Тесла произвежда големи ***. Когато през 2025 Toyota Не само че ограничавам мощността но влиза в авариен режим при много по-малко натоварване, вече означава че Тойота имат доста надеждни системи за превенция на повреди.
  • #24
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 1 месец )
    Е колко пък да са мощни, в сравнение с 1500 коня на xiaomi, което както казах успяха да го прегреят след няколко бързи ускорения до четвърт миля в канала на Мат Уотсън миналата седмица. Да не твърдиш че хибридната Toyota има повече коне и е застрахована от загряване?
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Точка, колко "маломощни" според теб са батерията и електродвигателите на RAV4? Потърси ориентировъчни стойности и може и сам да се досетиш защо не си прав.
  • #22
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    А новината всъщност показва че Тойота имат доста надеждни системи за превенция на повреди.